vermaak voor de hond

17-08-2012 00:14 25 berichten
Lieve Viva Mensen.

Ik heb een hond die uitdaging nodig heeft en google wel eens wat.

Maar toch vind ik niet genoeg vind ik of ik kijk niet op de goede manier.

Hoe vermaak je je hond leuk.

Ze kan al apporteren.

Maar mag nog niet los buiten.

Wandelen mag wel, maar nog niet te lang en zeker niet met dit warme weer.

Ik laat haar wel eens zwemmen (kinderbad)

En zelkf speel ik ook wel met haar maar door dit warme weer kan dat niet buiten, want ze kan niet goed tegen de warmte, dan hijgt ze en word ze slap.

Met als gevolg dat madam nog vaak in de bench zit.

Wat ik persoonelijk zielig vind, maar ze slaapt dan.

Ik wil dus binnenhuis spelletjes met dr doen, met hondensnoepjes als beloning.

Hoe lossen jullie ditr op?

Wat doen jullie met jullie honden, of wat zouden jullie doen als jullie er een hadden.

Nu is ze omdat het savonds afkoelt behoorlijk druk, en dat geeft niks, maar het is niet de goede manier om haar energie kwijt te raken door mij uit te dagen en als een gek door het huis te rennen (wat ze doen om energie te verliezen)

Weten jullie spelletjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb thuis een jolly-eg en een boomerbal... Daar kan de hond niet in bijten maar juist een uitdaging om hem te pakken te krijgen. Hiervan word hij erg moe .

Ook heb ik van die spelletjes van ?nina ottersen? Daar doe je een koekje in en dat ik geestelijk erg vermoeiend. Meestal na dat is hij erg moe.

Mag je hond wel zwemmen? Dat is ideaal met dit weer natuurlijk even lekker afkoelen
op agility gaan?
Je hebt van die speeltjes (soort uitgeholde driehoeken, volgens mij worden ze 'cones' genoemd) waar je van dat zachte vlees hondevoer in kan doen. Daar zijn ze wel een tijdje zoet mee.
ik weet niet hoeveel energie je hond heeft. Maar een snackbal zou wel kunnen voor een kleinere hond. Ik heb het bij mijn hond geprobeerd zonder succes. Hij had namelijk een ander gat ik de bal gemaakt zodat het snoepje er makkelijker uit kon
http://www.hondenartikelenonline.nl/snackballen

Nou ja, ik bedoel die pyramide...
quote:lettertype schreef op 17 augustus 2012 @ 00:22:

Je hebt van die speeltjes (soort uitgeholde driehoeken, volgens mij worden ze 'cones' genoemd) waar je van dat zachte vlees hondevoer in kan doen. Daar zijn ze wel een tijdje zoet mee.Kongs ja.... werkt goed...
Wij hebben ook een hond die veel uitdaging nodig heeft. We zijn hem trucs gaan leren. Zitten, af, pootje, dat standaard werk, Maar ook een koekje op zijn neus laten balanceren, dood liggen, blaffen op commando, opzitten, kruipen over de grond enzovoorts. Gewoon op gevoel, maar er zijn ook engelstalige websites te vinden.

Een voerbal is niet handig voor ons, onze hond krijgt geen brok.

Je zou daar aan kunnen beginnen (telkens korte sessies, 5-10 min). Ook verstoppen we lekker dingen en moet hij gaan zoeken. Klein zwembadje in de tuin voor de nodige verkoeling (ook van de baasjes)

Mag ik vragen waarom zij zoveel in de bench zit? (Het komt op me over dat ze daar "gedwongen" in zit, kan mijn interpretatie zijn) Of zoekt zij de bench zelf op?

Onze hond (een mopsje) kan niet goed tegen de warmte maar loopt gewoon de hele dag rond Beetje slapen, een trucje oefenen, nog meer slapen.
Uitdaging voor hond én baasje:

http://www.youtube.com/watch?v=h5ywR3z6dXY
Onze hond had zo'n pluche boomstam met diverse gaten er in. Daarin zaten eekhoorntjes met een pieper. Daar was hij zeker wel een uur mee bezig om die beestjes er uit te krijgen.

Ook handig zijn die grote balletjes, daarin kun je kleine snoepjes doen. De hond moet ze op een bepaalde manier laten stuiteren, anders komt er niets uit.
Zoekspelletjes, stoeispelletjes, targettraining, eetballen/kongs, zulke dingen kan je allemaal doen. Martin Gaus heeft een leuk boek met allerlei spelletjes voor honden!
je kunt ook proberen de hond verschillende voorwerpen te laten apporteren. dus bijvoorbeeld een bal, een paar schoenen en een knuffel midden in de kamer te leggen, dan een voorwerp te noemen (""pak knuffel") en hem/haar te belonen als hij/zij met het gevraagde terugkomt. Is heel nuttig als je zelf te lui bent om op te staan
Er zijn genoeg ideeen:

http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/

Ook heeft Nina Ottossen geschikt denk speelgoed; zie hier
Waarom mag je hond niet los buiten? Het is juist belangrijk ze direct als kleine pup al los te laten lopen, zo leren ze bij je blijven. Ook leren ze dan interactie met andere honden, en kunnen ze de omgeving verkennen, luchtjes besnuffelen, enz enz.

Het is overigens helemaal niet erg als je hond buiten hijgt, zo raakt hij zijn warmte kwijt.

Mijn hond verandert zijn ritme ook met dit weer, en is vooral 's ochtends vroeg en 's avonds actief. Dat zijn dus de momenten om te gaan wandelen, en 's middags een soort siesta laten houden.
Zeg maar Spijker.
quote:elninjoo schreef op 17 augustus 2012 @ 00:34:

Uitdaging voor hond én baasje:

http://www.youtube.com/watch?v=h5ywR3z6dXYBehendigheid is super, maar mag alleen met een volwassen hond. Voor een pup zijn zowel de draaien als de sprongen nog veel te belastend.
Zeg maar Spijker.
http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/

dit doen wij met onze puppies.

Vorige week gedaan:

Spaar lege wc rolletjes,koekje erin,voor en achterkant dichtmaken met prop keukenrol en in een grote kartonnen doos doen.

Ballenbak,met onderin wat kleine brokjes.

plastic bakjes op zijn kop zetten,en eronder brokje

bak met proppen papier,en in de prop iets lekkers,en laat hem maar scheuren(deze vind mijn hond helemaal geweldig)

vis aas bakje (bakje met gaatjes) en daar heel sterk ruikende snoepjes indoen,en verstoppen.

En ipv die dure kong? Pak die kleine pet flesjes,knip er een klein gaatje in,en doe er brokjes in.Uren kan hij er zoet mee zijn.

Wel in de buurt blijven met al deze spelletjes!

En ik geef hier elke dag een lekkere kluif,daar is hij ook even zoet mee(en kan het vrouwtje even douchen )
quote:spijk-er schreef op 17 augustus 2012 @ 06:27:

[...]

Behendigheid is super, maar mag alleen met een volwassen hond. Voor een pup zijn zowel de draaien als de sprongen nog veel te belastend.

Ik lees nergens dat 't een pup is?

Snap overigens niet dat ze niet lang met de hond wil wandelen omdat ie dan moe zou worden. Het is toch juist de bedoeling dat ze goed moe worden?
quote:elninjoo schreef op 17 augustus 2012 @ 06:32:

[...]

Ik lees nergens dat 't een pup is?

Snap overigens niet dat ze niet lang met de hond wil wandelen omdat ie dan moe zou worden. Het is toch juist de bedoeling dat ze goed moe worden?

Ze kan AL apporteren.

Maar mag NOG niet los buiten.

Wandelen mag wel, maar NOG niet te lang en zeker niet met dit warme weer.

Allemaal dingen die een pup niet mag.
In een lege cola fles wat snoepjes doen die ze heel lekker vind, mag ze die er proberen uit te krijgen
quote:ladytruckster schreef op 17 augustus 2012 @ 06:48:

[...]

Ze kan AL apporteren.

Maar mag NOG niet los buiten.

Wandelen mag wel, maar NOG niet te lang en zeker niet met dit warme weer.

Allemaal dingen die een pup niet mag.hoezo zou een pup niet los mogen dan? Mijn werd juist geadviseerd dat zo vroeg mogelijk te doen, niet lang.. maar steeds heel even en dan opbouwen.
[quote]jet91 schreef op 17 augustus 2012 @ 07:59:

[...]

hoezo zou een pup niet los mogen dan? Mijn werd juist geadviseerd dat zo vroeg mogelijk te doen, niet lang.. maar steeds heel even en dan opbouwen.[/quote]

Ik heb mijn pup ook altijd los laten lopen,maar dat durft niet iedereen denk ik.Bij mij op de cursus zitten ook van die mensen die een pup van 16 weken dan bij een oefening los moeten laten,en helemaal in de stress schieten.

Ik vind juist dat een pup pas plezier heeft als hij ergens kan ravotten en rennen zonder riem.

En heel belangrijk,dat hij leert naar je toe te komen als je ze roept.
Of een pup los kan, hangt ook van de pup en de omstandigheden af. Die van mij was zo roekeloos, dat hij echt ergens op af vloog als hij iets interessants zag en de rest van de wereld vergat. Leuk, maar niet als het gevaarlijk wordt voor de hond en/of de omgeving. En dat wordt het al snel als ze de neiging hebben om drukke wegen op te schieten of draaiende fietsbanden als leuk speelgoed te zien!

Voor wat betreft de spelletjes: probeer de hond juist aan te leren om met dit weer rustig te blijven en veel te slapen. Vervolgens kun je 's avonds met hem aan de slag, als het weer wat koeler wordt en je merkt dat de hond drukker wordt. Een heel goed "spelletje" is samen nieuw terrein ontdekken. Een flinke wandeling op onbekend terrein is voor een hond heel vermoeiend en is voor hen net zoiets als voor ons het journaal kijken. Allemaal nieuwe luchtjes, nieuwe planten, enz. Dat vinden ze geweldig! Als je hem dan ook nog zelf de weg terug laat zoeken, kan zijn dag vermoedelijk niet meer stuk!
quote:flower_power_girl schreef op 17 augustus 2012 @ 00:24:

ik weet niet hoeveel energie je hond heeft. Maar een snackbal zou wel kunnen voor een kleinere hond. Ik heb het bij mijn hond geprobeerd zonder succes. Hij had namelijk een ander gat ik de bal gemaakt zodat het snoepje er makkelijker uit kon Ik ken het alleen met dat zachte vlees, dat moeten ze er echt 'uitlikken' en is voor zowel kleine als grote honden een mooi tijdverdrijf
Ik zou dit niet bij hele jonge honden doen... Maar de Kong aan de achterkant afsluiten, vervolgens wat yoghurt in de Kong doen en dan de boel in de vriezer wordt hier en ook bij de honden van mijn ouders zeker met dit weer altijd ontzettend gewaardeerd! Lekker ijsje!
Daarom schreef ik ook: een pup moet juist los! Puppen lopen ook nog echt niet weg, ze blijven bij je. Als je ze nu niet went aan los laten lopen, wanneer dan wel?

Natuurlijk wel een veilige plek voor opzoeken.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven