Vervelend kleine vliegjes, help !

25-07-2012 23:12 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word sinds vandaag in mijn huis (woonkamer) geplaagd door piepkleine ''vliegjes', zwart en nog kleiner dan een mier. Ze kriebelen het liefst over me heen, bleh ! Weet iemand wat dit zijn en hoe ik er vanaf kom??
Klinkt als fruitvliegjes. Al je eten en fruit in de koelkast.
Bedoel je fruitvliegjes? Heb je eten open liggen in huis?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Link
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Er liggen wat appels op de fruitschaal, maar daar zitten ze juist niet op..die gaan meteen de koelkast in
Hoe schoon is je huis?
Klinkt inderdaad als fruitvliegjes. Ligt er ergens een zal met ontbindende aardappels? Dat was bij ons het geval.. If so: succes. Dat is echt smerig.
Komen ze ook af op knoflook?
Ze kwamen bij mij dus op m'n bieslook plantje af. Dus knoflook zou best kunnen denk ik?
Heb je toevallig zoetruikende bodylotion of body butter opgesmeerd ? Aangezien ze blijkbaar op jou afkomen ?
Fruitvliegjes! Aan de slag met afwasmiddel + azijn, werkt goed. Succes!
Ik ga het ook proberen afwasmiddel en azijn! Had eerder al een tip gekregen over kruidnagels neerleggen, rook ook heerlijk, maar werkte helaas niet
Nee, geen bodylotion- of butter op..heb vanmiddag in t zwembad gelegen dus ruik hooguit nog wat naar chloor.
Ik heb laatst ook een hele zwerm gehad. Die zaten het liefste op een magneetbord dus of er per se etenswaar open en bloot moet liggen...
Denk dat ik de bron heb gevonden, drie lege bierflesjes in de keuken die naar de glasbak moeten.....
O ja! Bier!! Rare beestjes, die fruitvliegen
quote:Snoopy80 schreef op 25 juli 2012 @ 23:48:

Denk dat ik de bron heb gevonden, drie lege bierflesjes in de keuken die naar de glasbak moeten.....Zou ik niet doen, zit statiegeld op
Hebben wij ook last van!!! Vandaag schaaltjes met rode wijn neergezet... Werkt perfect!!! Ze gaan op de rand zitten, willen het drinken, pleuren erin en.... Einde oefening!!
Rode wijn heb ik nog, ga ik dat proberen !
Ah ja, ik had het ook met de bieslook. Ineens een hele invasie. Maar bij jou het bier dus.

Met hardlopen krijg ik ook altijd ladingen in mn mond. Goed voor de proteïne denk ik dan maar.... Dus mss kun je ze opeten om ze weg te krijgen. Voor als je geen azijn hebt ;)
@Votesforleo : nee hoor, er staat een glasbaklogo op (rosebierflesjes). Heb de rode wijn in een kommetje klaarstaan, nu maar afwachten. T is wel kruidige rode wijn, maakt dat iets uit/
Of je loopt gewoon even naar de glasbak en zet morgen even de deur/een raam open? Toen ik mn bieslook uit de keuken mikte waren ze binnen een paar uur verdwenen. Geen idee waarheen, zelfde weg als hoe ze er in kwamen wrs....
Neuh alle rode wijn is prima!! Maakt niet uit wat voor soort. Succes!!
Grrr, net weer 5 exemplaren van mn benen geplukt..kennelijk vinden ze de niveacreme die k daar gesmeerd heb interessanter dan de wijn..:(
Heb er net een stuk of 30 van t plafond weggveegd, maar er zitten alweer nieuw...is schoonmaakazijn ook goed voor een val?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven