Aanstaande maandag 11 november wordt er gepland onderhoud uitgevoerd aan het forum. Hierdoor is het forum op maandagochtend enkele uren onbereikbaar.

Verhuizen naar de kust

24-11-2023 19:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil komend jaar graag naar de kust verhuizen en heb me een aantal jaar geleden al ingeschreven omdat mijn ex in Noordwijk woonde en ik dat heel leuk vond. Ik merk echter dat ik in Katwijk meer kans maak maar heb het idee dat dat nogal besloten is. Ook kan ik in Noordwijkerhout en de Zilk gaan wonen. Zijn er mensen die hier wonen of het goed kennen en wat zouden jullie doen? Ik hoef niet perse in Noordwijk te wonen maar wil ook niet in een hele gesloten gemeenschap terecht komen.
En wat vind je van scheveningen of Kijkduin? Daar ben ik nu aan het zoeken.
Heb vrienden daar wonen en zelfs in Scheveningen is het geen ‘ons kent ons’ meer. Vooral expats zitten er.
Ik heb ook nog gekeken naar s’gravenzande, maar daar ken ik niemand. Daar zit een leuke surftent waar ik altijd surf als ik in de buurt ben.
Hi, ik kom uit die contreien, ik zou gewoon eens rondkijken in die dorpen om aan te voelen wat je ervan vindt.
Ik kan me voorstellen dat Katwijk gesloten voelt, het is een gemeenschap. In Noordwijkerhout is dat minder vind ik zelf. De Zilk is heel klein en daardoor ook weer meer ons-kent-ons.
Ik zou zelf als tweede keus naast Noordwijk toch voor Noordwijkerhout gaan. Ook een gezellige dorpskern en Noordwijk ligt om de hoek..
Inmiddels heb ik een ontzettend leuk huis in Katwijk geaccepteerd. Hoekhuis zonder inkijk dus je voelt je ook niet zo bekeken. Bedankt voor de tips. Kan me gewoon niet voorstellen dat ik volgende maand aan de kust woon op 500 meter van het strand 😊
Dat is snel gegaan, veel woonplezier!
Wat gaaf !
Ik hoop dat ik snel hetzelfde kan zeggen 🏄‍♀️
Leuk heel veel succes! Welke gebieden zoek jij?
Feetje500 schreef:
29-11-2023 18:09
Wat gaaf !
Ik hoop dat ik snel hetzelfde kan zeggen 🏄‍♀️
Dank je wel 😊
debuurvrouw schreef:
29-11-2023 17:17
Dat is snel gegaan, veel woonplezier!
Noordwijk is leuk, maar prijzig en je krijgt niet veel woning voor je geld. Ik heb een paar jaar in Den Haag gewoond, vlakbij Scheveningen in Belgisch Park. Ik heb daar mooie herinneringen aan. Is Den Haag een optie?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Cocoscorpio schreef:
29-11-2023 17:14
Inmiddels heb ik een ontzettend leuk huis in Katwijk geaccepteerd. Hoekhuis zonder inkijk dus je voelt je ook niet zo bekeken. Bedankt voor de tips. Kan me gewoon niet voorstellen dat ik volgende maand aan de kust woon op 500 meter van het strand 😊
Ik zie ik dat ik mosterd ben. Gefeliciteerd! Succes met de verhuizing.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Cocoscorpio schreef:
29-11-2023 17:14
Denk er aan dat dicht bij zee echt alles roest. En snel.
Maar gefeliciteerd! Mooie regio ;)
Oh wow , wonen op 500 meter van het strand. Lijkt me heerlijk! (Behalve inderdaad al dat zand tegen en in je huis, verroestende dingen en snel aangetast houtwerk. Maar als verhuurder voor het onderhoud zorgt, ach.) Ik wens je veel plezier op je nieuwe stek!
In wat voor soort omgeving woon je nu?
In het centrum van Utrecht. Maar merk dat ik alles s’ochtends doe want na twaalf uur loop je over de hoofden zelfs als je naar de Albert Heijn wilt. En met pms krijg je dan soms de neiging iemand een oplawaai te verkopen als ze weer voor je voeten lopen te schuifelen. Ik heb een vriend gehad in Noordwijk en vind strandtenten en wandelingen door de duinen en langs de zee veel leuker dan door de drukke binnenstad. Ben ook de fase van in de kroeg hangen allang voorbij en meer een solist/ natuurliefhebber. Dus doe nu iets dat beter bij me past. Maar een verhuizing organiseren is wel behoorlijk stressvol 😥
Norah schreef:
30-11-2023 17:58
Oh wow , wonen op 500 meter van het strand. Lijkt me heerlijk! (Behalve inderdaad al dat zand tegen en in je huis, verroestende dingen en snel aangetast houtwerk. Maar als verhuurder voor het onderhoud zorgt, ach.) Ik wens je veel plezier op je nieuwe stek!
In wat voor soort omgeving woon je nu?
Dank je wel, en het was behulpzame mosterd 😊
Baggal schreef:
29-11-2023 22:25
Ik zie ik dat ik mosterd ben. Gefeliciteerd! Succes met de verhuizing.
Tot nu toe vind ik de mensen erg vriendelijk in Katwijk Ik had best een vooroordeel en merk dat sommige mensen ook echt geschrokken reageren als ik zeg dat ik in Katwijk ga wonen. Denk zelf dat het allemaal erg mee gaat vallen want de mensen zeggen in Katwijk veel meer dan in het centrum van Utrecht. Hoe drukker het is hoe meer mensen zich mentaal afsluiten van hun omgeving lijkt het wel
Nioma schreef:
27-11-2023 19:24
Hi, ik kom uit die contreien, ik zou gewoon eens rondkijken in die dorpen om aan te voelen wat je ervan vindt.
Ik kan me voorstellen dat Katwijk gesloten voelt, het is een gemeenschap. In Noordwijkerhout is dat minder vind ik zelf. De Zilk is heel klein en daardoor ook weer meer ons-kent-ons.
Ik zou zelf als tweede keus naast Noordwijk toch voor Noordwijkerhout gaan. Ook een gezellige dorpskern en Noordwijk ligt om de hoek..
Tot nu toe vind ik de mensen erg vriendelijk in Katwijk Ik had best een vooroordeel en merk dat sommige mensen ook echt geschrokken reageren als ik zeg dat ik in Katwijk ga wonen. Denk zelf dat het allemaal erg mee gaat vallen want de mensen zeggen in Katwijk veel meer dan in het centrum van Utrecht. Hoe drukker het is hoe meer mensen zich mentaal afsluiten van hun omgeving lijkt het wel
Nioma schreef:
27-11-2023 19:24
Wat leuk! Hoe ben je op die woning gekomen? Ik bedoel...hoe heb je gezocht?
Ik heb me 15 jaar geleden ingeschreven bij woningnet omdat ik ooit naar de kust wilde 😊 Had een vriend in Noordwijk en voelde me daar heel goed. Gelukkig heb ik dat toen gedaan en al die jaren gewoon dat gevoel gehad stel dat ik ooit ……..
WeidseVelden schreef:
01-12-2023 22:00
Wat leuk! Hoe ben je op die woning gekomen? Ik bedoel...hoe heb je gezocht?
Ja, de omgeving is zo mooi. Hoop dat je ok buren hebt ook.
Ja ik hoop ook dat ik normale buren heb. Anders kom ik hier in januari in het burenoverlast topic terug 😥
Mijn overbuurman is onlangs vermoord in zijn huis wat allereerst voor hem vreselijk is maar we hebben maanden recherche en pers aan de deur gehad dus ik heb mijn portie wel gehad en hoop nu gewoon op rust

WeidseVelden schreef:
03-12-2023 09:33
Ja, de omgeving is zo mooi. Hoop dat je ok buren hebt ook.
Tss pers ook nog ja? Nou vele vormen van rust gewenst op je nieuwe plek.
Hoekhuis zonder inkijk is alvast een goede keus en fijn vlakbij bij de zee.

Succes met de verhuizing!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven