Van huis naar appartement
woensdag 18 december 2019 om 22:17
Wie heeft hier ervaring mee?
Heb altijd in een huis met tuin gewoond. Ook altijd gezegd nóóit een appartement voor mij.
Nu een appartement gezien en alhoewel het mij aanspreekt blijf ik me afvragen of ik het niet ga missen om de deur open te doen naar de tuin en de ruimte om het huis.
Het appartement heeft 2 balkons.
Heb altijd in een huis met tuin gewoond. Ook altijd gezegd nóóit een appartement voor mij.
Nu een appartement gezien en alhoewel het mij aanspreekt blijf ik me afvragen of ik het niet ga missen om de deur open te doen naar de tuin en de ruimte om het huis.
Het appartement heeft 2 balkons.
woensdag 18 december 2019 om 22:23
Alleen andersom. Ik kom vanuit een flatje en wilde graag een huisje met een tuin. Dacht ik tenminste. Ik wil nu wel heel graag terug naar mijn knusse flatje, met balkon. Gek genoeg zat ik daar echt veel vaker dan dat ik nu in de tuin zit. Geen idee waarom, maar het het is wel zo. Gooide daar de deur open en zat lekker op het balkon.
mockturtle wijzigde dit bericht op 18-12-2019 22:39
3.09% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
woensdag 18 december 2019 om 22:24
woensdag 18 december 2019 om 22:25
woensdag 18 december 2019 om 22:34
Ik mis ook mijn appartement nog weleens. Het ligt er denk ik wel aan of je ook in een heel ander type buurt gaat wonen (van een landelijk huisje naar een modern stads appartement lijkt me een grotere overgang dan naar een appartement dat qua buurt en indeling wel op het huis lijkt).
Ik mis mijn appartement omdat:
- het ouder was en veel charme had. Het was mooi van zichzelf
- het lag hoog in een oud pand en ik had veel licht en nul inkijk
- ik keek op de boomtoppen van de tuinen
- er was een balkon dat mooi was van zichzelf. Met een paar lampjes en een bankje met deken was het er perfect
- het was zo opgeruimd.
- Ik voelde me er nooit alleen omdat het kleiner was
- ik vond het fijn dat ik eenmaal bovenin het pand geen trappen meer hoefde te lopen
- ik was veel minder spullen kwijt dan nu met 3 verdiepingen en tig kamers
- ik had een leuke onderbuurman voor de seks.
- er was een balkon dat mooi was van zichzelf. Met een paar lampjes en een bankje met deken was het er perfect
- het was zo opgeruimd.
- ik vond het fijn dat ik eenmaal bovenin het pand geen trappen meer hoefde te lopen
madamejean wijzigde dit bericht op 18-12-2019 22:42
3.77% gewijzigd
woensdag 18 december 2019 om 22:34
Ik zou het niet meer anders willen en zit zodra het kan, lekker knus in een hoek van mijn balkon. We hebben altijd in huizen met tuin gewoond en daar zat ik veel minder buiten. De wijdheid van kijken, lekker over alles heen en het uitzicht is echt heel mooi. Voelde mij hier gelijk helemaal thuis en op mijn gemak. Vanaf moment een was dit echt mijn huis en heb dan ook nooit het andere huis gemist.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 18 december 2019 om 22:38
woensdag 18 december 2019 om 22:39
Ik ben verhuisd van een appartement naar een huis met een tuin en ik wil nooit meer terug naar een appartement. Nu zeg ik, achteraf gezien leefde ik in een vissenkom. Je zit erg opgesloten in een appartement en het is eenzaam. Ik kwam ook gewoon letterlijk te weinig buiten. Een huis met een tuin heeft me goed gedaan. Maar, dat is mijn ervaring
.
woensdag 18 december 2019 om 22:39
Ik ben na mijn scheiding op een flat terecht gekomen terwijl ik altijd, vanaf kind af aan in een huis met tuin gewoon heb.
Nadelen waar ik tegenaanliep,
Onder en bovenburen, stuk lopen met je boodschappen. Weinig privacy, kinderen zaten veel vaker in de huiskamer of met deur open waardoor ik geen enkel moment voor mezelf had. Maar ook visite, alle ruimtes in te zien.
Erg warm in huis in de zomer.
Voordelen, makkelijker schoonhouden, best wel knus.
Hoewel ik me erg opgesloten voelde in de flat voelde het voor mij wel veilig. Vanuit de straat kon je ons huis niet zomaar bereiken.
Het buitenspelen was voor de kinderen wel een dingetje. Ik ben heel dankbaar dat ik toen deze woning kreeg, maar was ook heel blij dat ik daarna een huis kon kopen met een tuin.
Nadelen waar ik tegenaanliep,
Onder en bovenburen, stuk lopen met je boodschappen. Weinig privacy, kinderen zaten veel vaker in de huiskamer of met deur open waardoor ik geen enkel moment voor mezelf had. Maar ook visite, alle ruimtes in te zien.
Erg warm in huis in de zomer.
Voordelen, makkelijker schoonhouden, best wel knus.
Hoewel ik me erg opgesloten voelde in de flat voelde het voor mij wel veilig. Vanuit de straat kon je ons huis niet zomaar bereiken.
Het buitenspelen was voor de kinderen wel een dingetje. Ik ben heel dankbaar dat ik toen deze woning kreeg, maar was ook heel blij dat ik daarna een huis kon kopen met een tuin.
woensdag 18 december 2019 om 22:40
De mensen die altijd vrij stellig waren nóóit in een appartement te willen wonen bevalt het meestal ook niet zo in een appartement, heb ik in mijn omgeving gezien.
Dus even goed nadenken of dat echt iets uit jezelf is, of meer iets wat je net als je omgeving (of ouderlijk huis) ook zegt.
Ik zou bijvoorbeeld nooit buiten of afgelegen willen wonen en heb daar voor mezelf duidelijke redenen voor.
Dus even goed nadenken of dat echt iets uit jezelf is, of meer iets wat je net als je omgeving (of ouderlijk huis) ook zegt.
Ik zou bijvoorbeeld nooit buiten of afgelegen willen wonen en heb daar voor mezelf duidelijke redenen voor.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 18-12-2019 22:43
15.73% gewijzigd
woensdag 18 december 2019 om 22:40
Je zult iets meer info moeten geven. Is dit je enige alternatief? Of kun je ook een huis met een tuin betalen? Staat t in de wijk die je wil? Is dit een pay-off omdat je een bepaald aantal kamers wil en je evt. Kinderen in een bepaalde wijk naar school moeten?
poeszie wijzigde dit bericht op 19-12-2019 09:57
0.38% gewijzigd
woensdag 18 december 2019 om 22:41
Wij hebben nu een grote tuin en hoewel ik die helemaal het einde vind, vind ik het ook veel werk. Soms kan ik echt denken; als ik later groot ben wil ik een appartement met een balkon. Paar stoelen, grote pot met planten, af en toe bezemen en klaar.
Mijn moeder woont in een appartement en zij had een paar jaar geleden de kans om te verhuizen op kosten van de woningvereniging. Een groot deel van deze appartementen worden afgebroken en er komen patiowoningen voor in de plaats, de bewoners hebben voorrang en eerste keus. Maar moeder en stiefvader hebben vriendelijk bedankt want, zo zeggen ze, als ze op het balkon zitten hebben ze aanspraak, ze kennen iedereen en weten ook veel van wat er gebeurt. Nemen ze een patiowoning dan hebben ze vier muren rondom een tuintje en dat is het dan. Het contact met veel buren zal een stuk minder worden.
Dus het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
Mijn moeder woont in een appartement en zij had een paar jaar geleden de kans om te verhuizen op kosten van de woningvereniging. Een groot deel van deze appartementen worden afgebroken en er komen patiowoningen voor in de plaats, de bewoners hebben voorrang en eerste keus. Maar moeder en stiefvader hebben vriendelijk bedankt want, zo zeggen ze, als ze op het balkon zitten hebben ze aanspraak, ze kennen iedereen en weten ook veel van wat er gebeurt. Nemen ze een patiowoning dan hebben ze vier muren rondom een tuintje en dat is het dan. Het contact met veel buren zal een stuk minder worden.
Dus het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 18 december 2019 om 22:42
TopMadameJean schreef: ↑18-12-2019 22:34Ik mis ook mijn appartement nog weleens. Het ligt er denk ik wel aan of je ook in een heel ander type buurt gaat wonen (van een landelijk huisje naar een modern stads appartement lijkt me een grotere overgang dan naar een appartement dat qua buurt en indeling wel op het huis lijkt).
- het was zo opgeruimd.
- ik vond het fijn dat ik in het pand geen trappen hoefde te lopen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 18 december 2019 om 22:42
ja dit is denk ik wel zo.Nitflex schreef: ↑18-12-2019 22:40De mensen die altijd vrij stellig waren nóóit in een appartement te willen wonen bevalt het meestal ook niet zo in een appartement, heb ik in mijn omgeving gezien.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 18 december 2019 om 22:43
Dat is een mooie bijkomstigheidMadameJean schreef: ↑18-12-2019 22:34Ik mis ook mijn appartement nog weleens. Het ligt er denk ik wel aan of je ook in een heel ander type buurt gaat wonen (van een landelijk huisje naar een modern stads appartement lijkt me een grotere overgang dan naar een appartement dat qua buurt en indeling wel op het huis lijkt).
- het was zo opgeruimd.
woensdag 18 december 2019 om 22:43
Dat heb ik juist heel anders ervaren, het is meer dan ooit.
woensdag 18 december 2019 om 22:45
Vroeger in een appartement gewoond, en toen een huis met een tuin. Ik wil never nooit terug. Ik vond het klein, benauwd, veel geluiden van buren, en een klein balkonnetje.
In een huis met tuin heb je veel meer kontakt met de buurt en met visite lekker lang buiten zitten, barbequen, etc. Als het bijhouden niet meer lukt, regel ik wel een mannetje en op de trap past goed een traplift. Zo hebben mijn ouders het ook gedaan.
In een huis met tuin heb je veel meer kontakt met de buurt en met visite lekker lang buiten zitten, barbequen, etc. Als het bijhouden niet meer lukt, regel ik wel een mannetje en op de trap past goed een traplift. Zo hebben mijn ouders het ook gedaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Maar misschien is het ook wel zo dat je het moet ervaren. Alleen jammer dat het niet zo makkelijk gaat, zeker niet als het koop is. Huur ook trouwens, met de huidige wachttijden. Ik kom zoals gezegd van een flatje en dacht echt dat ik een huis met een tuin wilde. Dus niet. Nu blijkt dat ik tuinieren hartstikke stom vind en ik zit er eigenlijk ook nooit. Doe mij maar weer een knus balkon met een paar gezellige potten. Daar zat ik met de eerste zonnestraal al lekker buiten.
mockturtle wijzigde dit bericht op 18-12-2019 22:46
7.09% gewijzigd
Net verhuisd van een appartement naar een huis met tuin en ik ben daar heel blij mee!
Maar wat ik mis van het appartement:
- geen inkijk
- super wijds uitzicht
- lekker alles gelijkvloers dus makkelijk stofzuigen enzo
- zat bovenin dus geen bovenburen en we hadden daar toevallig hele rustige buren dus nooit geluidsoverlast (nu hoor ik mijn nieuwe buren op de trap, ook totaal geen overlast, maar rare gewaarwording dat ik ze hoor, maar meestal zal dat andersom zijn qua hoe gehorig het is denk ik)
Wat ik absoluut niet mis:
- dat mijn fiets altijd een heel eind lopen was en door vier verschillende deuren met verschillende sleutels
- asociale buren (kan natuurlijk ook in een huis en ligt een beetje an de flat/het complex, maar er lag vaak rommel of afval in het trappenhuis bijvoorbeeld)
Maar wat ik mis van het appartement:
- geen inkijk
- super wijds uitzicht
- lekker alles gelijkvloers dus makkelijk stofzuigen enzo
- zat bovenin dus geen bovenburen en we hadden daar toevallig hele rustige buren dus nooit geluidsoverlast (nu hoor ik mijn nieuwe buren op de trap, ook totaal geen overlast, maar rare gewaarwording dat ik ze hoor, maar meestal zal dat andersom zijn qua hoe gehorig het is denk ik)
Wat ik absoluut niet mis:
- dat mijn fiets altijd een heel eind lopen was en door vier verschillende deuren met verschillende sleutels
- asociale buren (kan natuurlijk ook in een huis en ligt een beetje an de flat/het complex, maar er lag vaak rommel of afval in het trappenhuis bijvoorbeeld)
woensdag 18 december 2019 om 22:48
Asociale buren en geluidsoverlast kan je ook in een huis hebben is helaas mijn ervaring. Ik kom uit de herrie en zit nu weer in de herrie. En naast mensen die het onkruid metershoog in de voortuin hebben staan. Naast me en tegenover me. Maar de kans op overlast is natuurlijk wel kleiner als je niet omringd wordt door mensen.
woensdag 18 december 2019 om 22:49
woensdag 18 december 2019 om 22:56
Ik zit op mijn terras ( appartement op begane grond 1,10 meter boven straatniveau) rustiger dan vrienden van ons in hun achtertuin van hun tweekapper. Ik heb alleen mensen boven me als ik buiten zit , zij links en rechts en echter en je hoort elkaar veel meer dan hier. Gillende kinderen en grasmaaiers etc.
Ik vind alles gelijkvloers zoveel fijner dan in een huis.
Ik vind alles gelijkvloers zoveel fijner dan in een huis.