tuinfeest

31-08-2011 20:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

over een paar weekjes willen wij een tuinfeest geven. we hebben alles al voor elkaar.

het enige waar ik mee zit is de drank. hoeveel koop ik in voor 60 personen (geen kinderen) ?

het is pas s'avonds na 8 uur dus qua eten doen we verschillende hapjes, wat stokbrood met salade en een vruchtenbowl.

We zijn al wel wat aan het rekenen geweest maar ik ben toch bang dat ik te weinig zal hebben. ik hoop hier dames te treffen die ook een feest thuis of tuinfeest hebben gegeven rond de 60 personen. wat waren jullie kwijt aan drank? en wat hebben jullie precies aangeschaft?

alvast mijn dank voor jullie hulp!
ik heb geen idee hoeveel je nodig hebt, hangt er ook vanaf of je gasten grote zuipschuiten zijn. Maar wat ik wel weet is dat je met supermarkten en slijters afspraken kan maken over het terugbrengen van flessen die over zijn. Dus ik zou dát doen en dan ruim inkopen. En een biertap lijkt me ook ideaal.
.
Er zijn verschillende bedrijven waar je drank kan kopen en alle niet aangebroken flessen terug kan brengen! Ik heb zelfs gehoord dat het bij de AH kan maar dat weet ik niet zeker... Bij ons in het dorp kan het in iedergeval bij de slijterij (ook gewoon alle fris) en als je boven een bepaald bedrag komt komen ze het nog thuis brengen ook. Misschien een tip?!

Als je denkt dat het veel bier gedronken gaat worden is een tap huren misschien wel rendabel?
Flessen die niet aangebroken zijn, komen toch daarna wel op? Hier tenminste wel....
Lastig hoor. Zou het niet te moeilijk maken. Jus d'orange, cola, water, bier en rosé?
hier komen die flessen ook wel leeg, maar dat is juist het probleem. Niet goed voor me, ongelimiteerde toegang tot flessen drank. En ik heb ook liever het geld terug.
.
quote:Substanza_ schreef op 31 augustus 2011 @ 20:29:

Flessen die niet aangebroken zijn, komen toch daarna wel op? Hier tenminste wel....

Haal jij voor je gasten alleen maar drinken dat je zelf ook lekker vind dan? Zou karig feestje worden bij mij dan. Limonade en Cola Light

@TO: Lastig in te schatten altijd. Heb je geen slijterij in de buurt waar je een soort regeling mee kunt treffen? Uitleggen dat je een feestje hebt en als je echt veel te veel hebt dat je e.e.a. terug kunt brengen? Ervaring leert trouwens wel dat je eerder teveel koopt (van drank en hapjes) dan te weinig.
Zie nu dat ik mosterd ben en Gsleutel de optie van terugbrengen ook al noemde.
Tapje huren (zijn tegenwoordig kleine vaatjes en wat niet gebruikt wordt gaat terug). Doos rood, wit, rosé. Limonade/ sap/water bij discountsuper:)

Wij hadden paar weken geleden een feestje- werd vooral veel bier, rode wijn en rosé gedronken. Ligt ook wel aan het weer...
Zou me vooral drukmaken om terrasverwarmers.
dankjewel allemaal voor jullie reacties.

Slijterij bij ons in de stad heeft deze regeling helaas niet. kan wel maar dan alleen met de sterkere dranken zoals likeur etc. maar wij hebben niet zulke alcohol drinkers erbij zitten. met uitzondering van de rode en witte wijn. bier ook niet zo veel.

@emaille terrasverwarmers hebben we, evenals een aantal vuurkorven dus niemand hoeft het koud te hebben hahah.

het gaat me dus echt om de frisdrank en de wijn, hoeveel flessen zouden jullie inkopen?
Ik zou p.p gewoon 10 drankjes rekenen. De een drinkt meer dan de ander dus dat klopt bij mij meestal wel,

Even kijken hoeveel mannen/ vrouwen er komen en inschatten wat ze drinken.

Bij gall en gall kun je overgebleven flessen die niet zijn aangebroken terug brengen

Koop lekker ruim in en breng het overschot terug.

Zo doe ik het ook altijd
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven