Vervelend kleine vliegjes, help !

25-07-2012 23:12 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word sinds vandaag in mijn huis (woonkamer) geplaagd door piepkleine ''vliegjes', zwart en nog kleiner dan een mier. Ze kriebelen het liefst over me heen, bleh ! Weet iemand wat dit zijn en hoe ik er vanaf kom??
Ze blijven waarschijnlijk gewoon plakken in je lotion.
Beetje bier en dreft in schaaltjes. Neerzetten

Of azijn en dreft en alles wat eetbaar is of vies opruimen
Loat goan!!!
Niks neerzetten waar ze op af komen, dan komen er alleen maar meer!!! Weghalen juist, fruit, groente,zorg dat je aanrecht schoon is van gemorste restjes e.d.
Ik heb wel eens gelezen dat een schoteltje met azijn ze wegjaagt.

(waarschijnlijk hebben ze liever wijn)
Met biologie deden we vroeger erfelijkheidsproeven met fruitvliegjes (drosophila nogwat). Je deed er een paar in een reageerbuisje en na een paar dagen had je er veertig .

Die dingen planten zich razendsnel voort en je vangt ze maar moeilijk. Opzuigen lukt vaak wel. Dus gebruik de stofzuiger om er sneller van af te komen. En natuurlijk geen nieuwe voedingsbronnen geven.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

'k Heb die krengen ook in huis, pas met een stofzuiger in het rond gezogen, massamoord gepleegd, maar na afloop leek het wel of er alleen maar meer zaten. Nu delen we dit huis dus met z'n 'miljoenenen', gezellig maar wel een beetje krapjes.
Zijn het geen donderbeestjes?

Die zijn kleiner dan fruitvliegjes en komen met tig tegelijk binnen.
Ik heb vanmnacht schoonmaakazijn met afwasmiddel neergezet, en een kommetje rode wijn..en ze zijn er nog steeds Werd wakker met 10 van die krengen op mn benen...Zometeen maar t hele huis zuigen en dweilen !

Hoe zien dondervliegjes er dan uit?
Misschien even googlen.

Donderbeestjes zijn heel erg klein.

Zo groot -
Ja, zo klein zijn ze ook,en zwart..Hoe kom ik daar dan vanaf??
stofzuigen en daarna de slang dicht proppen met een prop keukenpapier.

Daarna deuren dicht houden.

Ze komen nl in zwermen aangewaaid.
Alle fruit ed weggehaald, maar dan zaten ze weer op de (dichte) wijnflessen. Ik heb veel geprobeerd, maar de Dyson stofzuiger was dè oplossing. Eenmaal opgezogen draaien ze rond in de stofzuiger en daarna komen ze er echt niet meer uit.
Wij hebben ook vaak fruitvliegjes, maar die komen echt nooit op me zitten! En ze zitten ook niet inde slaapkamer, want daar is niks wat ze lekker vinden. Zeker weten dat het fruitvliegjes zijn?

Wij hebben een vleesetende plant gekocht. Is een probeersel, maar ik zie wel dat hij ze eet. Alleen als je er zoveel hebt, ben ik bang dat je een vleesetend tapijt moet aanschaffen
O ja, en een tip als het fruitvliegjes zijn; die gaan tegen de tijd dat de zon ondergaat, zo'n beetje vlak voordat het schemert met z'n allen tegen het raam aanzitten. Stofzuigt wat makkelijker als ze lekker samenscholen.
Het lijkt t meeste op dondervliegjes. Net buiten in de tuin zaten er ook een paar. Het zijn er wel al veel minder dan gisteravond. Toen leek t wel alsof ze op t licht afkwamen (lampen dus).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven