Verveling na griepperiode.

27-01-2014 14:22 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verveel me dood.

Ik kamp al 20 jaar met vermoeidheidsklachten, nu heb ik ook net een flinke griep gehad.Hele dag lusteloos, moe , nergens zin in etc.

Wie ook?
Ga naar buiten, stukje wandelen.
Heel flauw (zie je andere topic) een blokje met je auto rijden als het sneeuwvrij buiten is. Gun jezelf een tijdschrift bij de plaatsenlijke supermarkt ?? Rij naar een vriendin toe ?
Ga series downloaden en kijken! (Dexter, Breaking Bad of Revenge, bijvoorbeeld) Of zet een kopje thee, pak er iets lekkers bij en lees een goed boek.
Naar buiten is denk ik een heel goede tip. Ook al heb je niet zo'n zin... even een klein duwtje in je rug en een blokje om of even lopend boodschappen doen (als dat kan bij jou).

En gun jezelf dan inderdaad bij die supermarkt een leuk tijdschrift of een puzzelboek oid. Of loop naar een boekwinkeltje? Koop een mooi boek?

Wat mij ook altijd energie geeft is met mijn handen werken. Ga een beetje knutselen. En vooral niet denken aan of het zin heeft of nuttig is.. Schrijf een brief naar een vriendin, borduur een koe op een tafelkleed... knip of vouw een figuurtje.. Ik word er altijd erg blij van

Buitenlucht is heel goed voor je. Daar knap je echt van op. Een klein stukje fietsen, al is het rustig, is ook heel fijn. Ik heb daar ook vaak geen zin in, maar na een kwartier vind ik het vrijwel altijd heerlijk. Maar met sneeuw is fietsen niet leuk; dus zet die tip maar op de reservelijst
Van thuis binnen zitten op de bank krijg je zeker geen energie. Ga lekker naar buiten, hopelijk een beetje zonlicht op je gezicht, en een frisse neus. Al is dit maar voor 10 minuutjes. Hup, schop onder je kont en bewegen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Haal dagelijks een paar boodschapjes, zo heb je een doel en je moet naar buiten. Ook wel leuk als je van die boodschapjes iets weet te koken.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
teaspooncat, met mijn handen werken herken ik zeer.

Vaak doorbreek ik mijn negatieve denkpatroon als eerste met naar buiten gaan. Of met huishoudenlijke klussen. En vooral achter de computer vandaan komen. Waar ik de akeligste zaken kan opzoeken.

Bewust dingen gaan doen. Koken, groente snijden. Je komt dan in zo n flow. En opeens is de soep bv klaar.
Ik was pas 1,5 week ziek en heb genoten van mijn vrije tijd. Helaas ook geen energie voor n wandeling ofzo, maar gewoon lekker bankhangen, internetten, serietje op dvd kijken. Ik geniet daar wel van hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven