verhuizen na een jaar...?!
donderdag 22 augustus 2013 om 22:29
Hoi allemaal !
M'n vriend heeft een jaar geleden een appartement gekocht en ik ben een paar maanden later bij hem ingetrokken, Nu hebben we een leuk huisje gezien maar weten niet precies wat te doen.
Wachten tot dit verkocht is en dan pas verhuizen duurt ons waarschijnlijk te lang...
Hoe kunnen we dit het beste doen met hypotheek enzo ?
Alvast bedankt voor de reacties ! X.
M'n vriend heeft een jaar geleden een appartement gekocht en ik ben een paar maanden later bij hem ingetrokken, Nu hebben we een leuk huisje gezien maar weten niet precies wat te doen.
Wachten tot dit verkocht is en dan pas verhuizen duurt ons waarschijnlijk te lang...
Hoe kunnen we dit het beste doen met hypotheek enzo ?
Alvast bedankt voor de reacties ! X.
donderdag 22 augustus 2013 om 22:39
Ga eerst eens een heel jaar samenwonen in zijn appartement. Er is nog tijd genoeg. Ga eerst eens stabiel een jaar samenwonen. Overleef de griep van de ander, overleef het Kerstdiner met de schoonfamilie en overleef grote ruzies en calamiteiten.
Zet dan volgend jaar het huis te koop en koop pas iets samen als het appartement is verkocht. Niet wat je wil horen, wel het meest verstandig. Succes!
Zet dan volgend jaar het huis te koop en koop pas iets samen als het appartement is verkocht. Niet wat je wil horen, wel het meest verstandig. Succes!
donderdag 22 augustus 2013 om 22:49
quote:Amarante1985 schreef op 22 augustus 2013 @ 22:33:
Lekker wachten. Tenzij je over een jaar het topic: "help, ten onder door dubbele hypotheek" wil openen.En vergeet niet, Help ik heb mijn mijn ex een huis gekocht en nu heb ik een enorme restschuld, omdat we te snel samen een huis hebben gekocht.
Lekker wachten. Tenzij je over een jaar het topic: "help, ten onder door dubbele hypotheek" wil openen.En vergeet niet, Help ik heb mijn mijn ex een huis gekocht en nu heb ik een enorme restschuld, omdat we te snel samen een huis hebben gekocht.
donderdag 22 augustus 2013 om 23:34
Ik overweeg ook om na anderhalf jaar een ander huis te kopen omdat ondanks zorgvuldig vooronderzoek de woonplaats/buurt ons echt niet bevalt. We zijn zeker dat we hier nirt nog 5 jaar willen blijven, liefst minder dan een jaar nog. Maar we zouden wel eerst ons huis verkopen, dubbele lasten zou kunnen in theorie maar we willen het niet en de hypotheekverstrekker misschien ook niet. Wel willen we snel uitzoeken hoe je een nieuwe hypotheek met een restschuld financiert..... waarschijnlijk kan dat niet en zal het mijn spaartegoed gaan kosten als het niet meer is. Zonde, maar inmiddels heb ik het ervoor over. Maar ik ben nog niet eraan toe gekomen om dit echt uit te zoeken.... had gehoopt dat iemand hier er meer over weet.
vrijdag 23 augustus 2013 om 07:32
Ach ik wil na 8 jaar verhuizen en heb een restschuld van 40k.
En ik weet inmiddels alles van wel doen, niet doen, veel financiële gesprekken gevoerd, maar ik wil weg. Punt. Dus slik ik een restschuld. En restschuld kan bij div banken wel voor een gedeelte meegefinancierd worden, is ook nog 10 jaar aftrekbaar.
Het is een hoop geld, maar het huis wat ik graag wil kopen is ook minstens dat bedrag minder waard door de crisis...
Ik ben al maanden bezig en heb me overal goed laten informeren.
En ik weet inmiddels alles van wel doen, niet doen, veel financiële gesprekken gevoerd, maar ik wil weg. Punt. Dus slik ik een restschuld. En restschuld kan bij div banken wel voor een gedeelte meegefinancierd worden, is ook nog 10 jaar aftrekbaar.
Het is een hoop geld, maar het huis wat ik graag wil kopen is ook minstens dat bedrag minder waard door de crisis...
Ik ben al maanden bezig en heb me overal goed laten informeren.
DTEEZ!