Verandering, stel op sprong

23-04-2010 11:28 38 berichten
Dag forummers,

Ik weet even niet waar ik moet beginnen.

Ruim 4 jaar een relatie en ruim 3 jaar samenwonend, maar het werkte niet. Ik heb er zondagavond een punt achter gezet (overigens na een heel goed gesprek te hebben gevoerd met ex-vriend...og jee dat klinkt zo raar, ''ex-vriend'''....maargoed).

Omdat ik bij hem in was getrokken had ik zelf niet voldoende inschrijftijd. Dus in dat dorp zou ik niet kunnen wonen (niet dat ik dat zou willen overigens maargoed). Ik kon wel naar mijn ouders maargoed, ik ben 25 en al een aantal jaren leidt ik mijn eigen leventje, dat was geen optie voor me. Ook niet omdat ze in een hele andere woonplaats en provincie wonen en ik daar niet voor niks alles heb achtergelaten.

Maar even to the point: zondag relatie verbroken, maandag naar makelaar gegaan voor particuliere woning, woensdag had ik bezichtiging en ik heb net het contract getekend!!!!

Dus lieve forummers ik ga verhuizen. Volgende week krijg ik de sleutel. Het is een klein huisje maar goed genoeg voor mij. Mijn chinchilla's en de hamster verhuizen mee, de ratjes blijven bij ex.

We hebben geen ruzie ofzo, maar het kaars is gewoon opgebrand en we denken allebei dat we misschien beter goede vrienden kunnen blijven.

Wat ik met dit topic wil? Geen idee, even alles van me afschrijven, verhuistips. Felicitaties. Bevestiging dat dit het juiste is, ondanks dat het op supersnelheid is gegaan. Het liefst zou ik in een hoekje gaan zitten huilen de hele dag maargoed, ik moet verder.

Wat wel fijn is is dat het pandje ook echt superleuk is, goede buurt, ik hoef er niks meer aan te doen en bovenal het ligt in mijn favo stad

Omdat het ook de eerste keer is dat ik echt alleen kom te wonen hoor ik graag nog tips & trics.

Ook v.w.b. de inrichting, aangezien het klein is en ik toch wel alles kwijt zal moeten (heb wel veel spullen maar nog geen meubels)

Thanks alvast voor alle reacties.
Alle reacties Link kopieren
Hee kaatje, moedige stap, ook erg snel ineens, maar kan je ook een enorme impuls geven! (zelf ben ik paar jaar geleden, na uit elkaar, ook van een groter naar een kleiner huis verhuisd, veel weggemikt en werkte bevrijdend).

Leuk, je eigen huissie, ook al is het klein, klinkt goed.

Houd het vooral praktisch en ruimtelijk: hoe minder zooi, hoe minder aan je kop. Als je toch naar Ikea gaat, denk dan aan een hoekbank ipv bank en losse stoel. Dat scheelt ruimte (er moet anders altijd een bepaalde hoek open blijven tussen die 2). En dan liefst zo'n loungebank in lichte kleur. Zowiezo maken donkere kleuren de ruimte kleiner. En licht geeft je ook energie. Ik heb ook lichte lampen gekocht (witte kappen).

En dan afwisselen met iets van warm hout (een salontafel of kast of zo), (je muren zijn al wit), anders wordt het te kil, maar veel wit en dan bijv een wit wollen kleed bij de bank maakt ook warmer. Ik heb voor dichte kasten gekozen, praktisch, snel opgeruimd en niet teveel troepjes in het zicht.

Zelf heb ik in de L-hoek 8 keukenkastjes (2x 4 onder elkaar) opgehangen aan de muur, tegen plafond, en daaronder een lage kast over de breedte van de muur (voor tv bijv). Dat is heel ruimtelijk. En een witte tafel (ook Ikea) oogt kleiner dan een donkere. En dan verder aankleden met persoonlijke dingen, die je tegenkomt (rommelmarkten en zo).

Het geeft al veel leuke afleiding om hiermee bezig te zijn. Vergeet niet dat huilen en treuren er ook bij hoort, alleen al om de teleurstelling dat het niet is geworden wat je ooit had gehoopt.Om dit goed af te sluiten voor jezelf en (tzt) weer open te staan voor een nieuwe vriend in je leven. Soms is op jezelf teruggeworpen worden ook fijn.

Veel succes en sterkte ermee!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Dank je!

Ex is er nogal apathisch onder, krijg geen enkele emotie eruit. Vind dat best klote hoor, krijg een beetje het gevoel dat het hem allemaal niks uitmaakt. Dat hij het wel best vind.

Maargoed, de keuze is definitief dus in plaats van te treuren moet ik mijn blik op de toekomst zetten, er is nog genoeg te doen. Morgen krijg ik de sleutel en ga ik alles opmeten, dan weet ik ook wat voor spullen en witgoed ik kan gaan halen.

Volgens mij (en een kaartje die ik kreeg van IKEA) is alleen IKEA Delft op koninginnedag gesloten..
quote:kaatje_85 schreef op 27 april 2010 @ 09:41:

Dank je!

Ex is er nogal apathisch onder, krijg geen enkele emotie eruit. Vind dat best klote hoor, krijg een beetje het gevoel dat het hem allemaal niks uitmaakt. Dat hij het wel best vind.

Maargoed, de keuze is definitief dus in plaats van te treuren moet ik mijn blik op de toekomst zetten, er is nog genoeg te doen. Morgen krijg ik de sleutel en ga ik alles opmeten, dan weet ik ook wat voor spullen en witgoed ik kan gaan halen.

Balen dat ie niet een reactie geeft op wat er nu allemaal gaande is..

Wie weet komt dat nog als je echt de deur achter je dicht trekt??

Succes met verhuizen, klussen en alle andere dingen die je tegen komt..
Gaaf Kaatje! En als je het een beetje handig aanpakt door veel van Marktplaats enzo te halen, hou je waarschijnlijk nog over ook, heb je gelijk een buffertje.

Heb ik ook gedaan vorig jaar, ging ook heel snel, zak met kleding meegenomen en klaar. Voor een paar honderd euro heb ik het huis in kunnen richten (verven en verbouwen was hier ook niet nodig).

Heel veel sterkte en succes! Kan me voorstellen dat het apatische van je ex nogal vreemd overkomt, maar die klap zal nog wel komen.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Nou heb vandaag de sleutel opgehaald en heb alles met mam en beste vriendin opgemeten, alles wat ik van de Ikea wilde halen dat past erin

Dus das mooi. Verder heb ik gekeken voor witgoed, ik moet een wasmachine, droger, koelkast, kookplaat en oven hebben. Kost me 1100 euro. De Ikea gaat ongeveer 1300 kosten en heb ook al huur, borg en bemiddeling moeten betalen van 2300 samen gaat lekker zo, ik woon er nog niet eens lol.....

ja ik heb een bank van Marktplaats gehaald, helemaal te gek, zwart leatherlook. Voor 50 euro. Die ga ik zaterdag halen. Maar opdat ik gewoon hele specifieke dingen wil hebben omdat ik juist zo'n beperkte ruimte heb, en omdat ik snel wil verhuizen (het is een beetje raar nu hier) ga ik gewoon vrijdag lekker alles nieuw bij Ikea halen. Behalve dan de bank.

Ik heb er zin in. Ik weet al waar ik mijn chinchilla's ga parkeren en ik moet eerlijk zeggen dat het totale oppervlak nu ik het eens opgemeten heb, me niet eens tegenvalt.

Inderdaad, hoe minder ruimte, hoe minder rotzooi je kunt hebben en dat ik voor mij wel fijn, dan moet ik mezelf inhouden als ik dingen wil gaan kopen
De meubels staan er, een deel van mijn bezittingen staan er, morgen komt het witgoed, en neem ik meer spullen mee.

Ik wil er donderdagavond gaan wonen

Het is zo leuk, mijn pa, ma en zus vonden het geweldig. Een lief klein huisje. Ex vriend was meegegaan zaterdag, om te helpen met bed in elkaar zetten enzo. Hij vond het ook erg tof.

Vandaag ingeschreven bij de gemeente, internet geregeld, nog wat kleine noodzakelijke dingetjes aangeschaft.
Ik woon er en het bevalt me prima.

De buren zijn ook aardig, leuke buurt, dicht bij werk en station.

Al met al heeft het dus maar 2,5 week geduurd tussen de break up en het vinden van een woning en de verhuizing, maar het is een goede beslissing geweest.

Voel me blij, opgelucht en happy.
Mooi zo, Kaetje! Als het zo goed voelt, is het echt de juiste beslissing geweest
Ik kom je topic nu pas tegen!

Wat een stoere zet van je, en wat fijn om te lezen dat je het fijn hebt in je huisje.

Snel gedaan allemaal hoor.

Bevalt het nog steeds?
Wat goed van je zeg Kaatje. Ben blij voor je dat je je plekje helemaal hebt gevonden. Gefeliciteerd.

Vind het trouwens ook een hele verademing eens te lezen van een vrouw die nu eens niet in een slechte situatie blijft zitten omdat ze niet alleen kan/wil zijn en de relatie in haar ogen eigenlijk toch nog best wel goed is. De relatiepijler staat daar vol mee. Eindelijk eens een vrouw met power! You go girl!!!!!
Ja dames het bevalt me nog steeds goed. Gisteren is mijn ex komen eten, samen met zijn nichtje (toen ik nog bij hem woonde hadden we ook altijd een keer per week een ''kookdate'' met z'n drietjes) en het was hartstikke gezellig. We kunnen nog gewoon normaal en leuk met elkaar omgaan en dat is natuurlijk heel fijn. Hij zag er ook echt een stuk beter uit, minder grauw etc dus ik denk dat het voor hem ook een opluchting is.

Ik kan echt zeggen dat ik gelukkig ben nu, in de stad waar ik nu woon voel ik me thuis. In de plaats waar ik met hem samenwoonde heb ik me nooit echt thuisgevoeld, hoe vreemd dat ook klinkt.

Iedereen vind mijn huisje ook echt leuk, tof ingericht, gezellig etc. dus dat vind ik ook erg fijn om te horen. Goh, ik ben 25 en woon nu pas voor het eerst echt alleen hihi! Maar ik red me prima en vermaak me ook goed. Werk ligt op 5 minuten fietsen , uitgaan op 10 minuten lopen, station op 5 minuten fietsen etc....winkels om de hoek....beste vriendin in de buurt, zus op half uur met de trein, ex en andere vrienden op 10 minuten met de trein....ik had het echt niet beter kunnen treffen....
Wat heerlijk voor je Kaetje! Zo te lezen heb je je plekje helemaal gevonden, geniet er van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven