Verf staaltjes

18-03-2013 16:09 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een grote muur in de woonkamer die we willen verven, maar we komen er maar niet uit welke tint. We zijn erg bang, dat als we de lichtste nemen, het te licht is en we toch een tintje donkerder hadden moeten nemen. Of andersom natuurlijk. Het is een grote muur, dus er met de andere kleur overheen als het niet bevalt wordt een dure grap. Nou zie ik bij woonprogramma's heel vaak, dat als ze tussen meerdere tinten twijfelen, ze van alle tinten verf halen en van elke tint een vlak van 1x1 meter op de muur verfen, omdat dat toch veel meer zegt dan die kleine papieren kleurstaaltjes uit de winkel.

Maar hoe komen ze aan die verf? Kopen ze dan gewoon van elke kleur een klein potje, waarvan ze dus maar een klein beetje gebruiken? Maar ik zie ook vaak dat de kleuren in die programma's in de winkel gemengd moeten worden, en ik dacht dat dat alleen in grotere potten verkocht werd? Is ook zonde van het geld dan... Of kan je bij die winkels een soort monstertjes van de verf mee krijgen, of grotere kleurstalen? Zodat je beter kan zien wat het leukst staat?
Ik heb wel eens van die testers (tubes) gezien in de doe-het-zelf-zaak, maar dat is al een paar jaar geleden. Zelf nooit iets mee gedaan. Misschien moet je daar eens informeren of ze die hebben of kunnen bestellen?

Verder kun je bij Flexa A5-formaat kleurstalen bestellen:

(¤0,70 per stuk)

http://www.flexa.nl/nl/advies/kleurstalen-service/
Bij de karwei zag ik laatst piepkleine potjes muurverf, dat waren "testpotjes". Echter hadden ze deze alleen van een bepaalde verflijn.... (wel supermooie kleurtjes)
Kun je gewoon laten mengen bij de bouwmarkt die verf verkoopt. Zijn potjes van, pin me er niet op vast, zo een 275 ml.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Die flexa tubes bestaan helaas niet meer, ik heb er pas nog bij verschillende bouwmarkten naar gevraagd.

Dat er wel testpotjes verkrijgbaar zijn bij karwei, daar word ik dan weer blij van!
doe een gedeelte licht en het ander gedeelte donker

onder en bovenghelft, of links en rechts
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je hebt ook verfstaaltjes van A4 formaat.

Ik heb me laten adviseren door iemand die dit altijd doet. Ik nam wat foto's mee van mijn huis, hoe de afmetingen van kamers en ramen waren, en hoe groot en waar de ramen waren. Ik vertelde haar wat mijn interieur zou worden.

En zij liet mij zo veel kleuren zien, ik mocht beslissen, maar zij hielp wel mee de knoop door te hakken en gaf echt goede adviezen.

Wat heb je nu op je muur, wat voor stuclaag komt er op de muur. Wat voor vloer heb je.

Ze nam de kleurstaaltjes mee in de verschillende ruimtes (veel en weinig licht) om zo te zien hoe de kleuren zouden vallen.

Het enige wat ik moest doen, daar de verf kopen (was niet eens zo heel veel duurder).

En echt waar, het is super mooi! Ik ben er nog iedere dag blij mee!
Wij hebben onlangs onze muren geverfd en wel gemerkt dat het echt handig is om vlakken op de muur te verven. In de winkel zien veel staaltjes er behoorlijk gelijk uit maar pas als je het in een groter vlak op de muur hebt, in het licht van je eigen woonruimte zie je welke ondertoon een kleur heeft en of het goed past bij de kleuren die je al in je hoofd of interieur hebt. Je kan zulke potjes gewoon bij de bouwmakt laten mengen. Het was voor ons het geld zeker waard...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven