TTTOT-kluphuis (19)
dinsdag 15 januari 2013 om 17:34
De winter is nog niet voorbij, dus wij blijven nog even lekker hangen op het strand.
Waar ego-posten verplicht is,
slap geouwehoer welkom is,
lief en leed gedeeld wordt,
recepten, knutsels en andere uitspattingen meer dan eens gepost worden..
En natuurlijk mag het ons Klublied niet ontbreken:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Peacy)
Na 15 delen het eerste couplet te hebben van ons kluplied is er nu ook een gedicht
Hier is het nooit koud,
hier voelt het vertrouwd
het leven te delen
dat gaat nooit vervelen
we praten en dromen
om verder te komen
we lachen en huilen
en komen soms schuilen
ik voel me hier goed
alle mag en niets moet
jezelf hier mogen zijn
dat is pas fijn!
By MissMickey
dinsdag 22 januari 2013 om 20:16
dinsdag 22 januari 2013 om 20:35
En weer een avondje vrijwilligerswerk gehad. Gelukkig voor de meeste was het erg rustig. Merk wel dat nog niet alle vragen in mijn systeem zitten waardoor ik soms wat vergeet.
Peacy, eigen kinderdagverblijf is denk ik meer manager maar met oog op de kinderen. Maar als ik jou zo hoor past zo'n functie wel bij jou. Een groep organiseren maar met hart voor de mensen.
Peacy, eigen kinderdagverblijf is denk ik meer manager maar met oog op de kinderen. Maar als ik jou zo hoor past zo'n functie wel bij jou. Een groep organiseren maar met hart voor de mensen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
dinsdag 22 januari 2013 om 20:55
quote:missy_Acy schreef op 22 januari 2013 @ 20:30:
O ja, die opmerking: straks verveeld ze zich op school!
Hoezo??!!!uit ervaring van een Nerd. Ik kon mezelf heel goed vermaken maar ook heel slecht tegen niks doen. Meestal hielp ik andere of vroeg ik om een gigantische staartdeling, maar soms verveelde ik me rot. Maar ik denk dat dat er ook een beetje bij hoort. Je hoeft niet altijd enorm veel te doen.
O ja, die opmerking: straks verveeld ze zich op school!
Hoezo??!!!uit ervaring van een Nerd. Ik kon mezelf heel goed vermaken maar ook heel slecht tegen niks doen. Meestal hielp ik andere of vroeg ik om een gigantische staartdeling, maar soms verveelde ik me rot. Maar ik denk dat dat er ook een beetje bij hoort. Je hoeft niet altijd enorm veel te doen.
dinsdag 22 januari 2013 om 21:03
quote:Apatura schreef op 22 januari 2013 @ 20:57:
Is dat niet de bedoeling dan van school Vervelen, nee dat is niet de bedoeling van school. School is om sociale vaardigheden te leren en ook een beetje andere kennis. Maar als je kijkt wat we (zeker op de basisschool) daadwerkelijk leren kan dat waarschijnlijk voor de meeste ook in veel minder tijd.
Is dat niet de bedoeling dan van school Vervelen, nee dat is niet de bedoeling van school. School is om sociale vaardigheden te leren en ook een beetje andere kennis. Maar als je kijkt wat we (zeker op de basisschool) daadwerkelijk leren kan dat waarschijnlijk voor de meeste ook in veel minder tijd.
dinsdag 22 januari 2013 om 21:06
quote:neweve schreef op 22 januari 2013 @ 21:03:
[...]
Vervelen, nee dat is niet de bedoeling van school. School is om sociale vaardigheden te leren en ook een beetje andere kennis. Maar als je kijkt wat we (zeker op de basisschool) daadwerkelijk leren kan dat waarschijnlijk voor de meeste ook in veel minder tijd.hoho!!! Even een lans breken voor mijn eigen schooltje. Dat niksdoen geldt niet overal. Bij ons kiezen leerlingen eigen leerdoelen en zijn ze mede verantwoordelijk voor wat en hoe ze leren. En dat in een reguliere basisschool...
[...]
Vervelen, nee dat is niet de bedoeling van school. School is om sociale vaardigheden te leren en ook een beetje andere kennis. Maar als je kijkt wat we (zeker op de basisschool) daadwerkelijk leren kan dat waarschijnlijk voor de meeste ook in veel minder tijd.hoho!!! Even een lans breken voor mijn eigen schooltje. Dat niksdoen geldt niet overal. Bij ons kiezen leerlingen eigen leerdoelen en zijn ze mede verantwoordelijk voor wat en hoe ze leren. En dat in een reguliere basisschool...
dinsdag 22 januari 2013 om 21:12
dinsdag 22 januari 2013 om 21:17
Daar steken bij (de laatste paar jaar) juist erg op in. De sterkere kinderen zijn vaak ook heel zelfstandig, dus als je maar materiaal aanlevert kunnen ze heel goed zelfstandig werken. Ze werken, leren en je hebt er geen kind meer aan. Dus...meer tijd voor de zwakkeren. Er zijn kinderen die Spaans leren, Duits of Engels. Ze doen wiskunde en zetten hele presentaties in elkaar. Ze plannen hun eigen onderzoeken en voeren die ook uit. Anderen zijn bezig met tekenen of schrijven een boek...