Vacht kitten 🐱

09-07-2020 17:50 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik hoop dat hier ervaren katten eigenaren zijn. Thuis hebben wij sindskort een kitten die vandaag lijm in haar vacht kreeg. We zagen online dat olijfolie kon helpen en dat deed het ook!

We hebben de olijfolie nagespoeld met water, maar de vacht is nog steeds heel vet en piekerig. Alsof ze nat is, maar droog. Geen idee of we hier nu wat aan moeten/kunnen doen:

- afwasmiddel ontvet, maar ze was al wat angstig na de lijm, olijfolie en water en wil haar niet weer stress geven

- er vanuit gaan dat ze de vacht zelf schoonlikt. Ik las dat dit in principe moet kunnen en ze is al wel de hele dag haar vacht aan het poetsen.

Zijn er nog Forummers met goede tips?
Azijn ontvet, maar of je kitten dat zo leuk vindt... Ik zou ervan uitgaan dat ze het zelf schoon likt.
Ze zal behoorlijk aan de diarree komen als ze haar in olijfolie gedrenkte vacht moet schoonlikken. Naspoelen met water heeft weinig zin, het is immers olie.

Weinig nog aan te doen nu, behalve haar wassen met kattenshampoo of katten lotion (daarbij hoef je haar vacht niet opnieuw nat te maken). In het vervolg is het handiger om de lijm gewoon uit de vacht te knippen.
Wat fijn zo’n snelle reactie! Azijn lijkt me idd wat minder prettig voor kitten! Het zal vast even duren maar dat schoonlikken lijkt dan toch de beste optie! Dank!
Waarschijnlijk wast hij het er zelf op termijn wel uit.
Zelf heb ik speciale 'washandjes' voor katten in huis. Voor als mijn langharige monstertjes een keer iets aan hun achterkantje hebben plakken. Vinden ze niet zo leuk maar af en toe is het ; wat mot mot ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Puz_n_Boots schreef:
09-07-2020 18:08
Ze zal behoorlijk aan de diarree komen als ze haar in olijfolie gedrenkte vacht moet schoonlikken. Naspoelen met water heeft weinig zin, het is immers olie.

Weinig nog aan te doen nu, behalve haar wassen met kattenshampoo of katten lotion (daarbij hoef je haar vacht niet opnieuw nat te maken). In het vervolg is het handiger om de lijm gewoon uit de vacht te knippen.
Het is gelukkig niet de hele vacht, maar een plekje aan de zijkant. Maar verder zat ik me ook al te bedenken dat dit dan weer wat minder is voor de darmen inderdaad..

Kattenlotion is misschien wel een goede optie! Dank voor de tip. Wil haar liever niet weer laten schrikken met water en gedoe. Ze is eindelijk weer een beetje zichzelf :-)

En ja, knippen de volgende keer hadden wij ook bedacht, maar durfden we vanochtend niet. Met dit resultaat dus. Heel stom.
Oudblond schreef:
09-07-2020 18:09
Waarschijnlijk wast hij het er zelf op termijn wel uit.
Zelf heb ik speciale 'washandjes' voor katten in huis. Voor als mijn langharige monstertjes een keer iets aan hun achterkantje hebben plakken. Vinden ze niet zo leuk maar af en toe is het ; wat mot mot ;-D
Ook heel handig! Ik ga er voor nu inderdaad maar vanuit dat ze het er zelf uitwast. Eventueel kattenlotion kan dan later nog!
Die washandjes heb ik trouwens in huis toen ik een keer moest googlen 'Hoe krijg ik rode wijn uit een witte kat' :facepalm:
Hahaha @oudblond.. een witte kat? Ik voelde me ook heel dom toen ik vanmiddag “olijfolie in kitten vacht” googlede 😅
Ja spierwit en langharig. Lag lekker op mijn schoot te knorren en schrok ergens van net toen ik een slok wilde nemen. Hij sprong op met zijn kopje tegen de onderkant van mijn glas en allebei onder de rode wijn (net als mijn witte muur waar hij langs stoof). :rofl:
Die washandjes zijn inderdaad wel handig. Maar verder zou ik haar vooral laten wennen aan een bad met kattenshampoo. Onze kitten kwam dagelijks onder de modder thuis en na een paar weken was ze helemaal aan haar bad gewend. Ze kon anders echt niet binnen lopen.
Heerlijk! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit soort dingen moet googlen 😬

Ze was vanochtend best wel angstig maar nu gelukkig weer lekker aan het knuffelen/slapen of spelen.
hoezo schoonlikken. Als het kitten onder de lijm zit dan wil je toch niet dat ze de lijm binnen krijgt? Ga naar een dierenarts
S-Meds schreef:
09-07-2020 18:25
hoezo schoonlikken. Als het kitten onder de lijm zit dan wil je toch niet dat ze de lijm binnen krijgt? Ga naar een dierenarts
De lijm is er al uit Meds.
Het is nu olijfolie.
Dat kan minder kwaad.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
S-Meds schreef:
De lijm is uit de vacht, er zit nu olijfolie aan.
oh olijfolie is goed voor de stoelgang
Oudblond schreef:
09-07-2020 18:16
Die washandjes heb ik trouwens in huis toen ik een keer moest googlen 'Hoe krijg ik rode wijn uit een witte kat' :facepalm:

:lol:

Ik zou daarom ook nooit een witte kat nemen, zie je alles op ;-)
pamelacourson schreef:
09-07-2020 18:22
Die washandjes zijn inderdaad wel handig. Maar verder zou ik haar vooral laten wennen aan een bad met kattenshampoo. Onze kitten kwam dagelijks onder de modder thuis en na een paar weken was ze helemaal aan haar bad gewend. Ze kon anders echt niet binnen lopen.
Dat vind ik een goede tip.
Dat laten wennen kan ik zeker doen! Die washandjes vind ik ook een goede tip. Voor nu durf ik dacht echter niet aan (het bad). Het was voor vandaag wel even genoeg stress voor de kat denk ik.
S-Meds schreef:
+100 bel een DA voor advies
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
09-07-2020 19:41
+100 bel een DA voor advies
Of je leest de OP even voor je je honderd centen ergens tegenaan smijt.
Bezoekje dierenarts kost misschien 40 euro en alleen bellen kan ook. De kat likt nu allerlei vieze stofjes op. Lijm is ook niet echt gezond voor een kat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben echt ernstig verbaasd hoe slecht mensen lezen. De kitten heeft allang geen lijm meer in haar vacht. In dat geval had ik uiteraard de dierenarts gebeld. In dit geval lijkt me dat niet nodig.
tempranillo schreef:
09-07-2020 20:10
Ik ben echt ernstig verbaasd hoe slecht mensen lezen. De kitten heeft allang geen lijm meer in haar vacht. In dat geval had ik uiteraard de dierenarts gebeld. In dit geval lijkt me dat niet nodig.

Ja en de resten olijfolie zullen ook wel meevallen. Lijkt me dat dat vanzelf wel weggaat.
Poeszie schreef:
09-07-2020 20:14
Ja en de resten olijfolie zullen ook wel meevallen. Lijkt me dat dat vanzelf wel weggaat.
Het wordt al steeds beter inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven