Trots op Twente
dinsdag 20 september 2011 om 12:35
Soms word ik er wel een beetje moe van, al die vooroordelen over Twente die ik weleens tegenkom. Maar dan niet weten wat Twente is he (bijvoorbeeld Lichtenvoorde in Twente plaatsen).
Nou is er voor iedere streek wel wat te zeggen en wat tegen te zeggen maar zijn er echt nog zoveel mensen die daadwerkelijk denken dat de niet-randstad vol zit met boeren die nog nooit een buitenlander hebben gezien en niet weten wat er speelt in de wereld?
Nou is er voor iedere streek wel wat te zeggen en wat tegen te zeggen maar zijn er echt nog zoveel mensen die daadwerkelijk denken dat de niet-randstad vol zit met boeren die nog nooit een buitenlander hebben gezien en niet weten wat er speelt in de wereld?
donderdag 22 september 2011 om 09:05
Ik kom zelf ook uit Twente en merk dat er inderdaad veel vooroordelen over Twentenaren zijn. Zelf praat ik geheel zonder accent, mensen verwachten vaak niet dat ik uit Twente kom,maar ik schaam me er totaal niet voor. Tuurlijk hoor je op tv wel eens plat twents of accenten, maar ik vind het juist wel leuk. Vooral de twentse nuchterheid!
vrijdag 23 september 2011 om 13:14