Verwarming in studentenhuis

29-09-2015 07:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik woon nu al 2 jaar in een studentenflat en ben zelf ook student.

Vorig jaar deed de verwarming al niet goed. Hij ging wel aan, maar hij had 2 standen, 1 was uit en de ander was het heetste dat hij kon worden.

Nu zijn ze deze zomer geweest om alle verwarmingen in de studentenflat te maken en deed de verwarming het opeens niet meer. Daar kwam ik dan vorige week achter. Ben langs de huismeester geweest, die had de verwarmingen ontlucht, maar toen deden de verwarmingen het nog steeds niet. Toen is er een monteur langs geweest en nu komt het echte probleem.

Sommige verwarmingen doen het en die van mij ook. Maar 's ochtends, stipt om 6 uur, gaat de verwarming aan en wordt de verwarming super warm waardoor ik om 7 uur wakker wordt door de hitte. Op schooldagen is dit niet echt een probleem, maar ik wil in het weekend ook wel uit kunnen slapen. De verwarming is dan rond half 9 / 9 uur weer koel.

Dus gisteren weer langs de huismeester geweest, zei hij dat hij ze deze week wel komt ontluchten, maar ben bang dat dat het niet gaat oplossen.

Heeft er iemand hier verstand van, en weet diegene hoe ik dit kan oplossen? Gelieve zonder de monteur te moeten bellen, want dat moet dan weer via de huismeester die er geen zin in heeft.
Zet 'n paar straalkacheltjes weg (neem aan dat de huur inclusief electra is?)
Shoot first, ask questions later!
Heb je een thermostaat? Daar is waarschijnlijk ingesteld op welke tijden de verwarming aan is.
Wordt de verwarming centraal geregeld? Kun je de radiator niet lager zetten?
Als je 's avonds naar bed gaat de verwarming dicht draaien, dan kun je deze aanzetten als jij het wilt.
Kan je de radiator niet dichtdraaien?
Zeg maar Spijker.
Als het centraal geregeld is lijkt het me dat er iets verkeerd is met de instelling of één of andere tijdklok.
verba volant, scripta manent.
quote:Spijk-er schreef op 29 september 2015 @ 08:00:

Kan je de radiator niet dichtdraaien?

Dit dus, door de knop op je eigen radiator open of dicht te draaien zou jij moeten kunnen regelen hoe warm het bij jou wordt. Half open kan dan ook. Doet die knop het niet, dan moet je toch weer een monteur laten komen. Helaas!

Succes ermee!
Ja de knop is al dicht gedraaid, daarom is het zo vreemd dat hij toch warm wordt.

Dat wordt dan waarschijnlijk toch de monteur laten komen.

Toch bedankt voor de tips!
quote:Suzvn schreef op 29 september 2015 @ 08:18:

Ja de knop is al dicht gedraaid, daarom is het zo vreemd dat hij toch warm wordt.

Dat wordt dan waarschijnlijk toch de monteur laten komen.

Toch bedankt voor de tips!Dat heb ik ooit eens gehad, lag aan de knop van de radiator die niet meer goed afsloot. Was dus vrij makkelijk te verhelpen (voor een vakman)
quote:MarianneDavids schreef op 29 september 2015 @ 08:03:

Als het centraal geregeld is lijkt het me dat er iets verkeerd is met de instelling of één of andere tijdklok.Waarom verkeerd? Er zullen studenten zijn die wel behoefte hebben aan een draaiende verwarming om 6.00 uur. Lijkt mij dus niet gek dat de verwarming dan al begint te draaien. Gebeurt hier thuis ook, maar niet gelijk op heet, want ik heb een heel moderne ketel en thermostaat. Ik heb tijdzones door de dag en de keteltemperatuur wordt minder heet als er maar weinig vraag is. Bij oudere ketels of minder luxe ketels is vaak alleen kokendheet water mogelijk om de radiatoren op te warmen.
quote:fietsie schreef op 29 september 2015 @ 08:20:

[...]

Waarom verkeerd? Er zullen studenten zijn die wel behoefte hebben aan een draaiende verwarming om 6.00 uur. Lijkt mij dus niet gek dat de verwarming dan al begint te draaien. Gebeurt hier thuis ook, maar niet gelijk op heet, want ik heb een heel moderne ketel en thermostaat. Ik heb tijdzones door de dag en de keteltemperatuur wordt minder heet als er maar weinig vraag is. Bij oudere ketels of minder luxe ketels is vaak alleen kokendheet water mogelijk om de radiatoren op te warmen.Ik vind het raar dat hij na 09.00 weer afkoelt, niet iedere student is de hele dag weg. Bovendien lijkt het me, als een keer uitslaapt, niet lekker om in een broeikas te liggen omdat er maar twee standen zijn. Alle radiatoren voorzien van een thermostaatknop .
verba volant, scripta manent.
quote:redbuIIetje schreef op 29 september 2015 @ 07:32:

Zet 'n paar straalkacheltjes weg (neem aan dat de huur inclusief electra is?)Stom idee! De verwarming functioneert niet goed, terwijl je mag verwachten dat die dat wel doet. Dan ga je toch als student niet zelf straalkacheltjes aanschaffen. Die gebruiken vaak ook flink wat stroom, dus dan vliegen de zekeringen eruit als je er teveel gebruikt. Verwarming hoort het gewoon te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven