Vaste telefoon opzeggen?

15-05-2019 21:11 96 berichten
Ik overweg om alleen internet en tv te nemen en de vaste lijn op te zeggen. We worden er nooit op gebeld, behalve door energieaanbieders. Wie heeft er nog meer geen vaste telefoon meer. Is het belangrijk om die toch te houden?
Alle reacties Link kopieren
Juniper_ schreef:
15-05-2019 22:40
Hier ook al jaren geen vaste lijn meer. Sinds mijn opa en oma gestorven zijn denk ik, zij belden als enige nog ons vaste nummer.

Wel inderdaad aantal belangrijke contactpersonen in de favorieten staan zodat zij ons in nood ook ‘s nachts kunnen bereiken als de telefoons op niet storen staan
Volledig off topic hoor, maar hoe stel je dat in? Zoon heeft zijn Samsung altijd op stil, maar hoort dus ook niet als ik of zijn vader belt. Erg onhandig.
Ik weet dat je dat kunt instellen, maar kon op zijn telefoon niet vinden hoe (heb zelf een ander merk).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
streepjessokken schreef:
15-05-2019 23:23
Volledig off topic hoor, maar hoe stel je dat in? Zoon heeft zijn Samsung altijd op stil, maar hoort dus ook niet als ik of zijn vader belt. Erg onhandig.
Ik weet dat je dat kunt instellen, maar kon op zijn telefoon niet vinden hoe (heb zelf een ander merk).

Meestal kun je dat instellen bij contacten, op het contact klikken en dan even kijken wat de opties zijn voor meldingen.
vivagirl2013 schreef:
15-05-2019 21:17
Ik heb ook geen vaste lijn meer in gebruik, maar wel in mijn pakket. Het blijkt goedkoper te zijn om een tv, internet en telefonie pakket te hebben dan alleen tv en internet.
Dit! Scheelt me 10 euro per maand als ik de vaste lijn hou i.p.v. opzeg. Nou houden dan maar. Snel verdiend
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
the_Wicked_Witch schreef:
15-05-2019 23:27
Meestal kun je dat instellen bij contacten, op het contact klikken en dan even kijken wat de opties zijn voor meldingen.
Dank. Die manier lukte helaas niet. Heb het nu gevonden bij 'instellingen, geluiden, niet storen' en dan daarop de uitzonderingen. Mag zoon morgen lekker zelf even mee bezig. :D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik heb nog wel een vaste telefoon naast mijn mobiel.
Een aantal familieleden en mijn vriend hebben dat nummer voor noodgevallen mocht ik mobiel niet te bereiken zijn.
Verder gebruik ik het nooit.
vivagirl2013 schreef:
15-05-2019 21:17
Ik heb ook geen vaste lijn meer in gebruik, maar wel in mijn pakket. Het blijkt goedkoper te zijn om een tv, internet en telefonie pakket te hebben dan alleen tv en internet.
+1
Ik heb nog wel een vaste lijn en een nummer, maar heb er al zo’n 10 jaar geen telefoon op aangesloten. Maar mijn UPC-pakket oude stijl is goedkoper mét vaste lijn. Ik ken behalve mijn ouders echt niemand meer met vaste telefoon.
Wauw, zijn er anno 2019 nog mensen die een vaste lijn hebben.... o_o
ijstaart schreef:
15-05-2019 21:18
Ik heb het overwogen , maar het zou bij ons abonnement maar 1 euro per maand schelen.
Voor dat bedrag vind ik een aparte lijn voor (schoon)moeders en verkopers wel handig ;-)
Hier ook zo!
Ook geef ik mijn vaste nr. aan mensen die me bellen voor zaken waar ik allerlei papierwerk bij de hand moet hebben, thuis heb ik alles in de laptop of in de kast. Al hebben sommigen ook mijn mobiele nr. inmiddels, ze noteren het als ik zelf bel denk ik!?

Zelf bel ik in principe niet meer met de vaste, met mijn mobiel kan ik gratis bellen zoveel ik wil :)

Voor die ene euro vind ik het ook wel fijn dat ik toch kan bellen als mijn mobiel kapot is gevallen of zo.
Ook handig als er storing is op het mobiele netwerk en de vaste het wel gewoon doet of andersom.

Voordelen genoeg, en hij staat niet in de weg. Heb er toch wel plezier van al zijn we een uitstervend ras zo te lezen, wij mensen met een vaste telefoon!! :D
Boarn schreef:
16-05-2019 02:45
Doe niet alsof het belachelijk is. Er zijn nog voldoende redenen om het wel te hebben voor een aantal mensen!
Wij hebben zelf geen vaste lijn, maar mijn ouders wel. Daar bel ik vaak even heen als ik wil weten of ze thuis zijn. En, het was het eerste nummer dat ik belde toen onze dochter geboren was :heart:. Zo wist ik zeker dat ze het nieuws samen ontvingen.

Mijn opa en oma hebben een vaste lijn maar mijn oma laat die al zo lang ik kan herinneren overschakelen naar haar mobiel.
Boarn schreef:
16-05-2019 02:45
Er zijn nog heel veel mensen die dat hebben. Ik heb op mijn werk een klantenbestand met telefoonnummers en héél veel mensen geven naast hun mobiele nummer ook hun vaste nummer op.
Zodra mijn ouders&schoonouders overleden zijn, gaat hij de deur uit. Ze kunnen ons heus mobiel bellen. Maar vinden die drempel groot.
En helemaal als ze nog krakkemikkiger worden, vergeten ze dat wellicht.
Ze zijn allemaal in de 70, dus met beetje mazzel hebben we nog wel 20 jaar een vaste lijn (het hebben van een vaste lijn, kost trouwens nagenoeg niks, 1 euro per maand)
[quot

Verkeerd gelezen.
Ik heb ook nog een vaste telefoon en vind het wel makkelijk. Ik ben niet iemand die constant met haar mobiel bezig is. Vaak zit hij nog in mijn tas als ik thuis kom en dan hoor ik hem niet als ik gebeld word. Mensen weten dat en bellen dan op mijn vaste telefoon. Het is ook al vaak gebeurd dat vrienden mij op mijn vaste telefoon bellen om te zeggen dat ik mijn mobiel weer eens bij hen heb laten liggen.
lilalinda schreef:
16-05-2019 08:05
Zodra mijn ouders&schoonouders overleden zijn, gaat hij de deur uit. Ze kunnen ons heus mobiel bellen. Maar vinden die drempel groot.
Waarom dan? Kijk, ik snap best dat het jullie niet uitmaakt als het maar een euro kost, maar wat is er moeilijker aan om naar mobiel te bellen?
Mijn schoonouders zijn inmiddels in de 80 en die hebben zelf alleen nog maar mobiel, daar app ik ook gewoon mee en zo.
ik ben 2 euro per maand goedkoper uit als ik hem wegdoe. Dat is het probleem niet. We bellen de huisarts er weleens op, want daar moet je uren in de wacht.

Ze vertelden mij gisteren op werk dat je op de vaste lijn nog telefoon hebt als de stroom uitvalt en dat hij in geval van nood handig kan zijn, maar die snap ik niet, want aan mijn vaste telefoon zit een 220V stekker en een telefoonstekker. Mijn vaste telefoon gaat via de router. Dan heb ik toch ook geen vaste telefoon in geval van nood als de stroom uitvalt?
Mijn schoonvader van achter in de 80 stuurde ook een app en dan belde hij daarna om te vragen of de app aangekomen was.
pamelacourson schreef:
16-05-2019 08:40
Waarom dan? Kijk, ik snap best dat het jullie niet uitmaakt als het maar een euro kost, maar wat is er moeilijker aan om naar mobiel te bellen?
Mijn schoonouders zijn inmiddels in de 80 en die hebben zelf alleen nog maar mobiel, daar app ik ook gewoon mee en zo.
Nou neem ik aan, dat jouw schoonouders en de mijne niet dezelfde mensen zijn
dus wellicht heb je daar je antwoord? Niet alle mensen zijn hetzelfde
Mijn ouders zouden zich wellicht wel redden, maar mijn schoonouders hebben een vaste telefoon, en daarnaast een lijstje met nummers (op een vervaagd briefje), je krijgt ze niet meer aan iets anders.
Ik heb nog een vaste lijn. Dit omdat mijn alarmmelding eraan gekoppeld is. (geruik rolstoel)
pamelacourson schreef:
16-05-2019 07:34
Er zijn nog heel veel mensen die dat hebben. Ik heb op mijn werk een klantenbestand met telefoonnummers en héél veel mensen geven naast hun mobiele nummer ook hun vaste nummer op.
Mijn mobiele nummer is mijn "vaste" nummer. Alleen mijn toestel zit niet vast. ;-)
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
lilalinda schreef:
16-05-2019 09:17
Nou neem ik aan, dat jouw schoonouders en de mijne niet dezelfde mensen zijn
dus wellicht heb je daar je antwoord? Niet alle mensen zijn hetzelfde
Mijn ouders zouden zich wellicht wel redden, maar mijn schoonouders hebben een vaste telefoon, en daarnaast een lijstje met nummers (op een vervaagd briefje), je krijgt ze niet meer aan iets anders.
Mijn oudere ouders hebben er lang aan moeten wennen dat je iemand aan de lijn kan krijgen die niet thuis is. Dat vinden ze erg vervelend, dan denken ze dat ze je storen. Dus ze bleven stug mijn vaste lijn bellen, zodat ze weten dat als ik opneem, dat ik ook echt thuis ben.

Maar goed, nu moeten ze wel, want ik heb geen telefoon meer. Maar echt fijn vinden ze het niet als ik buitenshuis opneem.
pepexx schreef:
16-05-2019 13:10
Mijn mobiele nummer is mijn "vaste" nummer. Alleen mijn toestel zit niet vast. ;-)
Vast betekent dat het aan een adres gekoppeld is ipv aan een persoon. De meeste "vaste telefoons" zijn draadloos tegenwoordig.
PattyJupiter schreef:
16-05-2019 08:53
Ze vertelden mij gisteren op werk dat je op de vaste lijn nog telefoon hebt als de stroom uitvalt en dat hij in geval van nood handig kan zijn, maar die snap ik niet, want aan mijn vaste telefoon zit een 220V stekker en een telefoonstekker. Mijn vaste telefoon gaat via de router. Dan heb ik toch ook geen vaste telefoon in geval van nood als de stroom uitvalt?
Correct. Een vaste telefoon blijft alleen werken bij stroomuitval als hij geen stroom nodig heeft en via het telefoonnetwerk verbinding maakt. De meeste vaste telefoons van tegenwoordig maken gebruik van het internet en zijn aangesloten op het modem of router voor de spraak en op het stopcontact voor de stroom als het om een draadloos toestel gaat.
JuriaanB schreef:
16-05-2019 13:16
Vast betekent dat het aan een adres gekoppeld is ipv aan een persoon. De meeste "vaste telefoons" zijn draadloos tegenwoordig.
In het Engels heet het dan ook een landline.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven