Vaatwastablet blijft hangen

26-04-2020 18:48 40 berichten
Wij zijn deze week verhuisd naar ons nieuwe huis met voor het eerst een vaatwasser (heel fijn!). Echter blijft de vaatwastablet in het bakje zitten. Het zijn vaatwastabletten waarbij je het plastic moet verwijderen. Ik plaats hem in het bakje, doe die dicht en zet de vaatwasser aan. Het klepje gaat wel gewoon open (want na het programma staat deze open) dus hij zou er in principe gewoon uit moeten/kunnen vallen. Toch heb ik nu elke keer een nog intact plakkende tablet terug gevonden.

Doe ik iets fout?
Alle reacties Link kopieren
Tablet dan gewoon los in de vaatwasser mikken.
Ik gooi de tabletten altijd los in het bestekbakje of op de bodem.
ravenloos schreef:
26-04-2020 18:50
Tablet dan gewoon los in de vaatwasser mikken.
Dat heb ik nu inderdaad gedaan! Las alleen ergens dat hij dan eventueel al opgelost kan zijn voordat het programma echt begint. Of zoiets. :proud:
gizzmo-returns schreef:
26-04-2020 18:52
Ik gooi de tabletten altijd los in het bestekbakje of op de bodem.
Oké je bent de tweede die het zegt dus dat ga ik voortaan maar gewoon doen dan. Maakt geen verschil dus?
Treurniet12 schreef:
26-04-2020 18:53
Dat heb ik nu inderdaad gedaan! Las alleen ergens dat hij dan eventueel al opgelost kan zijn voordat het programma echt begint. Of zoiets. :proud:
Dan lost hij in elk geval op :proud:
Maartje2016 schreef:
26-04-2020 18:54
Dan lost hij in elk geval op :proud:
Haha dat is waar! Top. Soms zijn antwoorden zo simpel. Lang leve ‘t forum. Vaatwastablet dus gewoon los er in mikken.
Treurniet12 schreef:
26-04-2020 18:53
Oké je bent de tweede die het zegt dus dat ga ik voortaan maar gewoon doen dan. Maakt geen verschil dus?
Volgens mij niet, de vaat is altijd prima schoon.
Of een ander merk proberen?
RikM schreef:
26-04-2020 18:59
Of een ander merk proberen?
Oh dat kan ik ook nog proberen inderdaad. Goede tip. Ik heb nu degene die “als beste uit de test komen”. Maar dat heb ik nog niet echt gemerkt :proud:
Is het bakje vochtig als je de tablet erin doet? Heel vreemd, maar als dat het geval is blijft hij hangen.
En dan misschien een waar het plastic omheen kan blijven zitten? Misschien werkt dat nog?
MinkeDeWit schreef:
26-04-2020 19:02
Is het bakje vochtig als je de tablet erin doet? Heel vreemd, maar als dat het geval is blijft hij hangen.
Dit is bij ons ook.
In vorige woning, huurwoning met vaatwasser, nooit problemen met de tabletten gehad.

Verhuisd.
Zelf een vaatwasser gekocht. (Bekend merk.)
In huidige vaatwasser lossen de tabletten niet op.
Gevarieerd met verschillende soorten tabletten.
Geen zin meer in.

Wat ik nu doe:
vaatwasser in het bakje, plens kokend water uit de waterkoker erover, vaatwasser aanzetten.
Gaat goed zo.
Odense* schreef:
26-04-2020 19:15
Wat ik nu doe:
vaatwasser in het bakje, plens kokend water uit de waterkoker erover, vaatwasser aanzetten.
Gaat goed zo.

Kijk je wel uit met spatten? Dat spul is chemisch als de neten.
Het bakje is inderdaad vochtig! Hij blijft dus echt plakken in het bakje.
Verkeerd gelezen.
Tiana_76 schreef:
26-04-2020 19:21
Ik gebruik die met oplosbaar plastic niet meer, ook hetzelfde euvel. Tablet nog helemaal heel, deels opgelost en in klonten door de vaatwasser heen, korrels op de schone vaat.

Nu gebruik ik de basic Sun tabletten en die zitten weer ouderwets in zo'n zilverfolietje. En dat werkt prima.
Balen! Hier gaat het om tabletten waarbij je het plastic wel vooraf moet verwijderen.

Ik ga eens experimenteren met andere merken.
Wij gebruiken alles los.....zout, glansspoelmiddel en los poeder. Schijnt beter te zijn voor de machine en is goedkoper.
Polsjef schreef:
26-04-2020 19:26
Wij gebruiken alles los.....zout, glansspoelmiddel en los poeder. Schijnt beter te zijn voor de machine en is goedkoper.
Oh ja? Dus je gooit gewoon alles er los in?
Treurniet12 schreef:
26-04-2020 19:18
Het bakje is inderdaad vochtig! Hij blijft dus echt plakken in het bakje.
Bakje goed drogen met een stukje keukenrol, voordat je de tablet erin legt, en je probleem is opgelost. Beloofd :)
Poeder in het vakje, glansspoelmiddel in het daarvoor bestemde bakje en zout onder in de vaatwasser.

Voor €7 heb ik een een kilo poeder.
Ik mik ze ook altijd op de bodem van de machine, geen enkel probleem.
Ik heb hetzelde probleem gehad , met tabletten van "kkopjedeal"die waren keihard en deden ook niet waarvoor ze gemaakt zijn . Later kwam mijn zoon met exact dezelfde tabletten van de Action maar die waren veel zachter . Sindsdien knijp ik mijn harde tabletten stuk en doe ze gewoon in het bakje , prima resultaat sindsdien.
Ik het bestekbakje gooien is natuurlijk ook een prima oplossing en je hoeft niet bang te zijn dat de kracht verloren gaat voordat het programma begonnen is want zolang de waterpomp niet het water verpomp heeft bevindt het zeep nog in de machine
Haal het plastic eraf!!!
Dat plastic wat er omheen zit lost niet altijd goed op met als gevolg dat de hele boel verstopt raakt.
Nee, ik lul niet. Wij hebben het meegemaakt. Er kwam een mannetje want de wasmachine deed het niet meer. Helemaal verstopt met harde stukken plastic van de tabletten.
Sindsdien halen we het plastic er af en doen de tablet in het bestekbakje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven