vaste volgorde

02-07-2013 14:53 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie eigenlijk een vaste volgorde als het gaat om de huis houding?

bv op vrijdag het bedden goed verschonen en

dinsdag morgen eerst ramen lappen en daarna stofzuigen.( zo iets)

En werkt dat goed en lukt het daarmee om de boel in huis bij te houden?
In principe geen vaste dagen van de week. Wel van boven naar beneden, dan eventueel bed verschonen en stofzuigen met het raam open. Stofzuigen en opruimen doe ik wel iedere dag, de kat en ik nemen voldoende rommel mee naar binnen om het de moeite waard te maken. Ook altijd vaat meteen in de vaatwasser en 's avonds al het andere afwassen.

Voel me toch wel aardig netjes voor een student
Nee geen bepaalde dagen voor iets te doen. Stofzuig wel elke dag (huisdieren). Elke dag de afwas doen en de rest gewoon bijhouden!
Stoffen, zuigen, dweilen en opruimen doe ik bijna elke dag. wc ook. badkamer 1 x per week, boven zuigen ook. Bedden 1 keer per 2 weken. In de zomer vaker. gras maaien 3 x per week. Rameb wassen elke maand. koelkast wanneer nodig en tussendoor gauw.
de planten water geven doe ik op een vaste dag in de week, anders vergeet ik dat (heb namelijk geen groene vingers en als ik ontdek dat het nodig was zijn alle bladeren al geel). boodschappen doe ik meestal op vrijdag en als de kat vlooiendruppels moet krijgen heb ik dat in mijn agenda staan.

Voor de rest doe ik alles wanneer dat nodig is, maar die dingen spreken ook voor zich. Bij een volle wasmand moet er gewassen worden, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven