Verhuizen en niet weten waar te beginnen

04-03-2010 14:37 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij staan momenteel op een koophuis. Nog even met de hypotheek bezig, maar zou goed moeten komen. Zouden de sleutel krijgen op 25/06/2010.

We wonen nu in een huurappartement dat zowat uit zijn voegen barst van alle spullen die we hebben (ik heb dus ook voor niks plaats, ik word er gek van).

Ik ben nu 6 maanden zwanger, moet begin juni bevallen, maar heb jammer genoeg al last van harde buiken, dus moet ik het wat rustiger aan doen. Ik wil daarom nu alvast beginnen met inpakken, maar ik weet eigenlijk gewoon niet waar te beginnen. Iemand nog goede ideeën, tips en dergelijke? Alles is welkom...
quote:Snormel schreef op 04 maart 2010 @ 15:27:

[...]

Sorry als ik doordram, maar mijn tip was juist om dat NIET te doen. Verkoop het dan in één pakket of gooi het in de kledingcontainer of laat een buurvrouw het verkopen in ruil voor de helft de opbrengst.

Als je dat hele gedoe van bieden, bellen, pakjes klaarmaken en zo 50 x zelf moet gaan doen voor telkens een paar euro per stuk, verspil je tijd in mijn ogen.Ja, je hebt eigenlijk wel gelijk hoor, zoveel gaat dat ook niet opbrengen. Misschien eens horen bij vriendinnen en anders inderdaad naar het goede doel doen. Maak ik er nog iemand blij mee ook.
quote:qwertu schreef op 04 maart 2010 @ 15:27:

Okay en hier dan de ultieme tip: laat het gewoon. Probeer wat op te ruimen en uit te zoeken, maar verzin het verder gewoon niet om het zelf te doen. Zelf inpakken is géén vroeggeboorte waard. Echt niet.

Ik ben verhuisd terwijl ik net een eileiderontsteking achter de rug had. Een beetje schilderen ging wel, maar ik kon niet tillen, dus ik kon ook niet inpakken. We waren totaal niet voorbereid op een verhuizing (we kregen een aanbod van een woning waarvoor we maanden eerder gehoord hadden dat we er niet in aanmerking kwamen en binnen een week hadden we de sleutel), dus we hadden géén opruimrondes erop zitten, ons hele minihuisje stond vol met zooi en Qlief kon op zo korte termijn geen vrij krijgen en ik kon niets.

Hier hebben mijn moeder en schoonzus het inpakwerk dus gedaan, op het laatst geholpen door Qlief. Je leest het goed: ik heb dus geen doos aangeraakt. En tóch is alles verhuisd. Sterker nog: het is helemaal goedgekomen. Je hebt er achteraf wat meer werk aan, maar of je nu vooraf sorteert en opruimt of achteraf, dat maakt feitelijk niets uit.

Mijn advies zou zijn: probeer op je gemak je huis door te lopen en op te ruimen, hoekje voor hoekje, kamer voor kamer. Maar láát het daar ook bij. En als het opruimen niet lukt, láát het dan. Geloof me: je houdt honderd keer liever een opruimronde ná de verhuizing en met een op tijd geboren baby, dan dat je vóór je verhuizing alsnog zelf niet meer in kunt pakken en je prematuur wekenlang dagelijks in het ziekenhuis op kunt zoeken.

Dat om het maar even in perspectief te zetten allemaal. Zet even je prioriteiten weer helder op de juiste volgorde en laat het dus gewoon lós. Behalve dan je baby, die moet je juist vasthouden.

Je hebt absoluut helemaal gelijk hoor! Zodra ik merk dat het ten koste van mezelf en/of de baby gaat, dan stop ik acuut met iets te doen.

Zoon is te vroeg gekomen omdat mijn placenta losliet. Was een toevalligheid volgens de gyn, moet me dus geen zorgen maken dat dit nu weer kan gebeuren. Gelukkig!
Heb net mijn moeder en vader opgetrommeld voor nu zondag...Ze komen lekker puin ruimen en moeders komt strijken...Heb ik goed geregeld,al zeg ik het zelf :-)
Inderdaad eens goed opruimen/weggooien. Wat je niet meer mee hoeft te verhuizen is mooi meegenomen!

Grote stevige dozen verzamelen bij de supermarkt, en spullen die je de komende maanden niet meer denkt nodig te hebben alvast in gaan pakken. Op de doos schrijven wat erin zit is wel handig.
Nee niet de supermarkt

Echt: verhuisdozen zijn zoveel handiger! Ook tijdens het verhuizen, er zitten handvatten aan, ze stapelen goed. Geen loslatende bodems terwijl je net een doos met servies vervoert. Echt - nooit meer verhuizen met supermarktdozen voor mij!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Moonlight82 schreef op 04 maart 2010 @ 15:25:

[...]

Zoek ook even verder dan alleen City Box, er zijn namelijk veel goedkopere opslagtermijnen. Ik ben per maand 45 euro kwijt voor mijn box en daar past veel in! Denk dat ie 5 bij 3 is, en flink hoog, je kunt er zeker 6 lagen dozen in stapelen.

Owja ik bedoelde ook geen City Box (das van die irritante reclame toch?), maar gewoon een opslagbox. Waar huur jij hem dan, want 45 euro is wel erg goedkoop?

Misschien nog een tip voor TO: als je één doos maakt (of meerdere) juist wel met 'prulletjes/divers/rest', de doos wegzetten en er tot na de verhuizing niet meer na kijken. Als je nog 5 dingen kan opnoemen die erin zitten bewaar je de inhoud, anders meteen naar de kringloop!

Mmh.. is natuurlijk geen echte verhuistip aangezien je hem dan wel nog moet verhuizen.... maar wel een opruimtip en je hoeft minder uit te ruimen in het nieuwe huis
Spoken, wat een ontzettend goede tip van je, dank je!

Ik heb me ook al voorgenomen dat ik, zodra ik iets tegenkom waarvan ik denk "Oh,hebben we dat ook", dat ik het dan wegdoe...

Zat daarnet op de Reizen pijler het topic te lezen van Chatterly die een gratis reis weggeeft. Brengt me op het idee om alles wat ik niet meer nodig heb en nog in goede staat is naar een goed doel te doen. Ik maak er heus wel iemand blij mee, toch?

Of ik zet hier een oproepje neer met een lijstje, kunnen de forummers uitkiezen :-)

Gaan vanavond gelijk al beginnen. Ik denk met mijn leesboeken eerst. Nemen véél plek in en worden bijna niet meer herlezen.

Ik hou jullie op de hoogte hoor!
www.gratisoptehalen.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven