urgentie

17-08-2011 23:30 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik weet het even niet meer.

ik heb in de stad utrecht een woningurgentie ivm sloop aan de huidige woning waar ik nu in zit. dat wil zeggen dat ik snel een andere woning mag zoeken anders sta ik op straat.

door mijn ziekte vind ik verhuizen al een zware opgave EN ik ben utrecht helemaal zat. dus ik blijf er toch niet.

mijn plan is dus om de nieuwe woning toch te accepteren en dan een woningruil te doen. maar ik vind dat eigenlijk niet praktisch. ga ik eerst verhuizen, inrichten maar toch weg. handig is het wel want dan heb ik een woning van de gemeente ipv een particuliere woning of studio.

ook kan ik de urgentie niet aanvaarden maar op eigen houtje buiten utrecht, wat ik dus uiteindelijk wil, een woning zoeken maar ik zit in de ww uitkering dus een hoge bemiddelingssom kan ik niet betalen.

wie weet wat hier nou de beste oplossing voor is of misschien zeur ik en moet ik doorbijten voor mn urgentie doorverhuizen...pfff en dan pas rust vinden in de nieuwe stad?
Woning accepteren, zoveel mogelijk zooi weggooien, verhuizen, heel basic inrichten(niet schilderen of nieuwe vloeren leggen), frutsels etc in dozen laten zitten en als een malle aan die woningruil gaan werken.
vaak moet je een woning een jaar bewonen voordat je mag woningruilen. er zijn een aantal haken en ogen hier aan laat je goed informeren, en ik zou zo ie zo niet zo snel een huurwoning opgeven overal stijgen de huren boven de huursubsidie grens uit en dan word het echt lastig met een ww.

veel succes !
Is de woningbouwvereniging niet ook actief in buurgemeentes? Dan zou je kunnen overwegen of ze je een woning willen toewijzen buiten Utrecht.
@ruza: helemaal top. dus doorbijten en toch woningruil!

@misirlou: zoiets vertelde mn woonconsulte maar niet alle woningen, als ik de woning aanvaard heb kan ik het uitzoeken

behh.. nog een jaar in utrecht.

@katrien_duck: heb ik naar geinformeerd en de urgentie geld alleen voor utrecht geen buurgemeentes die hebben tegenwoordig allemaal zelf eigen regels en woningduurregistraties etc.
Dan kan ik je alleen maar adviseren om een goedkope woning te aanvaarden zodat je lekker wat kan sparen. Als je dan een jaartje doorbijt, heb je straks misschien wel je droomhuis te pakken.

Succes!
Sluit me aan bij het advies van Katrien Duck. Ik weet niet waarom je Utrecht helemaal zat bent, maar als je rustiger wilt wonen, kan je ook reageren op een huis in één van de buitenwijken. Dan woon je rustig en toch via de woningbouw. Ik denk dat in jouw situatie het echt heel gunstig is dat je via de woningbouw kan/mag huren, dus dat je die kans met beide handen aan moet grijpen. Particuliere huur is vaak een stuk duurder, en dat kan je niet betalen, dus eigenlijk heb je ook niet veel keuze. Maar ik zou wel vooral reageren op woningen in wijken die jou wél aanstaan en proberen er het beste van te maken (klinkt een beetje zwaar, haha, maar ik weet niet waarom je zo'n afkeer hebt van Utrecht).
Hou er ook rekening mee dat het woningbedrijf en/of de woningruil ook t.z.t. moet goedkeuren. Dus ook al heb jij iemand gevonden die met jou wil ruilen, dan kan het nog zo zijn dat het door het woningbedrijf c.q. de gemeente wordt geweigerd, om welke reden dan ook.

En als je pas een woning mag zoeken als je op straat staat, is er ook niet echt veel keuze en moet je vaak accepteren wat er op dat moment beschikbaar is. Is er geen overgangsperiode, zodat je wat meer tijd hebt om te reageren op woningen?

Je zegt dat je Utrecht helemaal zat bent, maar wel naar een buurgemeente zou willen. Volgens mij is Utrecht behoorlijk groot, het lijkt me sterk dat er helemaal niks is wat aan je eisen/wensen voldoet, en zodra je een voet over de gemeentegrens hebt gezet, wel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Neem een woning in een buitenwijk van utrecht.

Dan wil ik misschien wel met je ruilen tzt ik woon buiten utrecht, maar wel in de regio.

Mits het huis voldoende groot is.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven