verf vraag louvredeuren

14-01-2013 12:34 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de box 2 half geschilderde deuren (via mp) Nou vind ik schuren en schilderen een rotklus maar bij deze nog erger. Zal eerst alle druipers eraf moeten bikken.

Maar dan, hoe ga ik schilderen!?

Gebruik ik schragen, dus deuren horizontaal of doe ik ze tegen een muur!?

Hoe krijg je het minste klieder effect
Plastiek op de vloer als je met schragen werkt.

Als je de deuren zet en verft alles afplakken met plakband. En plastiek op de vloer.

Kliedereffect ligt er ook aan hoe voorzichtig je verft Weet niet of het verschil maakt bij ene of andere manier.
schragen heb je de minste kans op druipers, maar als je een beetje dun schildert kan het tegen de muur ook prima.

Ook als je de deur tegen de muur zet is plastic of krant aan te bevelen.
en louvredeuren kun je misschien het best met een spuitbus doen.

Krijg je mooie dunne laagjes en alles egaal.
Spuitbus had ook al iemand tegen me gezegd. Weet niet of ze het erg vinden dat ik dat in de box gang doe. Eerst maar eens schuren en bikken
Misschien heel onbenullig, maar wat is een box?

(Ik ken het alleen als een ding waar je je baby in stopt..)

Btw, als je het met een spuitbus gaat doen, kan je ook een oud laken aan de muur hangen en de deur daar tegenaan zetten.

Werkt serieus als een tierelier, heb er al mijn schuttingen mee gedaan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Box is net zoiets als een schuur maar dan in een flat, lange gang met al de boxen van de bewoners (niet iedereen woont in een eengezinswoning)

Wat een apparaat!!! Zal ik eerst aan moeten schaffen, voor 2 deurtjes lijkt me dat net te gek
quote:waaromdan schreef op 14 januari 2013 @ 13:02:

Box is net zoiets als een schuur maar dan in een flat, lange gang met al de boxen van de bewoners (niet iedereen woont in een eengezinswoning)

Wat een apparaat!!! Zal ik eerst aan moeten schaffen, voor 2 deurtjes lijkt me dat net te gekMisschien huurbaar? Bij karwei verhuren ze toch van die doe het zelf apparaten dacht ik?
quote:waaromdan schreef op 14 januari 2013 @ 12:45:

Spuitbus had ook al iemand tegen me gezegd. Weet niet of ze het erg vinden dat ik dat in de box gang doe. Eerst maar eens schuren en bikkenIs er niet nog een aparte containerruimte ofzo (waar het toch al stinkt ) ??
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:waaromdan schreef op 14 januari 2013 @ 13:02:

Aha, wist wel dat die schuurtjes er waren, maar niet dat ze box heetten. Weer wat geleerd vandaag.
gewoon goede verf wordt ook wel mooi hoor.. Ik snap zo'n verfspuit als je een hele schutting moet verven.. of acht deuren ofzo. Maar voor twee suitedeuren?
Je kan toch ook spuitbus verf kopen, hoef je zo'n apparaat niet aan te schaffen.

Spuiten gaat iig veel sneller.
En in plaats van bikken misschien afbijtmiddel kopen? Daarmee zou je de verf er zo af kunnen halen - belooft het product. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat je zulk spul in dit geval gebruikt.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Heb de ergste druipers aangevallen, de persoon die deze deuren trachtte te schilderen doet dit niet voor zijn beroep . De geverfde kant licht geschuurd en afgenomen. Had nog een spuitbus dus een klein stukje geprobeerd maar dat is niks......, had ik weer druipers! Sleep ze van de week naar boven en dan doe ik het met de kwast. Liggend of tegen de muur ga ik nog ff bekijken
quote:waaromdan schreef op 14 januari 2013 @ 18:37:

Heb de ergste druipers aangevallen, de persoon die deze deuren trachtte te schilderen doet dit niet voor zijn beroep . De geverfde kant licht geschuurd en afgenomen. Had nog een spuitbus dus een klein stukje geprobeerd maar dat is niks......, had ik weer druipers! Sleep ze van de week naar boven en dan doe ik het met de kwast. Liggend of tegen de muur ga ik nog ff bekijkenDie spuit kost 3 tientjes, heb je niet nog meer projecten op stapel staan waardoor het rendabel wordt?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nee helaas niet tickel, woon hier net. Alle meubels zijn pas geschilderd. Deze deuren zijn om de warmte een beetje in de huiskamer te houden.

30 euro vind ik voor nu ff zonde (maar mochten mijn meubels weer gedaan moeten worden.....¤

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven