Trilspinnen

09-07-2012 20:08 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend fijn, in woon blijkbaar in een trilspinnenpaleis

Ik heb een spinnenfobie en alhoewel deze achtpotigen niet de meest afschuwelijke spinnen zijn, vind ik ze wel eng.

Hoe kom ik nou van die beesten af?

Het is pas sinds 2 week dat ze echt overal zitten en ik heb er denk ik al 373882 met de stofzuiger verwijderd.

Waar komen al die langbenige engerds vandaan?

Tips, anyone?

En ja ik weet het, iedereen zegt altijd dat de spinnen banger zijn voor mij dan ik voor hen --> ik betwijfel het!

Oh en please, geen spinnenplaatjes plakken
Langpoters zijn de enige spinnen die ik gedoog in mijn huis (één per kamer) omdat ze die enge grote zwarte spinnen opeten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb van de week toevallig zo'n gevecht tussen een grote, dikke spin en een trilspin mogen aanschouwen boven mijn bed. Ik snapte al niet waarom die dikzak op de loop ging voor dat sprietige ding. Nu snap ik het pas. Maar goed dat ik die trilspin net weggepoeld heb door het doucheputje, straks vreet ie ook nog de wolfspin op.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Summerdance, dat bedoel ik!

Ze moeten echt gewoon bij mij uit de buurt blijven.

Sjakie de Hooiwagel
mrsstanleywalker

Ik was allang die slaapkamer uit gevlucht, op zoek naar vriend of desnoods een buurman
quote:Tickel schreef op 09 juli 2012 @ 21:08:

OMG moet ik weer zo nodig opzoeken hoe die grote zwarte snelle krengen heten, krijg ik allemaal plaatjes te zien! De rillingen lopen over mijn lijf. Wel een belachelijke naam trouwens: huisspin.

Pleurt op, koop een eigen huis.

!

En niet vergeten, ze zijn altijd met zijn tweeën .
Ik ben niet bang voor spinnen, wel allergisch voor muggen, vandaar. Ik zie ze als vriendjes.
quote:littleme2 schreef op 09 juli 2012 @ 21:27:

[...]

!

En niet vergeten, ze zijn altijd met zijn tweeën .Das mooi, dan verhongeren mijn katten iig niet. Die vreten ze altijd op.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 09 juli 2012 @ 21:36:

[...]

Das mooi, dan verhongeren mijn katten iig niet. Die vreten ze altijd op.

Dat is zeer handig!

Die van mij is bang voor spinnen .
Toevallig had ik gisteren zo'n trilspin boven mijn bed! Woon net 5 maand in dit huis en heb echt al meerdere malen een trilspin weg moeten halen, en ook alleen in mijn slaapkamer.

Vind spinnen geen fijne beesten, maar nu ik zo lees dat die trilspinnen die dikkerds opeten.... Maar, die rennen toch over de vloer? En trilspinnen zitten toch altijd in een hoekje bij het plafond?
Heb zelfs overwogen een kat aan te schaffen voor de spinnenjacht....
quote:mrsstanleywalker schreef op 09 juli 2012 @ 21:25:

Ik heb van de week toevallig zo'n gevecht tussen een grote, dikke spin en een trilspin mogen aanschouwen boven mijn bed. Ik snapte al niet waarom die dikzak op de loop ging voor dat sprietige ding. Nu snap ik het pas. Maar goed dat ik die trilspin net weggepoeld heb door het doucheputje, straks vreet ie ook nog de wolfspin op.

Heb je het niet even gefilmd?

Als ze die wolfspinnen (dat zijn toch die die met zijn tweeën komen?) opeten mogen ze bij mij állemaal blijven.
Zijn wolfspinnen huisspinnen? ( Durft niet te googlen)

Ik googelde laatst op Camel Spider en toen viel ik zowat flauw
Dat dacht ik Chyou, maar weet het niet zeker. Ik ga even zoeken.
Ieeeuwwwwwwww ik deed 'huisspin' en nu wil ik al niet verder kijken. Want dié heb ik dus in huis.

Maar waarom heten die krengen huisspinnen? Ze wonen in mijn schuur en in hoekjes in de tuin, tussen blaadjes enzo. Als ze binnen komen denk ik altijd dat ze verdwaald zijn.
Snap ook niet dat die hooiwagens die dikzakken kunnen opvreten die hebben niet eens tandjes toch? en die dikzakken wel..

Huisspinnen lopen ( rennen) hier ook regelmatig rond, en ik zie ze altijd meteen! ik heb een antenne ervoor ofzo, ik ben ook diegene die ze moet vangen , vriend is bang van ze..

Wij hebben een foto ( op vriend zijn foon) van de allergrootste die we ooit hadden, nou die was net zo groot als mijn handpalm, zijn pootwijdte zeg maar dan he? wat een joekel was dat. Ik heb eerst met open mond ( letterlijk) ernaar staan staren en toen heb ik vriend uit zijn bed gehaald om het mormel te komen bekijken.
@ Beetjegek: Een hooiwagen is geen spin, maar een ander soort insect

Een trilspin is de welbekende spin die je vaak in huis ziet met een klein lijfje en hele lange poten. Hij lijkt veel op een hooiwagen.

Een langpoot is een muggensoort en kan vliegen. Is dus ook geen spin. ( spekkendief ofzo worden die ook wel genoemd of glazenwassers)
quote:frizzy schreef op 10 juli 2012 @ 11:56:

Ieeeuwwwwwwww ik deed 'huisspin' en nu wil ik al niet verder kijken. Want dié heb ik dus in huis.

Maar waarom heten die krengen huisspinnen? Ze wonen in mijn schuur en in hoekjes in de tuin, tussen blaadjes enzo. Als ze binnen komen denk ik altijd dat ze verdwaald zijn.

Volgens mij 'vluchten' die beestjes naar binnen als het kouder en natter wordt ( herfsttijd)

Ik heb in dit huis nog geen huisspinnen gezien. Ik woon op de eerste etage en niet in de buurt van bos of water, dat helpt denk ik wel.. Maar kom dus wel regelmatig trilspinnen tegen. Deze liep ook echt rond op de muur brrrr. Als ze nou stil in een hoekje zitten en de muggen opeten, dan vind ik het wel oke. Maar ze moeten gewoon niet bewegen en bij mijn bed in de buurt komen.

Heb de hele nacht slecht geslapen uit angst dat er een spin over me heen zou lopen.
Maar trilspinnen zijn schatjes vergeleken bij huisspinnen!
Ik heb wel een foto gemaakt, want Stan geloofde niet dat die dikzak op de loop was gegaan.
IK durf niet te YouTuben op spider fight.
quote:frizzy schreef op 10 juli 2012 @ 14:37:

IK durf niet te YouTuben op spider fight. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd.... *verzamelt moed*
Ja doe jij ff eerst!
Valt wel mee met hoe eng het is
quote:chyou schreef op 10 juli 2012 @ 15:00:

Valt wel mee met hoe eng het isJa maar, het is ook alleen leuk als de een de ander opeet!
Leuke afwisseling na al dat K1-gedoe waarin Estelle verzeild is geraakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven