Vaatwastablet lost niet op, wat doe ik fout?

15-07-2012 19:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vond ik op de bodem van onze vaatwasser een half opgeloste vaatwastablet. Dit heb ik al eens eerder gehad met de vaatwastabletten van de aldi, al bleven die in het bakje kleven (echt iedere keer, weg ermee!). Onze vaatwasser is 2 maanden geleden geplaatst en ik wissel de programma's regelmatig af.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Is de vaat nog warm als ie net klaar is? Misschien is het verwarmingselement defect en stroomt er alleen koud water door de machine

Misschien gaat het klepje waarachter het tabletje zit te laat open (probeer eens om het tabletje gewoon bij het bestek te doen)

Is je vaat verder wel schoon?
Ik doe het tablet niet meer in het daarvoor bestemde bakje, maar gooi het in de bestekbak, dan lost het blokje veel beter op.

Verder regelmatig het langste programma (met hoogste temperatuur) draaien om vet (en delen van achtergebleven blokjes) zo goed mogelijk op te lossen.
Te kort programma misschien? Mij mij gebeurt het nl ook weleens. Nu maak ik vaak poeder van de vaatwastablet en doe het dan in het bakje.
Blokje halveren, met een half blokje krijg je ook een schone vaat. Ik gebruik poeder ipv blokjes. Bevalt mij vele malen beter en is een stuk goedkoper.
Ik doe hem ook in het bestekbakje, het klepje gaat soms te laat open wat resulteert in een niet opgeloste tablet en een niet altijd schone vaat.
Ik heb het alleen als ik merkloze blokjes gebruik. Ik ergerde me er zo aan, dat ik geen merkloos meer koop. (Maar ik gebruik mijn machine maar zo'n twee keer per week)
*
Ik had dat een tijdje geleden ook een hele poos! En toen bleek de machine schoongemaakt te moeten worden (kwam ik na heel lang googelen achter). Ik heb toen gewoon de handleiding gedownload, en was maar een kort klusje, zo gepiept: filter schoongemaakt, en de sproeiers schoongemaakt.
Ik doe het blokje gewoon onder in de machine, dan lost het goed op en wordt de vaat prima schoon.
Bij mij lag het dus niet aan de tabletten..Had ook al zitten halveren, plasticjes eraf gehaald etc etc, maar dat hielp allemaal niet :P
Bij mij lost de tablet niet goed op, als ik de grote borden in de vaatwasser doe. Zeg maar een slag groter dan de standaardmaat voor dinerborden. De borden passen er prima in, maar op de 1 of andere manier houdt het het water tegen ofzo?
Ik had kopjes, glazen, ontbijtborden en bestek in de vaatwasser. Het was ook warm toen ik 'm opende. Misschien toch maar blokjes halveren en verpoederen. Ik heb 2 dozen vaatwastabletten gekregen waar er 140 inzitten, dus die gaan eerst op voor ik op poeder over ga.

Os bin zuunig haha
quote:Dahlia74 schreef op 15 juli 2012 @ 19:08:

Blokje halveren, met een half blokje krijg je ook een schone vaat. Ik gebruik poeder ipv blokjes. Bevalt mij vele malen beter en is een stuk goedkoper.Hier ookpoeder, bevalt goed. TO, heb je van de blokjes met zo,n 'oplosbaar' plasticje eromheen? Daar kan je ze toch beter uithalen (de blokjes).
quote:anoniem_167 schreef op 15 juli 2012 @ 19:09:

Ik had dat een tijdje geleden ook een hele poos! En toen bleek de machine schoongemaakt te moeten worden (kwam ik na heel lang googelen achter). Ik heb toen gewoon de handleiding gedownload, en was maar een kort klusje, zo gepiept: filter schoongemaakt, en de sproeiers schoongemaakt.Dat doe ik standaard iedere maand.
quote:noopes schreef op 15 juli 2012 @ 19:24:

Ik had kopjes, glazen, ontbijtborden en bestek in de vaatwasser. Het was ook warm toen ik 'm opende. Misschien toch maar blokjes halveren en verpoederen. Ik heb 2 dozen vaatwastabletten gekregen waar er 140 inzitten, dus die gaan eerst op voor ik op poeder over ga.

Os bin zuunig haha Gewoon eens los onder in de machine leggen, werkt hier prima.
In de bestekbak leggen in een leeg vakje.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Bluebirds schreef op 15 juli 2012 @ 19:09:

Ik heb het alleen als ik merkloze blokjes gebruik. Ik ergerde me er zo aan, dat ik geen merkloos meer koop. (Maar ik gebruik mijn machine maar zo'n twee keer per week)Grappig,want die van de LIDL kwamen als beste uit de test bij KASSA laatst.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven