Vaatwasser: besteklade of mandje?

10-09-2016 16:28 63 berichten
Ik ben een nieuwe vaatwasser aan het uitzoeken en wil vragen wat handiger is:een besteklade of een mandje?



Tot nu toe heb altijd mandjes gehad. Een lade geeft wel meer ruimte voor pannen en schalen lijkt me. Plus dat keukennmessen erin passen. Maar mijn besteklade in de keuken zit niet vlakbij mijn vaatwasser.



Wat is jullie ervaring?
Die la gaat van de hoogte af, we hebben er een op mijn werk. Wat een onding, altijd ruzie om de wijnglazen erin te krijgen, die worden nu maar in de onderste korf gegooid. (En ik ben stiekem te laks om bestek netjes te sorteren in zo'n la... )
Hoge glazen passen bij ons prima, ik kan de lades omlaag zetten namelijk.
quote:raindrop57 schreef op 10 september 2016 @ 19:37:

Hoge glazen passen bij ons prima, ik kan de lades omlaag zetten namelijk.Dit inderdaad. Geen problemen met hoge glazen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 10 september 2016 @ 19:21:

[...]





Ik sorteer het bestek niet in mijn lade. Tot welk type behoor ik?Eeeuh, misschien kan ik jouw type beter aflezen aan hoe je handtas eruit ziet, of je auto
Eerst een mandje nu een lade. Het inruimen gaat met een mandje sneller, maar het uitladen gaat met een lade sneller. Het bestek wordt schoner in een lade, omdat het niet tegen elkaar aan ligt. Je hebt door het ontbreken van het mandje meer ruimte in het onderste rek van de machine.



Met het mandje had ik nog wel eens dat er theelepeltjes vast zaten in de gaten van het mandje. Dan moest je die eruit peuteren. Met een lade heb je daar geen last van. Je kunt de mandjes van je oude machine ook bewaren, zodat je die in een machine met lade nog kunt gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Mandje, makkelijker in- en uit te ruimen.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
zelf heb ik een mandje, maar ik zou heel graag een lade willen hebben. Bij een mandje beschadigd het bestek zo erg en bij een lade kun je het bestek iets van elkaar af leggen.
Nog nooit bestek beschadigd in ons mandje hoor!
Ik vind een lade handiger ivm de ruimte onderin je vaatwasser. De vorige vaatwasser had twee mandjes en daardoor konden er vaak 1 of 2 pannen niet kwijt.



Daarnaast heb ik het idee dat het bestek met de lade schoner wordt maar dat kan ook komen doordat de vorige vaatwasser echt op was (18 jr oud).
Ik kwam dit oude topic van mij tegen.



We hebben een afwasmachine met een lade gekocht met voor de zeker nog een extra besteld mandje erbij.



En ja zo'n lade bevalt boven verwachting!!!! Dus dat mandje hebben we nooit gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:diana_banana schreef op 10 september 2016 @ 17:03:

Hier een besteklade, ik vind ruimte in de vaatwasser een must. Qua tijd kost het me niks extra. Met een mandje was ik langer bezig met die rotlepeltjes die er altijd in blijven steken.Hier hetzelfde. Ik zweer bij mijn besteklade!
Ervaring met beiden. Ik vind een lade prettig. Het is een apart klein smal deel in de vaatwasser en de andere lades kan ik volledig gebruiken voor andere spullen.

Verder zie ik weinig verschil, schoon en droog bij beiden the same.
Oh, en hier ook geen besteklade naast de vaatwasser. Echter ik start met leeghalen onderste lade, dan middelste en dan de besteklade. Tegen die tijd is alles droog. Doordat alles heel overzichtelijk naast elkaar ligt pak ik messenbundel, vorkenbundel etc. En leg alles meteen gebundeld in besteklade. Nu ik dit schrijf.......vind ik dit een handig voordeel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven