Vaste lasten woning
woensdag 25 februari 2009 om 10:58
woensdag 25 februari 2009 om 11:08
g/w/e hangt enorm van je verbruik af, maar wij gebruiken in een tussenwoning tussen de 150 en 200 euro per maand.
kabel kost 17 euro, digitenne 7 euro.
Internet hangt erg van je abonnement af, voor twee a drie tientjes in de maand heb je wel internet.
gemeentelijke lasten hangt erg van je gemeente af, ik schat tussen de 400 en 7oo euro per jaar.
kabel kost 17 euro, digitenne 7 euro.
Internet hangt erg van je abonnement af, voor twee a drie tientjes in de maand heb je wel internet.
gemeentelijke lasten hangt erg van je gemeente af, ik schat tussen de 400 en 7oo euro per jaar.
woensdag 25 februari 2009 om 11:08
Waarom moeten wij dat voor je gaan uitzoeken? Hoeveel energie je verbruikt, hangt af van je stookgedrag en de grootte van je huis. En qua water: misschien sta jij veel langer onder de douche dan ik en wellicht heb jij een gezin van 8 en ik er een van 3. Kosten voor kabel en internet verschillen per provider. Waarom gebruik je de tijd die je nu aan het forum besteedt niet om de zaken zelf even uit te vogelen. Zo lastig is dat niet. Zelfstandigheid is een groot goed.
woensdag 25 februari 2009 om 11:19
Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om daar een inschatting van te maken. Toen ik van mijn studentenkamer naar een 'echt' huis ging vond ik dat ook lastig, en vond ik het erg fijn dat er mensen waren die me konden vertellen wat zij betaalden, zodat ik er tenminste een inschatting van kon maken.
woensdag 25 februari 2009 om 11:24
Ik bedoel het niet lullig. Ik snap best dat je er tegenop ziet om dit zelf uit te zoeken. Maar als je er even voor gaat zitten, kom je er wel uit. Je krijgt er een voldaan gevoel van dat je de dingen zelf hebt uitgezocht. Bovendien weet je dan ook voor een volgende keer hoe je de zaken moet aanpakken.
woensdag 25 februari 2009 om 13:31
woensdag 25 februari 2009 om 13:39
Ik betaal per maand:
Gas: 50 euro (huis voorzien van gaskachel)
Electra: 40 euro (electrische boiler voor keuken/douche)
Tv: 7,95 (digitenne)
Internet: 24,95 (kan goedkoper als je vaste telefoonlijn hebt of kabelaansluiting)
Inboedelverzekering: +/- 7,50 (dit is incl glasverzekering)
Gemeentelijke lasten: 400 à 500 euro (dit verschilt sterk per gemeente en afhandelijk van of je een eigen woning hebt en bijv een hond)
Water: +/- 15 euro
Nu weet ik niet hoe het qua energie zit als je CV in hele huis hebt oid. Ik had een slecht geïsoleerde woning maar ben van mezelf uit geen koukleum en stookte dus niet volop.
Indien je een redelijk laag inkomen hebt kun je bij sommige gemeenten kwijtschelding aanvragen voor de gemeentelijke belastingen, dit is een flink bedrag per jaar!!!
Veel succes met een andere woning zoeken en/of verhuizen!!!
Gas: 50 euro (huis voorzien van gaskachel)
Electra: 40 euro (electrische boiler voor keuken/douche)
Tv: 7,95 (digitenne)
Internet: 24,95 (kan goedkoper als je vaste telefoonlijn hebt of kabelaansluiting)
Inboedelverzekering: +/- 7,50 (dit is incl glasverzekering)
Gemeentelijke lasten: 400 à 500 euro (dit verschilt sterk per gemeente en afhandelijk van of je een eigen woning hebt en bijv een hond)
Water: +/- 15 euro
Nu weet ik niet hoe het qua energie zit als je CV in hele huis hebt oid. Ik had een slecht geïsoleerde woning maar ben van mezelf uit geen koukleum en stookte dus niet volop.
Indien je een redelijk laag inkomen hebt kun je bij sommige gemeenten kwijtschelding aanvragen voor de gemeentelijke belastingen, dit is een flink bedrag per jaar!!!
Veel succes met een andere woning zoeken en/of verhuizen!!!
woensdag 25 februari 2009 om 14:56
woensdag 25 februari 2009 om 18:11
Bedankt! Ik weet best dat het overal verschillend is maar juist daarom vraag ik het hier, zonder anderen te vragen kom ik er echt niet uit want ik heb echt geen idee wat je zoal verbruikt.
Daarvoor is een forum toch? Om advies te vragen en te geven, ongeveer alle vragen hier kun je ook op internet vinden maarja..
Daarvoor is een forum toch? Om advies te vragen en te geven, ongeveer alle vragen hier kun je ook op internet vinden maarja..
woensdag 25 februari 2009 om 19:16
quote:ellen2_ schreef op 25 februari 2009 @ 15:10:
Wollie, ik denk niet dat jij 400 a 500 euro per maand betaalt aan gemeentelijke lasten Jaag TO nou niet gelijk de stuipen op het lijf.....
*grijns* voor die 400 à 500 per maand zouden ze de straat hier best wat beter mogen onderhouden
maar goed, dit was dus per jaar, maar dat moge duidelijk zijn, sorry voor de schrik
Wollie, ik denk niet dat jij 400 a 500 euro per maand betaalt aan gemeentelijke lasten Jaag TO nou niet gelijk de stuipen op het lijf.....
*grijns* voor die 400 à 500 per maand zouden ze de straat hier best wat beter mogen onderhouden
maar goed, dit was dus per jaar, maar dat moge duidelijk zijn, sorry voor de schrik

donderdag 26 februari 2009 om 16:02
donderdag 26 februari 2009 om 16:44
Gas/Electriciteit en transport: 200 per maand. (eengezinswoning, 3 personen)
Water: 22 euro
Waterschapsbelasting 25 euro
Gemeentelijke belastingen: 600 euro per jaar
Inboedelverzekering/ongevallen/brand/glas:15 euro
Internet/telefoon:38 euro (mobiel niet meegerekend)
Televisie/radio: 13 euro
Als je een auto hebt komen daar nog extra kosten bij zoals wegenbelasting, verzekering, anwb.
Water: 22 euro
Waterschapsbelasting 25 euro
Gemeentelijke belastingen: 600 euro per jaar
Inboedelverzekering/ongevallen/brand/glas:15 euro
Internet/telefoon:38 euro (mobiel niet meegerekend)
Televisie/radio: 13 euro
Als je een auto hebt komen daar nog extra kosten bij zoals wegenbelasting, verzekering, anwb.