Twijfel over melding wietplantage

09-01-2019 20:57 27 berichten
Hoi!

Wij wonen in een appartementencomplex. In de woning schuin onder ons is vorig jaar een wietplantage ontdekt. Allerlei planten werden met een grote bus afgevoerd door een aantal mannen, toen heb ik 8844 gebeld en de politie gaf aan dat dit een politieactie was.

Nu valt het me alweer een tijdje op dat deze woning helemaal afgeplakt is o.i.d. en de ramen 24/7 zeiknat zijn. Verder in de flat zijn de ramen gewoon droog. Ook ruik ik beneden bij de schuren af en toe wiet of iets dergelijks. Verder heb ik geen harde bewijzen uiteraard maar ik weet niet zo goed of dit voldoende is om melding te maken. Er kan natuurlijk ook net iemand een jointje gerookt hebben als ik langsloop :)

Maar het voelt niet prettig. Man heeft als brandweerman veelvuldig meldingen van woningbranden door wietplantages. Vorig jaar heeft hij zelfs met een collega een flinke stroomschok gehad tijdens zo'n melding door illegaal stroomcircuit.

Is zo'n dichtgeplakt huis met druipnatte ramen voldoende voor een melding? Houdt de politie dit soort bewoners eigenlijk in de gaten als er al eerder een wietplantage ontdekt is?
Goed dat je gebeld hebt!
Ik ben nu benieuwd hoe het afloopt, of je het binnenkort leeg ziet ofzo ;-)
aaaanne schreef:
10-01-2019 18:45
Goed dat je gebeld hebt!
Ik ben nu benieuwd hoe het afloopt, of je het binnenkort leeg ziet ofzo ;-)
Ik ben zelf ook wel erg benieuwd. Geen idee ook hoe snel zo'n melding opgepakt wordt. Ik wacht 't maar af :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven