Verplaatsbare kat kweken?

18-02-2014 19:59 37 berichten
Ik heb al gegoogeld maar kan misschien de juiste zoekterm niet vinden. Ik ben op zoek naar mensen die een makkelijk verplaatsbare kat hebben. Als die tenminste bestaan dan.

Is het m.a.w. mogelijk een kat zo makkelijk te krijgen, dat je hem bijvoorbeeld een weekendje mee naar vrienden kan nemen, zoals je ook je hond meeneemt? Uiteraard met z'n eigen mandje & kattenbak & niet naar buiten laten of aan een lijntje. Een kat die lekker gaat tukken in de reismand en tevreden is, na wat gesnuffel en verkenning, op de plaats van bestemming.

Is zo'n constructie iemand weleens gelukt? Zo ja, hoe heb je het aangepakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 18 februari 2014 @ 21:17:

[...]

Ja, dat weet ik. Heb veel verschrikte bus- en treinbevolkingen naar m'n schreeuwende reismandje zien kijken. En meestal waren er ook nog kleine kindjes aanwezig die de kat gingen nadoen ;)

Ik lees nu pas dat je siamezen gewend bent.

Op de fiets gaat het trouwens goed. Ik heb een soort Paris Hiltontas waar ik mijn kat in meeneem op de fiets. Dat fietst veel lekkerder dan achterop in zo'n mandje en dat vindt ze erg interessant en leuk, maar in de trein, bus of auto is het inderdaad achter elkaar schreeuwen.
Mijn kat tolereert een andere omgeving ook best, alleen die autorit er naartoe... Dat vindt ze helemaal niks!
quote:aliva schreef op 18 februari 2014 @ 21:36:

ik heb eens met grote jalouzie een meisje gezien dat op de TGV haar kat meehad: gewoon in een soort boodschappentas.

het kopje van de kat stak er superschattig uit.

beestje zat gewoon rustig in die tas, keek een beetje rond.

als ik mijn katten moet verplaatsen dan is het hier rodeo door het appartement + bloedbad (het mijne welteverstaan, ondanks de dikke sweater) + tijger-like agressie zogauw ze in de box zitten + janken tijdens de hele rit.Zo heb ik ooit eens met grote jaloezie een vrouw met de kat op haar schouder in de trein aanschouwt.
quote:aliva schreef op 18 februari 2014 @ 21:36:

ik heb eens met grote jalouzie een meisje gezien dat op de TGV haar kat meehad: gewoon in een soort boodschappentas.

het kopje van de kat stak er superschattig uit.

beestje zat gewoon rustig in die tas, keek een beetje rond.

als ik mijn katten moet verplaatsen dan is het hier rodeo door het appartement + bloedbad (het mijne welteverstaan, ondanks de dikke sweater) + tijger-like agressie zogauw ze in de box zitten + janken tijdens de hele rit.haha, nu ik zo de reacties lees en de boel overdenk, was bij m'n kat met name inderdaad die reis(mand) een probleem. Ergens, langere tijd, logeren ging oke. Hopelijk leest dat TGV-meisje mee ;)
Heb mijn kitten gevonden toen ze heel jong was en als ik geen oppas kon vinden nam ik haar mee. Aan een tuigje, in m'n shirt/vest. Vond ze allemaal prima, iedereen was leuk en alles was leuk. Nu moet ik dat niet proberen hoor. Alles is eng en iedereen stom.
quote:Mevrouw75 schreef op 18 februari 2014 @ 21:40:

[...]

Ik lees nu pas dat je siamezen gewend bent.

Op de fiets gaat het trouwens goed. Ik heb een soort Paris Hiltontas waar ik mijn kat in meeneem op de fiets. Dat fietst veel lekkerder dan achterop in zo'n mandje en dat vindt ze erg interessant en leuk, maar in de trein, bus of auto is het inderdaad achter elkaar schreeuwen.Was dat zoiets?

Mijn kat was, ook in harde reismand, ook altijd wel relaxter als we buiten liepen. Of relaxt... in elk geval stiller en meer naar alles aan het loeren en aan het ruiken.
Tijdens mijn studenten jaren nam ik iedere weekend een hond en een kat mee op sleeptouw. Op vrijdagavond met de trein naar mijn ouders en op zondag avond weer terug naar mijn kamer. Zowel hond en kat waren al volwassen toen ik er mee begon. De kat heb ik zo zes jaar lang heen en weer gezeuld in een kattentas.

Heb nooit het idee gehad dat het voor de kat een probleem was. Was een pers. De kat bleef door de week overdag alleen achter. Maar ik had nog negen medebewoners in het huis die ze via het balkon kon bereiken. De hond ging dagelijks mee naar de universiteit.
quote:MilaDila schreef op 18 februari 2014 @ 21:52:

[...]

Was dat zoiets?

[afbeelding]

Mijn kat was, ook in harde reismand, ook altijd wel relaxter als we buiten liepen. Of relaxt... in elk geval stiller en meer naar alles aan het loeren en aan het ruiken.

Ja zoiets inderdaad. Het is wel een wat zachter 'mandje' en kan haar hoofd eruit steken. Ze zit dan met een tuigje aan de mand vast.

Zoiets

quote:Mevrouw75 schreef op 18 februari 2014 @ 22:01:

[...]

Ja zoiets inderdaad. Het is wel een wat zachter 'mandje' en kan haar hoofd eruit steken. Ze zit dan met een tuigje aan de mand vast.

Zoiets

[afbeelding]Best wel een vrij mandje zeg. En daar zat kat enkel via tuigje vast? Of kan je lijfje wel klem zetten?
Mijn kat is er aan gewend om met reismandje op de fiets meegenomen te worden.

Mijn andere, oude tweedehands kat is dat ook gewend, maar er minder van gecharmeerd.
quote:MilaDila schreef op 19 februari 2014 @ 00:33:

[...]

Best wel een vrij mandje zeg. En daar zat kat enkel via tuigje vast? Of kan je lijfje wel klem zetten?

Kat zit inderdaad alleen via tuigje vast. Waarom zou je het lijfje klem willen zetten? Ik had hiervoor een mand waarin ze ook haar kont kon keren, lijkt mij veel prettiger voor de kat dan iets waarin ze amper beweegruimte hebben.

De tas is wel ietsjes te groot, want officieel voor honden, maar als ze de neiging heeft om eruit te springen en met de tas aan de haal te gaan, dan hou ik mijn hand half voor de opening en dan heeft ze aandacht en is alles weer prima.

De bovenkant kun je dichtritsen, zodat ze alleen haar kop buitenboord kan steken en mijn ervaring leert dat ze dat ook voortdurend doet, want nieuwsgierig.
Ragdoll idd. vanaf kleins af aan meenemen en laten wennen, in de auto en de trein. Die van ons gaat ook mee wandelen in de bossen (is net een hond met tuigje wel 5 km). Ik zou zelf toch ook voor een poes gaan en niet voor een kater. Veel succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven