vechten met hogedruk

12-03-2014 11:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrrrrrrr ff niet in the mood. Grootse plannen vandaag....heerlijk weer, dus ik dacht...ga mooi mijn achtertuin te lijf met de hogedruk reiniger. Nou mooi niet dus. Ben in gevecht met dat onding!!! Water erop aangesloten, stekker erin...pistool paraat en wat krijg ik? Juist, een misserig straaltje waar de normale tuinslang niks bij is. Hele apparaat onderste boven gehad maar geen extra knopjes om de druk harder te krijgen. Ben ik nu gek of is dat k....apparaat het. In ieder geval, weg goeie bui en behoorlijke smijtneigingen.
Praten zonder denken is als schieten zonder richten
Heb je de kraan wel goed open gezet? Als hij weining water heeft kan hij geen druk opbouwen. Bij mij lekte de tuinslang en kreeg hij niet genoeg water. Na het verhelpen van dat probleem was de druk prima.

Succes!
Heb de kraan helemaal open staan, maar ik krijg met geen mogelijkheid de groene aanslag vd tegels af. Grrrr.....onding.
Kan je op internet niet een gebruikshandleiding vinden van de hoge druk spuit?

Veel makkelijker is om gewoon een algenverwijderproduct te kopen, dit in je gieter doen en dan je terras gieten. Geeft veel minder rotzooi.
Wat voor 1 heb je? Bij ons moet je een draaiknop aan de voorkant omdraaien.
Schoonmaakazijn over de tegels. Dag wachten en weg is het groen en je onkruid.

Met de hogedrukreiniging spoel je vaak ook teveel zand weg tussen de tegels waardoor ze los komen te zitten
Als je de stekker in het stopcontact steekt/schakelaar op 1 zet, hoor je dan wel heel even de motor aanslaan?
Het is een karcher 3150, hoor ook een moter ratelen maar echt druk staat er niet op. Kan mii herinneren dat de hoge druk van vrienden het onkruid en alles wegspoot, zonder moeite. Nou hier waaien hooguit wat grasprieten omver.
Kijk hier eens:

http://www.gebruikershand ... handleiding-5-477897.html
Dan toch maar richting tuincentrum/action voor onkruidverdelger? Ik erger mij mateloos aan dit apparaat.
laatst ook gedaan en daarbij moest ik het voorste stuk draaien. ene kant op en dan weer terug en dan staat er druk op, wist ik hiervoor ook niet. allicht een poging waard
quote:hoggy schreef op 12 maart 2014 @ 11:58:

Schoonmaakazijn over de tegels. Dag wachten en weg is het groen en je onkruid.

Met de hogedrukreiniging spoel je vaak ook teveel zand weg tussen de tegels waardoor ze los komen te zittenen het is ook nog eens slecht voor je bestrating!
quote:puppyvet schreef op 12 maart 2014 @ 12:15:

Dan toch maar richting tuincentrum/action voor onkruidverdelger? Ik erger mij mateloos aan dit apparaat.

Onkruidverdelger?!

Koop gewoon een fles azijn, gooi die over je tegels, laat de zon zijn werk doen en je bent milieuvriendelijk van je onkruid en groene tegels af. Onkruidverdelger is giftige troep.
.
Heb ik ook al eens gehad, bij mij zat er toen wat in de slang.

Even doorgeblazen met een compressor en hij deed het weer.

Als je zelf geen compressor hebt (heel gek ) kun je ook naar een autobedrijf of fietsenmaker gaan. Doen ze het vast wel even voor je.
Is de slang aangesloten op een buitenkraan?

In de winter sluit ik de buitenkraan altijd af ivm kans op bevriezing. Kan het zijn dat de leiding naar de buitenkraan toe nog niet volledig open staat?

Ik weet ook niet zo goed hoe ik beter uit moet leggen
Staat 'ie aan? Mijn hogedruk reiniger pruttelt ook zo als 'ie wel aangesloten is, maar nog niet aan staat. Ergens zit een knopje, ik meen in het gedeelte waar je ook mee spuit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik lees elke keer, vechten met een hoge bloeddruk

Waarbij mijn gedachte was, moet je niet doen joh
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja hij stond wel aan. Maar vlgs mijn vader moest er een knopje op het pistool zelf zitten maar geen knopje kunnen vinden. Heb hem maar weer int hok gepleurd....rotding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven