TV in de container?

06-08-2010 19:49 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oude tv die niet meer werkt en me behoorlijk in de weg staat. Helaas heb ik geen auto en wonen de mensen met een auto niet in de buurt.

Kan ik mijn tv in de container (niet de grijze kleine maar een grote die met meerdere buren wordt gedeeld) gooien of moet deze speciaal naar de stort gebracht worden? Het is ook echt een behoorlijk bakbeest!
Officieel moet je hem wegbrengen.
Je kunt 'm ook op laten halen. Moet je even op de website van je gemeente kijken.
Bij ons in de gemeente is de kringloopwinkel verplicht hem op te halen...alles waar een stekker aan zit!
Ik heb een paar maanden geleden voor een overleden tv gewoon het grof vuil gebeld en die kwamen hem gratis ophalen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Als wij geen zin of tijd hebben om iets naar het grofvuil te brengen (wordt hier niet gratis opgehaald), halen we het ding helemaal uit elkaar en gaat het in de kliko.
Mooi dan gaat mijn overleden lieverd die toch jaaaaaren plezier gegeven heeft mooi mee met t oudvuil. Ga eens een tel nr googelen.
Dat hoort bij het grof vuil, kun je op bepaalde dagen laten halen als je hem op straat zet of bij de afvalbrengplaats inleveren. Kijk even op de site van je gemeente/afvalbedrijf, meestal is er eens per maand een ophaalrondje oid, bij mij in de buurt moet je je aanmelden via internet of telefoon hiervoor. Kost niks en verder dan de stoep vd openbare weg hoef je hem niet te brengen.

Of je kunt naar een elektronicazaak stappen en hem daar inleveren, ik geloof dat ze verplicht zijn die aan te nemen en af te werken. Daar betaal je immers verwijderingsbijdrage voor.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
op marktplaats staan genoeg mensen die defecte tv's willen ophalen
Dat wordt morgen definitief afscheid nemen, ik laat hem mooi ophalen! Had er helemaal niet bij stil gestaan dat zoiets ook nog kan. Was meer bezig met de morele zaak of ik het wel of niet kan maken om hem in de container te gooien. Dat ga ik dus bij deze niet doen!
quote:singalala schreef op 06 augustus 2010 @ 19:54:

Dat hoort bij het grof vuil, kun je op laten halen als je hem op straat zet of bij de afvalbrengplaats inleveren.

Ha, handig, dan kan ik hem dus gewoon op een woensdagavond aan straat zetten. Hoewel, gewoon... Ik denk niet dat ik het loeizware geval in mijn eentje de trap afkrijg.

Zijn nieuwe tv's ook zo zwaar eigenlijk? Want ik wou er eentje kopen bij bol.com - lekker makkelijk thuis bezorgd. Maar thuis is dan wel begane grond.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 06 augustus 2010 @ 20:19:

[...]

Ha, handig, dan kan ik hem dus gewoon op een woensdagavond aan straat zetten. Hoewel, gewoon... Ik denk niet dat ik het loeizware geval in mijn eentje de trap afkrijg.

Zijn nieuwe tv's ook zo zwaar eigenlijk? Want ik wou er eentje kopen bij bol.com - lekker makkelijk thuis bezorgd. Maar thuis is dan wel begane grond.die lcd tv's zijn gelukkig een stuk lichter en handzamer.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:tonkje schreef op 06 augustus 2010 @ 20:19:

[...]

Zijn nieuwe tv's ook zo zwaar eigenlijk? Want ik wou er eentje kopen bij bol.com - lekker makkelijk thuis bezorgd. Maar thuis is dan wel begane grond.Ik zou maar eerst de gemeente bellen. Bij mij kwamen ze hem wel gratis ophalen maar op ... datum 3 weken later. Dus ik zou het niet zomaar op straat zetten, dan zou je wel eens een probleem kunnen krijgen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wij hebben hem heel "per ongeluk" in onze container van de zaak gedropt, grof vuil moeten wij flink voor betalen, omdat op hetzelfde adres een bedrijf zit gevestigd, terwijl dit een privé tv was. Vanmiddag is hij keurig, met omkoping van iets te drinken, zo in de vuilniswagen gegaan
Bij ons staat in het huis-aan-huis blaadje altijd een advertentie van iemand die tv's komt ophalen,ook defecte.

Ik denk er ineens aan dat ik die ook eens moet bellen voor de tv die al een half jaar in de garage staat.
Dingen die ik niet meer wil zet ik op straat met een briefje eraan "gratis mee te nemen" en dan is het zo weg.

Heb ik afgelopen week al 3 keer gedaan.
Ik zet het boven op mijn eigen container, is het de volgende morge weg. Of het nou een doos oud speelgoed is of gewoon troep. Als het niet mee genomen word bel ik het grofvuil (maar in die tussen tijd is het mooi mijn huis al uit ) Gewoon vriendelijk vragen aan de vuilnisman en dan nemen ze het vaak ook wel mee.
quote:singalala schreef op 06 augustus 2010 @ 21:18:

[...]

die lcd tv's zijn gelukkig een stuk lichter en handzamer.Ha, dat scheelt alweer!
quote:mylenevalerie schreef op 06 augustus 2010 @ 21:20:

[...]

Ik zou maar eerst de gemeente bellen. Bij mij kwamen ze hem wel gratis ophalen maar op ... datum 3 weken later. Dus ik zou het niet zomaar op straat zetten, dan zou je wel eens een probleem kunnen krijgen.

Hier mag je elke week op woensdagavond je grofvuil op straat zetten en dan wordt het donderdagochtend opgehaald. Hartstikke handig!

Ik denk dat ik er maar wel een briefje op doe 'Stuk!', want elke woensdagavond komen er dus ook mensen de straten afschuimen. Ik doe dat ook weleens.
quote:singalala schreef op 06 augustus 2010 @ 19:54:

Of je kunt naar een elektronicazaak stappen en hem daar inleveren, ik geloof dat ze verplicht zijn die aan te nemen en af te werken. Daar betaal je immers verwijderingsbijdrage voor.dat kan alleen als je daar ook een nieuwe tv koopt.
quote:cosworth46 schreef op 08 augustus 2010 @ 10:15:

[...]

dat kan alleen als je daar ook een nieuwe tv koopt.

Bovendien, hoe moet ik die oude tv daar krijgen? Achter op mijn fiets?

Maar als jullie nog tips hebben over wat voor nieuwe tv ik eens zal kopen, dan hou ik me aanbevolen. Er zijn tv's die ontzettend veel energie vreten toch? Ik wil niet per ongeluk zo'n tv kopen.
quote:tonkje schreef op 08 augustus 2010 @ 14:56:

[...]

Bovendien, hoe moet ik die oude tv daar krijgen? Achter op mijn fiets?

Maar als jullie nog tips hebben over wat voor nieuwe tv ik eens zal kopen, dan hou ik me aanbevolen. Er zijn tv's die ontzettend veel energie vreten toch? Ik wil niet per ongeluk zo'n tv kopen.

Dat valt wel mee tegenwoordig. Kijk op kieskeurig.nl en andere sites met specificaties, daar staat ook het verbruik in watt bij. Hoe groter je tv, hoe meer stroom ie verbruikt.

Als je een tv koopt en deze laat bezorgen, nemen ze trouwens wel direct je oude tv mee las je dat wilt.
quote:het_zeeuwsemeisje schreef op 06 augustus 2010 @ 21:21:

Wij hebben hem heel "per ongeluk" in onze container van de zaak gedropt, grof vuil moeten wij flink voor betalen, omdat op hetzelfde adres een bedrijf zit gevestigd, terwijl dit een privé tv was. Vanmiddag is hij keurig, met omkoping van iets te drinken, zo in de vuilniswagen gegaan

Om in een gewone kliko te gooien is een grote ouderwetse TV lastig: niet zo handig in kleine onderdelen te splitsen, en met zo'n mogelijk imploderende beeldbuis etc.

Dan is zo'n grote container idd handig
quote:tonkje schreef op 08 augustus 2010 @ 14:56:

[...]

Koop tweede hands.

En hoeveel stroom zo'n ding verbruikt: ligt er aan hoeveel uur per dag hij aanstaat toch?
Doe normaal zeg, in de container!!?????? Gek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven