Verliefd op een hond

23-02-2024 23:34 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, ik ben dus een soort van verliefd op mijn oppashond.
Sinds een jaar pas ik 1 dag in de week op de hond van mijn (stief)zus. En echt ik ben zo dol op dat beest.
Ik heb op m'n telefoon een album met allemaal foto's van het beest. En ja daar kijk ik dus regelmatig naar. Als ik haar weer wegbreng vind ik het jammer en kijk ik alweer uit naar de volgende keer. Ik vertel helemaal aan m'n vriend wat er die dag allemaal gebeurd is met de hond. Als ik het dier lang niet zie mis ik haar gewoon. En ik word gewoon zo vrolijk van de hond als ik haar zie of aan haar denk.
Echt ik loop het liefst uren met haar door het bos. En in het afgelopen jaar vol rouw is de hond zo'n ontzettende troost geweest.

Echt en dit gaat allemaal over een viervoeter
Haha ben ik nu doorgeslagen ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha wat lief! Lekker van genieten hoor!
Ik vind het ook normaal, dieren kunnen heel leuk, lief, grappig en slim zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee hoor, herkenbaar! Hetzelfde gevoel heb ik ook gehad met mijn twee katten. Ze waren echt mijn beste maatjes. Helaas zijn ze jaren geleden overleden, ik mis ze nog elke dag. Kijk ook nog regelmatig naar foto's, met tranen in mijn ogen. Ik heb ook niks met mensen die niet van dieren houden en zeggen ' ach, het is maar een hond/kat!'
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het wederzijds?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
23-02-2024 23:58
Is het wederzijds?
:rofl:
Maar ik snap het ook wel hoor.
.
Kattengekje schreef:
23-02-2024 23:44
Nee hoor, herkenbaar! Hetzelfde gevoel heb ik ook gehad met mijn twee katten. Ze waren echt mijn beste maatjes. Helaas zijn ze jaren geleden overleden, ik mis ze nog elke dag. Kijk ook nog regelmatig naar foto's, met tranen in mijn ogen. Ik heb ook niks met mensen die niet van dieren houden en zeggen ' ach, het is maar een hond/kat!'
:hamer:
Ik ben ook super gek op een hond van een vriend van me. Als ik er ben dan ben ik altijd echt zo blij om haar te zien, vind haar eerlijk gezegd leuker nog dan die vriend. En ik hou zielsveel van mijn katten.

Kun je zelf geen hond voor jezelf hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me heel normaal hoor zolang je haar niet als je eigen hond gaat zien.

Als je er zoveel plezier uit haalt en je hebt de tijd en ruimte dan zou ik eens bij het asiel gaan kijken of je een lieve hond een fijn thuis kan bieden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel normaal hoor, ik heb dat met mijn katten, ik word zo intens gelukkig van die beestjes. Ik praat ook met zo’n achterlijk stemmetje tegen ze :lol: Tja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee hoor ik ben ook verliefd op mijn hond en de poes van mijn zoon.
Herkenbaar dat ze een troost kunnen zijn.
Kun je niet een eigen hond of poes nemen ?
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattengekje schreef:
23-02-2024 23:44
Nee hoor, herkenbaar! Hetzelfde gevoel heb ik ook gehad met mijn twee katten. Ze waren echt mijn beste maatjes. Helaas zijn ze jaren geleden overleden, ik mis ze nog elke dag. Kijk ook nog regelmatig naar foto's, met tranen in mijn ogen. Ik heb ook niks met mensen die niet van dieren houden en zeggen ' ach, het is maar een hond/kat!'
Zo herkenbaar :heart:
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, dat denk ik dus ook, je bent aan een eigen hondje toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nah dat is toch gewoon normaal. Dieren zijn geweldig. En sommige raken echt je hart. Misschien kan je ooit zelf een hond hebben. Dat is echt super fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grote onschuldige ogen, zachte oren, zacht bont. Waar wij tamelijk ambivalent zijn t.o.v. onze medemensen, zijn de gevoelens van honden tamelijk simpel, ongecompliceerd en voorspelbaar.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Zooo herkenbaar! Heb je ook honderden ongeveer identieke fotos waarin ze koddig kijkt, grappig.ligt of vrolijk door een plas rent en dat je toch nog meer van die zelfde fotos blijft maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Relaties zijn tijdelijk. Kinderen en dieren zijn blijvend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach, lieve Muts, wat fijn voor je dat je een hond om je heen hebt gehad tijdens het zware jaar na het verlies van je broer. Dat is echt zo helend en verzachtend.
Ze kunnen echt levens redden, dieren.
Ik herken het enorm, ik heb een leen hond ( zie foto ) die ik tijdens de corona tijd ontmoet heb en waar ik ook helemaal verliefd op ben. Ik zat in een diep dal toen ik hem tegen kwam, kon niet werken ivm mijn gezondheid, klein wereldje gekregen door corona en flink depressief. Ik keek toevallig op een avond de film, a dog's purpose, en ging toen even kijken of ik ergens een hond vandaan kon toveren.

Online heb je zo'n site waar je als vrijwilliger honden uit kan laten dus ik heb me daar in geschreven en zo mijn hond leren kennen. Ik ging drie keer per week met hem lopen, leerde bijna alle honden kennen uit de buurt en knapte enorm op. Ook met zijn baasje ben ik nu goed bevriend en aan haar vriendschap heb ik ook veel gehad.

Nu pas ik op vrijdag op hem en vind ik het ook echt jammer als hij weer weg gaat, het is zo'n heerlijke schat. :heart:
Gisteren lag hij zo heerlijk te slapen bij me op de bank met zijn kop op mijn schoot.
Mijn leven is echt enorm verbeterd sinds ik hem heb.

Je bent zeker niet doorgeslagen, de hond is gewoon een hoognodig lichtpuntje in een zware tijd. Daar klamp je je dan aan vast en daar is niets mis mee. :hug:
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben stapelgek op onze hond! Ons hele gezin trouwens. We gingen afgelopen zomer zonder hem op vakantie maar dat doen we dus niet meer. We hebben hem verschrikkelijk gemist.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaah, vet lief!

Ik ben net wakker en het eerste wat ik doe is mijn honden opzoeken in hun “nestje”… even knuffelen, aai over hun hoofdjes. Lekker samen gapen. Uitrekken.
Die suffe ogen, warme lijven.

En straks lekker buiten wandelen en spelen.

Ik ben ook enorm verliefd op mijn honden.
Begrijpelijk hoor.
Honden zijn de allerbeste vrienden.
Ik heb ook een exemplaar waar ik mijn ogen niet vanaf kan houden. Ik vind hem echt serieus knap. Ik noem hem ook vaak een lekker ding, een knappe kerel met brede borst, heerlijke billen en gespierde dijbenen.
Natuurlijk met een knipoog, maar dat ik hem serieus knap vind en kriebels krijg als ik aan hem denk dat is echt.

Mijn lekker zacht hondenmaatje, heerlijk om met mijn neus in zijn nek te snuffelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook 2 knapperds waar wij allebei helemaal erg van zijn. Heerlijk als ze tegen je aan komen liggen en lekker kroelen. Allebei echt een ander karakter wat het nog leuker maakt. Wij kunnen er ook nooit boos op worden ook al zijn ze ondeugend/stout. Corrigeren wel maar nooit boos als emotie.

Huisdieren zijn geweldig! Ik zou niet zonder kunnen! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan aan eind van een werkdag ook nog steeds verheugen op: lekker naar de poezen! (Man en kinderen hebben het nakijken) :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattengekje schreef:
23-02-2024 23:44
Nee hoor, herkenbaar! Hetzelfde gevoel heb ik ook gehad met mijn twee katten. Ze waren echt mijn beste maatjes. Helaas zijn ze jaren geleden overleden, ik mis ze nog elke dag. Kijk ook nog regelmatig naar foto's, met tranen in mijn ogen. Ik heb ook niks met mensen die niet van dieren houden en zeggen ' ach, het is maar een hond/kat!'
Herkenbaar. Mis mijn Diva nog elke dag.

Vanmorgen wakker gemaakt door een natte neus en kopstoot van kitten, ze wilde even kroelen en haar broer begon lekker aan mijn tenen te friemelen.
:cat: :cat:

TO, tijd voor je eigen harige vriend!
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
24-02-2024 06:46
Zooo herkenbaar! Heb je ook honderden ongeveer identieke fotos waarin ze koddig kijkt, grappig.ligt of vrolijk door een plas rent en dat je toch nog meer van die zelfde fotos blijft maken?

Ik heb meer foto's van mijn dieren dan van mijn partner :hyper:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven