Vaste telefoon opzeggen?
donderdag 16 mei 2019 om 13:49
Hier precies hetzelfde.lilalinda schreef: ↑16-05-2019 09:17Nou neem ik aan, dat jouw schoonouders en de mijne niet dezelfde mensen zijn
dus wellicht heb je daar je antwoord? Niet alle mensen zijn hetzelfde
Mijn ouders zouden zich wellicht wel redden, maar mijn schoonouders hebben een vaste telefoon, en daarnaast een lijstje met nummers (op een vervaagd briefje), je krijgt ze niet meer aan iets anders.
Ik krijg mijn moeder die tegen de 80 loopt ook niet meer aan iets anders, zij is al haar hele leven gewend om vast te bellen en dat verander je inderdaad niet meer. En precies, mensen zijn nu eenmaal verschillend. De ene tachtigjarige is de andere niet, net zo min als alle twintigers hetzelfde zijn. Ik heb ook mijn vaste lijn gewoon nog, het kost niks extra's in mijn abo en zoveel ruimte neemt het ook niet in.
donderdag 16 mei 2019 om 13:53
wellicht OT, maar ik heb überhaupt een hekel aan ongeplande telefoontjes, die storen me altijd. (ook thuis, ook als ik niks doe, want ik doe net zo lekker eventjes niks).Nitflex schreef: ↑16-05-2019 13:11Mijn oudere ouders hebben er lang aan moeten wennen dat je iemand aan de lijn kan krijgen die niet thuis is. Dat vinden ze erg vervelend, dan denken ze dat ze je storen. Dus ze bleven stug mijn vaste lijn bellen, zodat ze weten dat als ik opneem, dat ik ook echt thuis ben.
Maar goed, nu moeten ze wel, want ik heb geen telefoon meer. Maar echt fijn vinden ze het niet als ik buitenshuis opneem.
alleen in de auto komt telefoon me altijd wel goed uit
donderdag 16 mei 2019 om 14:14
hamaika schreef: ↑16-05-2019 13:49Hier precies hetzelfde.
Ik krijg mijn moeder die tegen de 80 loopt ook niet meer aan iets anders, zij is al haar hele leven gewend om vast te bellen en dat verander je inderdaad niet meer. En precies, mensen zijn nu eenmaal verschillend. De ene tachtigjarige is de andere niet, net zo min als alle twintigers hetzelfde zijn. Ik heb ook mijn vaste lijn gewoon nog, het kost niks extra's in mijn abo en zoveel ruimte neemt het ook niet in.
Hoe zou je dat doen als je ging verhuizen dan? Zij hoeven niet mobiel te bellen, maar naar een ander nummer bellen (mobiel i.p.v. vast dus) is toch niet te ingewikkeld?
.
donderdag 16 mei 2019 om 14:16
Geen vaste telefoonnet meer bij ons. De mensen die ons op het vaste nummer belden waren marketeers.
Al onze klanten/vrienden/familie/collega's/kennissen bereiken ons middels mail/app/sms/sm (social media).
Via smartphone worden we gebeld, niet zo vaak. Moeder belt het meest omdat zij het makkelijk vindt.
In noodgevallen worden we altijd gebeld op onze smartphone.
Al onze klanten/vrienden/familie/collega's/kennissen bereiken ons middels mail/app/sms/sm (social media).
Via smartphone worden we gebeld, niet zo vaak. Moeder belt het meest omdat zij het makkelijk vindt.
In noodgevallen worden we altijd gebeld op onze smartphone.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
donderdag 16 mei 2019 om 17:59
Ik zou vooral m’n mobiele nummer niet bij de kvk (en dus voor jan en alleman googlebaar) willen hebben!
.
donderdag 16 mei 2019 om 18:19
Hier geven ze standaard hun vast nummer.pamelacourson schreef: ↑16-05-2019 07:34Er zijn nog heel veel mensen die dat hebben. Ik heb op mijn werk een klantenbestand met telefoonnummers en héél veel mensen geven naast hun mobiele nummer ook hun vaste nummer op.
Alleen heel soms daarnaast ook hun mobiel nummer met de woorden "alleen gebruiken als ik écht niet opneem op mijn vast nummer".
vrijdag 17 mei 2019 om 08:51
Verhuizen zit niet in de planning dus das geen issue voor mij. En bij verhuizen binnen dezelfde hetzelfde netnummer kan je ook gewoon je vaste nummer meenemen dus dan kan ze dat nummer ook na een verhuizing gewoon blijven bellen.
vrijdag 17 mei 2019 om 09:15
Daar lijkt me een mobielnummer juist bij uitstek geschikt voor. Let wel; een nieuw nummer wat je alleen daarvoor gebruikt. Het staat dan openbaar op internet, dus die telefoon moet je gescheiden houden van je privénummers.Anoniem262821034 schreef: ↑16-05-2019 17:59Ik zou vooral m’n mobiele nummer niet bij de kvk (en dus voor jan en alleman googlebaar) willen hebben!
vrijdag 17 mei 2019 om 09:23
Maar een ander nummer draaien is dus echt heel moeilijk voor ze?! Lijkt me lastig.
.
vrijdag 17 mei 2019 om 09:24
redbulletje schreef: ↑17-05-2019 09:15Daar lijkt me een mobielnummer juist bij uitstek geschikt voor. Let wel; een nieuw nummer wat je alleen daarvoor gebruikt. Het staat dan openbaar op internet, dus die telefoon moet je gescheiden houden van je privénummers.
Nog beter ja.
.
vrijdag 17 mei 2019 om 09:36
Dat is ook niet waar. Je kunt wel bellen als de stroom uitvalt maar dan moet hè zo’n ouderwetse vaste telefoon hebben met zo’n gekke stekker eraan en tevens zo’n stopcontact. Althans zo was het tien jaar geleden...PattyJupiter schreef: ↑16-05-2019 08:53ik ben 2 euro per maand goedkoper uit als ik hem wegdoe. Dat is het probleem niet. We bellen de huisarts er weleens op, want daar moet je uren in de wacht.
Ze vertelden mij gisteren op werk dat je op de vaste lijn nog telefoon hebt als de stroom uitvalt en dat hij in geval van nood handig kan zijn, maar die snap ik niet, want aan mijn vaste telefoon zit een 220V stekker en een telefoonstekker. Mijn vaste telefoon gaat via de router. Dan heb ik toch ook geen vaste telefoon in geval van nood als de stroom uitvalt?
Seriously?
vrijdag 17 mei 2019 om 11:01
Dat zeg ik toch helemaal nergens? Dat maak jij er van.Anoniem262821034 schreef: ↑17-05-2019 09:23Maar een ander nummer draaien is dus echt heel moeilijk voor ze?! Lijkt me lastig.
Ik zeg dat ze gewend is om mij vast te bellen en er dus geen reden is om dat te veranderen aangezien het niks extra's kost. Ik heb nergens geschreven dat een ander nummer draaien heel moeilijk voor ze is.
Goed lezen is blijkbaar pas echt lastig.
vrijdag 17 mei 2019 om 11:05
Precies, onderweg is het beste moment. Ik heb er een hekel aan als ik gebeld word als ik net lekker thuis op de bank zit.
vrijdag 17 mei 2019 om 11:06
hamaika schreef: ↑17-05-2019 11:01Dat zeg ik toch helemaal nergens? Dat maak jij er van.
Ik zeg dat ze gewend is om mij vast te bellen en er dus geen reden is om dat te veranderen aangezien het niks extra's kost. Ik heb nergens geschreven dat een ander nummer draaien heel moeilijk voor ze is.
Goed lezen is blijkbaar pas echt lastig.
Wat jouw moeder gewend is, heeft echt 0,0 te maken met of jij een mobiele of vaste aansluiting hebt - als een ander nummer draaien geen probleem is.
.
vrijdag 17 mei 2019 om 11:10
Anoniem262821034 schreef: ↑17-05-2019 11:06Wat jouw moeder gewend is, heeft echt 0,0 te maken met of jij een mobiele of vaste aansluiting hebt - als een ander nummer draaien geen probleem is.
Ik ga hier maar niet eens verder op reageren, zonde van de energie.
vrijdag 17 mei 2019 om 11:22
Op mijn vaste lijn staat een antwoordapparaat. Niemand belt er nog op, maar ik gebruik het nummer voor wedstrijdjes/reclame/andere quatschdingen. Ik wil mijn mobiele nummer niet zomaar overal invullen.
Toestel is betaald en door alles-in-een abo weer andere voordelen, dus lijn kost me ook niks.
Ik denk trouwens ook dat het alarm de telefoonlijn op een of andere manier nodig heeft - meen ik me vaag te herinneren.
Toestel is betaald en door alles-in-een abo weer andere voordelen, dus lijn kost me ook niks.
Ik denk trouwens ook dat het alarm de telefoonlijn op een of andere manier nodig heeft - meen ik me vaag te herinneren.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€