Verdwaalde poes in tuin

14-07-2010 15:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies voor een katten-nitwit!

Sinds begin van de middag loopt/ligt er een poes in de tuin. Ze ziet er redelijk jong uit en is erg aanhalig en mauwerig, net alsof ze iets duidelijk wil maken. Toen ik net even van boven uit het raam hing om te kijken of ze er nog was, begon ze ontzettend tegen me te 'praten'.

Ik ben bang dat er iets is met het beestje (te warm/dorst?). What to do? Schoteltje water kan dat kwaad? Of blijft ze dan nog langer rondhangen? Ze heeft trouwens wel een halsbandje om.
Dat beest is gewoon de buurt aan het verkennen en aan het kijken waar ze meer/lekkerder voer kan scoren dan thuis.

Ik heb een Siamees, als ze iedere keer dat ze mauwt eten of drinken zou krijgen dan zou ze niet meer in d'r eigen vel passen. Sommige katten mauwen gewoon veel en vaak.

Als ze nou morgenochtend nog bij de deur zit, ga dan eens polsen in de buurt of iemand zijn/haar kat kwijt is. Of bel de dierenarts om te vragen wat je in jouw regio het beste kunt doen dan.
kan ze de tuin uit??

Zo ja, lekker laten gaan. (dwz, geen schuttingen en dergelijke)

Als je dr wat geeft dan blijft ze maar hangen.

(zou dr als het noodweer uitbreekt wel ff binnenhalen.)

Misschien ff op t bandje kijken of er iets opstaat?
Het heeft een halsbandje, dus waarschijnlijk ook een thuis. Misschien is de eigenaar niet thuis en kan het beestje niet naar huis. Heeft het dorst. Ik zou geen eten geven, dan heb je kans dat het terug blijft komen, tenzij je dat wilt natuurlijk.

Sommige beestjes hebben het ook in hun karakter zitten dat ze heel erg naar andere mensen toelopen, zich laten aanhalen en ertegen 'praten'.

Ik zou hooguit overwegen een schaaltje water neer te zetten.
ff lokken en kijken of er een telefoonnummer op staat. evt bakje water neer zetten ookal heb je kans dat ze dan helemaal niet meer weg gaat. (ookal die beestjes redden zich wel en drinken ook uit een vijver/sloot als ze dorst hebben)

Wij hebben ook weleens een groot kitten voor de deur gehad. heeft de halve nacht zitten mauwen en ik denk dat ie toen door had dat ie bij het verkeerde huis was. We hebben hem iig niet meer gezien.
Een bakje water lijkt me wel goed, komt ze in ieder geval niet om van de dorst. En voor een beetje water zal ze echt niet blijven rondhangen denk ik zo.

Staat er niets in de halsband geschreven?

Ik zou het verder even aankijken (en misschien naar binnen halen als het noodweer losbarst??).
Niks doen, gaat vanzelf weer weg. Katten drinken erg graag uit een plas, een volgelopen emmer, vijver oid. Over dorst hoef je je echt geen zorgen te maken.

Ik heb mijn hele leven al katten en sommige katten zijn inderdaad erg mauwerig en aanhalerig. Ik baalde dan altijd ook ontzettend wanneer mensen eten/drinken gingen geven, zo van zielig beestje. En vervolgens thuis niks meer eten...

Het is niet zielig, gewoon karakter, niks mee doen dan gaat die kat vanzelf naar huis, waar die hoort.
Ze ligt nu lekker in de schaduw onder de tuintafel. Halsbandje staat niets in helaas.

Ze zit ook wel erg te krabben, dus denk niet dat ik haar graag naar binnen haal..

Ik kijk het nog even aan, als ze er over een paar uur nog is maar wat water neerzetten denk ik dan.
Katten kunnen best tegen een beetje regen. Ik zou haar absoluut niet naar binnen halen. Dat is jouw territorium. Straks denkt ze dat het van haar is en komt ze vaker.

En met die regen is het water probleem ook meteen opgelost
Hoe ziet ze er uit, mager of gewoon gezond?
Ze ziet er wel gezond uit. Niet verwaarloosd. Denk inderdaad dat het wel losloopt, misschien vindt ze het gewoon gezellig (ik stiekem ook wel).

Dank voor de tips!
Dat aanhalige zegt niks hoor, in mijn vorige huis zag ik eens een afdruk van een mond met lippenstift op mijn buitenraam, op de hoogte van het hoofdje van mijn kat. Ik ging eens kijken, en als ik dus wegging, ook al was het maar voor boodschappen, dan ging mijn kat voor het raam zitten en flirten met alle voorbijgangers, alsof ze heel eenzaam was. Echt heel schattig, met kopjes geven aan het raam ter hoogte van de mensen en miauwen. De kat kreeg genoeg aandacht, ik ben veel thuis, maar ze vond het leuk om met voorbijgangers te sjansen.

Het zag er ook heel overtuigend uit, alsof ze de eenzaamste poes op de wereld was. En toen was ik 2 minuten de deur uit en stond ik aan de overkant van de straat...
Hahaha, geweldig!

Ik wil ook een kat...
Mijn oom en tante hebben een "logeer" poes. Hij is een keer gekomen, heeft eten gekregen en is sindsdien niet meer weg te slaan bij mijn oom en tante...

Na een tijdje zijn ze erachter gekomen dat die kat gewoon een thuis heeft dat 2 straten verderop is!

Ik zou als ik jou was geen water of eten geven. Je kunt in het halsbandje kijken of de kat dichtbij woont en anders even contact opnemen met zijn/haar baasje!
Kat is inmiddels verder gedwaald (ik hoop richting huis, want het onheil barst hier nu los).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven