Vaste telefoon opzeggen?

15-05-2019 21:11 96 berichten
Ik overweg om alleen internet en tv te nemen en de vaste lijn op te zeggen. We worden er nooit op gebeld, behalve door energieaanbieders. Wie heeft er nog meer geen vaste telefoon meer. Is het belangrijk om die toch te houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds ik in de woning woon waar ik nu woon geen vaste telefoon meer. Dit is inmiddels een jaar of 6. Nooit gemist. Mensen die me moeten bereiken hebben mijn mobiele nummer en degenen die dat niet hebben hoeven me ook niet te bellen.
"After all this time?" "Always."
Hier ook geen vaste telefoon meer sinds ik op mezelf ben gaan wonen. Mis het totaal niet. Alleen een mobiel is meer dan genoeg.
Na tien jaar ook geen vaste telefoon meer. Ik mis hem niet. We hebben beiden een mobiele telefoon en werden enkel nog gebeld door callcenters op de vaste lijn.
Wij hebben hem ook niet meer. Bevalt prima, mis er niks aan. De enige die op de vaste lijn belde was mijn moeder. Nu belt ze op mijn mobiel. Zelf bel ik sowieso weinig, en als ik al bel is het vaak met mijn man. Wij hebben beide KPN mobiel en daarom ook verdubbelaar voor belminuten etc en ik heb ze nog nooit op gehad (200 min per maand).
Al 10 jaar geen vaste telefoon meer. Niemand die dat nog gebruikt. Ik bel ook alleen mijn vader op zijn vaste telefoon als hij zijn mobiel niet opneemt. Verder ook niemand.
Sinds ik uit huis ben gegaan nooit een vaste telefoon gehad. Dus nu een jaar of 12 alleen mobiel bereikbaar.

Enige regel die we wel hebben - aantal contactpersonen in favorieten zodat mocht er iets zijn in de familie iemand ons wel kan bereiken en andere telefoontjes worden s nachts in niet storen stand automatisch geweigerd. Dus ook in noodgevallen zijn we dan bereikbaar.
Ik mis 'm alleen als jongste alleen thuis is. Hij heeft nog geen eigen telefoon. We hebben een prepaid voor dat doel maar de batterij is standaard leeg :$
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik heb ook geen vaste telefoon, ik ken bijna niemand die dat nog heeft.
Ik heb sinds 2004 al geen vaste telefoon meer. Nooit gemist. Dus ik weet niet of je nou aan mij veel hebt of juist niet omdat het totaal onvergelijkbaar is ;-D maar het is dus mogelijk.
Ik heb ook geen vaste lijn meer in gebruik, maar wel in mijn pakket. Het blijkt goedkoper te zijn om een tv, internet en telefonie pakket te hebben dan alleen tv en internet.
Ik heb het overwogen , maar het zou bij ons abonnement maar 1 euro per maand schelen.
Voor dat bedrag vind ik een aparte lijn voor (schoon)moeders en verkopers wel handig ;-)
Veel hangt ook van omgeving af.

Hier heeft iedereen wel een vaste foon en belt ons erop.
Zeker voor lange gesprekken veel goedkoper dan gsm.

Wij houden hem dus, want ik gebruik hem dus zelf ook als ik een half uur met mijn moeder wil kletsen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 21:18
20.20% gewijzigd
Al jaren geen vaste telefoon meer.
ik geef mn bek ook maar een douw
vivagirl2013 schreef:
15-05-2019 21:17
Ik heb ook geen vaste lijn meer in gebruik, maar wel in mijn pakket. Het blijkt goedkoper te zijn om een tv, internet en telefonie pakket te hebben dan alleen tv en internet.
Hier ook zo. Maar we hebben er dus ook geen toestel meer aan hangen en niemand heeft dat nummer.
Ik heb al sinds 1999 geen vaste telefoon meer en heb hem nooit gemist. Ik zie het nut er echt niet van.
JessMariano_1986 schreef:
15-05-2019 21:16

Enige regel die we wel hebben - aantal contactpersonen in favorieten zodat mocht er iets zijn in de familie iemand ons wel kan bereiken en andere telefoontjes worden s nachts in niet storen stand automatisch geweigerd. Dus ook in noodgevallen zijn we dan bereikbaar.
Hier ook! Ik vond het eerst een eng idee dat we snachts niet bereikbaar zouden zijn voor noodgevallen omdat de telefoons dan allemaal uit/stil staan. Maar wij hebben het ook opgelost door ouders en elkaar in de lijst met favorieten te zetten.
Nee, al tig jaar niet meer. Ik heb een mobiel.
Ik heb al ruim 10 jaar geen vaste lijn meer en nog geen seconde gemist.
Ik heb ook al 12 jaar geen vaste lijn meer. Nooit gemist.
Ik heb wel een vaste lijn. Als (een van de) kinderen alleen thuis zijn kun je het huis bellen. Dat is handiger dan lege mobieltjes. Familie belt er ook naartoe. Ook kost het bijna niks in het pakket.
Ik zou ook niet zonder vaste lijn willen. Wij gebruiken deze echt nog als huistelefoon. Dit zal wel veranderen nu kinderen ook een mobiel hebben, maar ik vind voor langere gesprekken de vaste telefoon nog fijner.
Ik heb sinds 2001 geen vaste telefoon meer.
Geen seconde gemist.
Het verbasd me dat je dat afvraagt, ik ken niemand van onder de 60 die nog een vaste telefoon heeft, zie de meerwaarde er niet van in. Van een tv abbo ook niet maar dat is een hele andere discussie
Ik heb al een aantal jaar geen vaste telefoon meer. Mis het ook niet.

Behalve 1x toen ik mij 's nachts een keer ineens heel ziek voelde en de batterij van mijn telefoon leeg was. Toen had ik wel even zo iets van als het echt mis is kan ik niet eens een dokter bellen. Sindsdien zorg ik er wel altijd voor dat mijn batterij is opgeladen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven