Tuinfeest - de stroom?
donderdag 28 mei 2015 om 22:17
Binnenkort is ons trouwfeest. Het wordt een feest in de achtertuin van iemand. Er is een binnenruimte. De bar gaan we buiten neerzetten. Er komt een grote koelkast te staan en een biertap natuurlijk. En er komt een lamp te staan voor als het donker wordt. Hiervoor moeten we stroom hebben. Redden we dat met een normaal verlengsnoer vanuit een stopcontact binnen denken jullie? Of is dat te veel? Wie heeft hier verstand van? Hoe dit aan te pakken? Bedankt alvast!
donderdag 28 mei 2015 om 22:25
quote:Rubber_Ducky schreef op 28 mei 2015 @ 22:21:
Of bedoel je het aantal Watt wat je kunt aansluiten op een stopcontact? Volgens mij verbruiken een koelkast en een lamp niet zoveel dat de stop doorslaat. Het is geen oven.
Behalve als je de boel stomtoevallig aansluit op een stop die al behoorlijk in gebruik is.
Verder is er natuurlijk nog muziek. Band of installatie? Ik zou even nakijken welke stop het minst belast is, dus niet die van de keuken gebruiken maar bijvoorbeeld van bad- en slaapkamers, waar de boel toch uitstaat als er een feestje is. En dan moeten koelkast en verlichting best op 1 kabel kunnen.
Of bedoel je het aantal Watt wat je kunt aansluiten op een stopcontact? Volgens mij verbruiken een koelkast en een lamp niet zoveel dat de stop doorslaat. Het is geen oven.
Behalve als je de boel stomtoevallig aansluit op een stop die al behoorlijk in gebruik is.
Verder is er natuurlijk nog muziek. Band of installatie? Ik zou even nakijken welke stop het minst belast is, dus niet die van de keuken gebruiken maar bijvoorbeeld van bad- en slaapkamers, waar de boel toch uitstaat als er een feestje is. En dan moeten koelkast en verlichting best op 1 kabel kunnen.
donderdag 28 mei 2015 om 22:27
De schuur heeft meerdere stopcontacten. Geen idee of die ook op verschillende groepen zitten. Tuinfakkels hebben we al, maar verlichting bij de bar lijkt me wel handig.
Ik heb het inderdaad over een haspel. Want het gaat alleen op een lamp, koelkast en bar.... Denk je niet dat dat op 1 en hetzelfde stopcontact gaat Tickel?
Ik heb hier zo geen verstand van:-)
Ik heb het inderdaad over een haspel. Want het gaat alleen op een lamp, koelkast en bar.... Denk je niet dat dat op 1 en hetzelfde stopcontact gaat Tickel?
donderdag 28 mei 2015 om 22:29
Dank je wel Exces. De locatie is geen woonhuis. Ik moet het echt met de 1 ruimte doen. Er is ook nog een schuur. Daar zal ook vast wel een stopcontact zitten. We gaan het, de dag van tevoren, ook uitproberen. Maar ik ben nu al niet meer zo bang dat het veel problemen zal geven.
Maar ik hoef dus geen extra moeilijke dingen te huren:-)
Maar ik hoef dus geen extra moeilijke dingen te huren:-)
donderdag 28 mei 2015 om 22:37
quote:Noerie schreef op 28 mei 2015 @ 22:27:
De schuur heeft meerdere stopcontacten. Geen idee of die ook op verschillende groepen zitten. Tuinfakkels hebben we al, maar verlichting bij de bar lijkt me wel handig.
Ja, dat gaat dan op 1 groep.
Edit: rol een haspel wel altijd helemaal af ook al heb je niet de volle lengte nodig.
Ja, dat gaat dan op 1 groep.
Edit: rol een haspel wel altijd helemaal af ook al heb je niet de volle lengte nodig.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 28 mei 2015 om 23:11
Gaat makkelijk op 1 groep.
Een professionele biertap en een grote koelkast gebruiken samen maximaal 1000 watt. Dan heb je nog ruim 2000 watt over voor verlichting. En daar kun je flink mee wat verlichten. Een huis-tuin-en-keuken-muziekinstallatie kan daar ook nog makkelijk bij. Dan ga ik er wel vanuit dat er verder niets op die groep zit.
Tip: verbind er een extra haspeltje aan waar mensen hun mobiele telefoons kunnen opladen. Ik was laatst ook op een soortgelijk feestje waar geen stroompunten meer over waren en mensen wilden graag smartphones opladen. Ook om foto's mee te maken.
Een professionele biertap en een grote koelkast gebruiken samen maximaal 1000 watt. Dan heb je nog ruim 2000 watt over voor verlichting. En daar kun je flink mee wat verlichten. Een huis-tuin-en-keuken-muziekinstallatie kan daar ook nog makkelijk bij. Dan ga ik er wel vanuit dat er verder niets op die groep zit.
Tip: verbind er een extra haspeltje aan waar mensen hun mobiele telefoons kunnen opladen. Ik was laatst ook op een soortgelijk feestje waar geen stroompunten meer over waren en mensen wilden graag smartphones opladen. Ook om foto's mee te maken.
vrijdag 29 mei 2015 om 04:41
Ik zou sowieso een extra haspel regelen, je wilt niet dat er iets gebeurt en je helemaal zonder stroom komt te zitten.
Volgens mij kan je ze wel huren bij de Borent of Gamma. En anders even in de vriendenkring rondvragen, klus-vrienden of werk/hobby-mannen hebben er vast wel 1 in de schuur staan. Better be safe than....
Volgens mij kan je ze wel huren bij de Borent of Gamma. En anders even in de vriendenkring rondvragen, klus-vrienden of werk/hobby-mannen hebben er vast wel 1 in de schuur staan. Better be safe than....
vrijdag 29 mei 2015 om 12:01
quote:Noerie schreef op 28 mei 2015 @ 22:27:
Ik heb hier zo geen verstand van:-)Wat is het voor een bar? Een mobiele bar of gewoon een huis-tuin-keuken tapje? Vraag even na hoeveel vermogen het ding verbruikt.
Ik heb hier zo geen verstand van:-)Wat is het voor een bar? Een mobiele bar of gewoon een huis-tuin-keuken tapje? Vraag even na hoeveel vermogen het ding verbruikt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 29 mei 2015 om 13:07
Ah ik begrijp nu dat er geen huis bij is, dus als het toch misgaat dan heb je geen alternatief (buren ofzo)? Dan zou ik even een Google-rondje doen om een noodstroomvoorziening te huren. Uiteraard niet zo'n aggregaat, die veel herrie maakt, maar iets met een accu ofzo. Het zou sneu zijn als het onverhoopt toch uitvalt. En huren voor een dag kost vast niet zoveel.
zaterdag 30 mei 2015 om 13:00
Hier een trouwfeest bezocht waar allemaal lampionnen op zonne-energie hingen. Maar ze hadden een grote tuin met grote boom.
De Ikea lampionnen waren in de aanbieding en geleend. Was erg leuk om te zien, maar...
De lampionnen kunnen op op zwaardere batterijen die langer meegaan, maar ik weet niet of ze daar tegen kunnen.
Fakkels is ook erg leuk.
Leuk feest toegewenst.
De Ikea lampionnen waren in de aanbieding en geleend. Was erg leuk om te zien, maar...
De lampionnen kunnen op op zwaardere batterijen die langer meegaan, maar ik weet niet of ze daar tegen kunnen.
Fakkels is ook erg leuk.
Leuk feest toegewenst.
zaterdag 30 mei 2015 om 13:05
O ja, vraag de gasten of ze allemaal een zaklamp mee brengen. Mocht het fout gaan. Zorg voor een waslijn die sterk genoeg is om ze aan op te hangen met ..... (Ik heb net iets gelezen over ladders, douchehaken en heel veel mogelijkheden om iets op te hangen op verschillende hoogte.... Als de muziek ook weg valt.... Kunnen ze zingen.... )
Tip: waslijn pas hangen als het zo ver is. Wel vooraf zorgen voor mogelijkheden om het snel te hangen voor tijdelijk zonder extra gedoe.
Tip: waslijn pas hangen als het zo ver is. Wel vooraf zorgen voor mogelijkheden om het snel te hangen voor tijdelijk zonder extra gedoe.