Verhuizen, maar waarheen?

21-04-2019 18:39 10 berichten
Hallo allemaal,

Na twijfelen open ik toch maar een topic over dit onderwerp. Momenteel woon ik op kamers nog en werk in Groningen. Ik heb een nieuwe baan gevonden in Bussum. Nu twijfel ik waar ik ga wonen. In eerste instantie wil ik naar Utrecht, omdat ik daar al wat mensen ken, maar het is moeilijk om daar een betaalbare huurwoning te vinden en de kans dat ik weer op kamers kom is groot. Zijn er andere steden in de buurt die betaalbaar zijn en ook leuk voor starters? Zo ja, welke? En hoe kun je dit het beste aanpakken?
Dichtbij Utrecht? Zeist? Bilthoven / de Bilt. Zelfs Hilversum zou kunnen. Amersfoort ooit aan gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Almere, Zeewolde en Huizen zijn misschien ook opties.
In Bussum natuurlijk. Lekker dicht bij je werk. En de extra vrije tijd die je dat oplevert investeer je in het opbouwen van een vriendenkring in Bussum.
Santaaa schreef:
21-04-2019 18:45
Dichtbij Utrecht? Zeist? Bilthoven / de Bilt. Zelfs Hilversum zou kunnen. Amersfoort ooit aan gedacht?
Bilthoven is duur.
Zelf vind ik Hilversum leuk en je hebt er alles.
Ligt eraan waar je in Bussum gaat werken en hoe je gaat reizen. Kom je dicht bij het station te werken zijn zijn alle plaatsen tussen Utrecht. Amersfoort, Almere en Amsterdam prima te doen. Ga je op de fiets kun je ook kiezen voor de kleinere plaatsen (Eemnes, Laren, Huizen, Kortenhoef etc) en de Hilversumse meent. Ik zou vooral kijken hoe lang je er over doet.

O ja schrijf je in bij woningnet (oa lootwoningen) en bij andere woningbouwverenigingen. Dudokwonen en Alliantie hebben ook woningen in de vrije sector in het Gooi.
Misschien ook al es kijken waar er geen wachtlijst van 10 jaar is?
Ik gok dat het in kleinere dorpen wat makkelijker is dan in Utrecht, Amersfoort of Almere.

En is de job in Bussum "voor goed" en vast of heb je een jaarcontract en zit je misschien volgend jaar in Maastricht?
(Want dan zou ik eerder op zoek gaan naar een kamer.)
Belg007 schreef:
21-04-2019 19:18
Ik gok dat het in kleinere dorpen wat makkelijker is dan in Utrecht, Amersfoort of Almere.

En is de job in Bussum "voor goed" en vast of heb je een jaarcontract en zit je misschien volgend jaar in Maastricht?
(Want dan zou ik eerder op zoek gaan naar een kamer.)
Er zijn maar heel weinig gebieden in Nederland waar sociale huur een korte wachtlijst heeft, zeker in de Gooi en Vechtstreek is die lijst lang.
TO zal dus particulier moeten huren of moeten kopen.
Belg007 schreef:
21-04-2019 19:18

Iedereen wijkt al uit naar de dorpen rondom de grote steden dus ook daar zijn lange wachtlijsten.
Bedankt voor de tips! Voor nu ben ik inderdaad van plan om te huren. Ik start met een jaarcontract waarschijnlijk, maar ben wel van plan om in die regio te blijven. Werk zit vlakbij het station dus dat is ideaal. Lootwoningen heb ik mij ook al voor ingeschreven. Hilversum lijkt mij ook wel wat, ik ga eens kijken of daar meer is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven