Vaste (huis)telefoon

05-12-2014 12:12 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dat nog?

Ik wel en ik twijfel om het weg te doen (opzeggen)

Ik bel er hooguit 2 nummers mee en word er heel zelden op gebeld.

Opzeggen zou in het kader van bezuinigen zijn, betaal nu 60 euro voor een alles-in-1 pakket van UPC

Voor een 2-in-1 ga ik 42 euro betalen.

Zit al jaren bij UPC en dat bevalt me best.

Bij mijn mobiele abonnement heb ik een familiebundel dus vrij bellen met kinderen en moeder, kan eventueel nog 2 nrs bijvoegen (kletsvriendinnen bijvoorbeeld)

Eigenlijk vind ik het zonde geld die vaste telefoon
We hebben een alles in 1 pakket met dus ook vaste telefonie.

Mobiel gebruiken de laatste tijd eigenlijk maar zeer weinig, simpele prepaid telefoons.

Met de vaste telefoon voeren we alle telefoontjes en hebben omdat dit financieel gunstiger was gekozen voor een pakket van 10 euro waarbij je verder onbeperkt kan bellen naar vast en mobiel.
quote:waaromdan schreef op 05 december 2014 @ 13:28:

Stom dat ik dan toch weer ga twijfelen.................

Maar ik vind die 62 euro best een heel bedrag.Maar je betaalt toch geen ¤62 voor alleen de telefoon? Wij zitten bij ziggo en betalen ongeveer ¤8 per maand voor de vaste telefoon. Bellen er nooit mee, maar gewoon dus om bereikbaar te zijn, staan ook in de telefoongids. Zal de vaste telefoon denk ik niet zo snel de deur uit doen, in ieder geval niet nu de kosten relatief zo laag zijn.
Ik ben ook aan het overwegen om de vaste telefoon op te zeggen.

We gebruiken hem echt amper, eigenlijk bel ik alleen oma ermee. Ik schrik zelfs als het ding afgaat, omdat dit maar zelden voorkomt.
Ik heb hem nog. Zou anders arm zijn aan gsm-kosten.

Ik gebruik 'em vooral voor gesprekken die wel es lang zouden kunnen uitvallen. Met mijn moeder, met mijn beste vriendin, met mijn zus, ...

Na 17 uur en in 't weekend bel ik gratis (ik betaal abo + per minuut dat ik bel, die laatste kost valt dan weg).

Mijn gsm gebruik ik vooral voor korte gesprekken en onderweg.

Vaste telefoon, internet en digitale tv is hier allemaal 1 contract.
quote:waaromdan schreef op 05 december 2014 @ 13:28:

Stom dat ik dan toch weer ga twijfelen.................

Maar ik vind die 62 euro best een heel bedrag.

62 euro is idd best veel geld, dat kan sowieso een stuk goedkoper. Orienteer je eens op andere providers. Als je al lang bij UPC zit, dan bel ze eens op en zeg dat je denkt aan overstappen. Dan krijg je een goede aanbieding in ruil voor een jaar verlenging. Volgend jaar doe je hetzelfde. Kan je goed sowieso een tientje korting per maand opleveren.

En sowieso zijn er providers die voor een Alles in 1 pakket minder rekenen dan 62 euro.

Ik heb ook geen vaste telefoon, ik bel niet zo vaak en die ene keer dat ik dat wel doe, doe ik dat mobiel. Mijn ouders hebben wel een Alles in 1 pakket bij KPN en ik weet dat het bellen vanaf je vaste lijn naar een vaste lijn per minuut net zo duur is als bellen van vast naar mobiel.
Wij hebben wel een vaste telefoon. Omdat ouders daar gratis naar kunnen bellen. En omdat het bij ons internetabonnement zat. We zijn er eigenlijk geen geld aan kwijt (want dat abonnement is nog via het werk ook). Mobiele telefoons, daar hebben wij dan weer niets mee. Net als dat we geen tv-abonnement hoeven. Internet is wel belangrijk voor ons.
Wij hebben een vaste telefoon, omdat wij bijna alleen maar gebeld worden en dat ons niets kost. En omdat we geen behoefte hebben aan mobieltjes die overal en nergens liggen, steeds opgeladen moeten worden en waarvan mensen soms ook nog verwachten dat je het uitlegt als je niet kon opnemen. Ook internetten wil ik niet mobiel. We zitten thuis al zoveel op internet.
Ik heb ook geen vaste telefoon. Nooit gemist ook. Ik zie het nut er niet van in aangezien ik altijd bereikbaar ben op mijn mobiele telefoon.
Hier al mijn hele leven vaste lijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Jazeker, met onbeperkt bellen. Ik krijg veel telefoontjes van mensen. "hallo, bel me even terug, m'n belminuten zijn bijna op! klik". Dus ik ben er nog steeds heel blij mee.
Bij Tele 2 kost vaste telefoon zeker niet meer dan twee tientjes
quote:miedo schreef op 05 december 2014 @ 12:53:

Zelf heb ik alleen prepaid. Hoor mijn telefoontje vaak niet eens afgaan.En als ik in de auto zit mag ik van mezelf eigenlijks niet opnemen...

Dus ik denk dat ik de vaste foon wel houd.

Want die vaste foon neem je wel op tijdens het autorijden?

Ik maak nooit mijn beltegoed op, dus voor de lagere kosten hoef ik de vaste lijn niet te houden. Alleen, wat als wij beiden weg zijn en oudste kind (9) is even alleen? Ik vind dat hij bv in geval van nood wel moeten kunnen bellen of gebeld worden. Hij heeft geen mobiel, overwegen we ook niet.

Voor die situatie lijkt een goedkope prepaid me prima eigenlijk. Zijn er mensen die deze optie hebben ipv een 'huistelefoon'?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik heb wel 'n vaste telefoon en die zou ik ook niet zomaar wegdoen. Idd mede voor noodgevallen, want mijn mobiel heb ik 't grootste deel van de tijd (en toch zeker 's nachts) op stil staan. Verder heb ik wel 'ns slecht mobiel bereik hier aan de grens en dan doet vast 't wel.
Ik als dertiger met twee kinderen heb nog nooit een vaste lijn gehad (buiten vroeger bij mijn ouders dan). Werkelijk Nog geen seconde gemist. Ik heb enkele vriendinnen met vaste nummers maar die gebruik ik ook nooit. Lang bellen doe ik sinds whatsapp eigenlijk ook niet meer. Wel heb ik mijn mobiel bijna altijd in dezelfde ruimte liggen als waar ik zit.
Ik heb sinds ik op mezelf ging wonen (16 jaar geleden) alleen een mobiel en mijn vriend geloof ik nog langer. We hebben nu een extra prepaid mobieltje zodat onze dochter kan bellen als ze even alleen thuis is, ik vind het wel belangrijk dat dat kan. Maar een vaste aansluiting vind ik verder overbodig.
quote:streepjessokken schreef op 05 december 2014 @ 23:06:

[...]

Want die vaste foon neem je wel op tijdens het autorijden?

Ik maak nooit mijn beltegoed op, dus voor de lagere kosten hoef ik de vaste lijn niet te houden. Alleen, wat als wij beiden weg zijn en oudste kind (9) is even alleen? Ik vind dat hij bv in geval van nood wel moeten kunnen bellen of gebeld worden. Hij heeft geen mobiel, overwegen we ook niet.

Voor die situatie lijkt een goedkope prepaid me prima eigenlijk. Zijn er mensen die deze optie hebben ipv een 'huistelefoon'?Ja dus
quote:Madelynn schreef op 05 december 2014 @ 21:16:

Jazeker, met onbeperkt bellen. Ik krijg veel telefoontjes van mensen. "hallo, bel me even terug, m'n belminuten zijn bijna op! klik". Dus ik ben er nog steeds heel blij mee.Dat heeft niks met vast of mobiel te maken, maar is een kwestie van genoeg belminuten hebben. Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat mijn belminuten op waren en er vraagt ook nooit iemand aan mij of ik hem terug wil bellen ivm te weinig belminuten.
quote:Alleen, wat als wij beiden weg zijn en oudste kind (9) is even alleen? Ik vind dat hij bv in geval van nood wel moeten kunnen bellen of gebeld worden. Hij heeft geen mobiel, overwegen we ook niet.Denk niet dat je dat nog lang tegen kunt houden, volgens mij is dat anno nu toch wel de leeftijd waarop de meeste kinderen met 'n eigen mobiel (en liefst 'n smartphone) beginnen.
quote:Madelynn schreef op 05 december 2014 @ 21:16:

Jazeker, met onbeperkt bellen. Ik krijg veel telefoontjes van mensen. "hallo, bel me even terug, m'n belminuten zijn bijna op! klik". Dus ik ben er nog steeds heel blij mee.Dat kan 'n keer voorkomen, maar als dat structureel zou zijn bij een van mijn kennissen, dan zou ik appen: "vertel het dan maar via app en anders hoor ik je wel weer als je je belminuten hebt aangevuld".
Met de vaste telefoon bel ik nagenoeg gratis, ook naar het buitenland.

Aangezien ik ook nogal vaak bel vanwege mijn werkzaamheden binnen de VvE kan ik die vaste telefoon echt niet missen, ik ben ook regelmatig met twee telefoons tegelijk bezig.
verba volant, scripta manent.
Wij hebben nog wel een vaste telefoon. Voor ons veel goedkoper omdat vriend veel en lang naar buitenland belt. Wij hebben dus gekozen voor een all-in voor het vaste nummer en goedkope mobiele abonnementen.

Daarnaast vind ik een vaste telefoon veel fijner bellen in huis, hier is het bereik nml erg slecht met mobiel. Ik hoor mobiel bijna nooit overgaan.
Ik heb een jaar geleden mijn vaste telefoon opgezegd. Ik had 'm alleen nog omdat mijn zus weigerde te bellen naar mijn mobiel. Maar ik zat heel erg krap qua geld en daarbij kwam ik zelf nooit door mijn mobiele belminuten heen. Toen heb ik toch maar de keuze gemaakt om mijn vaste aansluiting op te zeggen. Ik heb hier wel jaren over gedubd trouwens, want ik wilde anderen niet op kosten jagen.

Inmiddels kan mijn zus ook voor een normaal tarief naar mobiele nummers bellen (vanaf haar huistelefoon).

En verder ben ik zelf niet echt een beller. Ik heb 90 belminuten in mijn abonnement maar die komen niet op. Ik bel hooguit wat naar instanties en af en toe naar familie. Maar zit dan ook niet erg lang aan de telefoon.

Verder mail ik veel. En whats appen doe ik uiteraard ook. Vind ik overigens ook veel relaxter dan bellen. Mailen kan ik doen wanneer ik er tijd voor heb en op mijn eigen tempo. En ik kan het zo lang of zo kort maken als ik zelf wil.

Ik wil overigens nog wel ooit een mooie retro telefoon op de kop slaan. Maar dan heeft het dus niet de functie bellen maar "woonaccessoire".
quote:pejeka schreef op 05 december 2014 @ 12:27:

Heb nog steeds een vaste telefoon en die doe ik ook niet weg. Veel handiger als je thuis als familie gewoon op 1 nummer bereikbaar bent, in plaats van dat je tig mobiele nummers moet gaan opslaan of onthouden van ieder afzonderlijk gezinslid.

Zo sta ik er ook in. Daarnaast heb ik, als ik thuis ben, mijn mobiel meestal op stil staan (als ik niet thuis ben ook nog wel) en op de huistelefoon ben ik gewoon bereikbaar. Ik heb er geen idee van wat we ervoor betalen.

We hebben tussen 2 abonnementen een tijdje zonder vaste telefoon gezeten en toen vond ik dat onhandig, eigenlijk.
Later is nu
Waaromdan 62 euro is een heel hoog bedrag. Bij andere providers betaal je veel minder.

Je zou ook kunnen overstappen.
Volgens mij zijn de meeste internet/tv/telefoon abo's rond de 60 euro, of je moet zo'n uitgekleed abonnement nemen zonder interactieve tv opties ofzo en met de traagste internet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven