Verwarming intex zwembad

11-06-2015 07:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring mee? En dan bedoel ik alle varianten. Je hebt bijv iets van bubbeltjesplastic, maar ook solar- verwarming.

Ons bad is niet zo heeeel groot, 160 bij 260, maar we zouden het water graag wat warmer hebben.

Wat werkt en wat niet?!

Alvast bedankt!
Ik zou het ook fijn vinden om warmer water te hebben, dus tvp
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Electrische verwarming voor die dingen is niet meer te koop volgens mij. Als je die toch nog ergens tegen komt en de kosten voor stroom zijn het je waard: doen! Zo'n unit plaats je tussen bad en pomp en op die manier circuleert het opgewarmde water beter: het warme water wordt onderin het bad gepompt.

Andere, milieu- en portemonneevriendelijkere oplossingen werken nauwelijks. Het water wordt aan het oppervlak een pietsie warmer maar dat verlies je vrijwel meteen als je de afdekking van het bad haalt en het water op de bodem blijft steenkoud.
Bij-zonder, bedoel jij de solar verwarming? Die dluit je ook aan tussen bad en pomp, zag ik. Ben alleen benieuwd naar ervaringen... Of het water echt warmer wordt...
Nee, de enige solar-verwarming die ik ken voor zo'n zwembad is een afdekzeil met een soort zonnepanelen die het daaronder liggende water op moeten warmen.

Een solar-unit bij de pomp ken ik niet. Maar ik vraag me af of zoiets krachtig genoeg zou zijn om het water fatsoenlijk op te warmen. De electrische die ik had was iets van 3000 watt als ik me niet vergis, en die warmde het water met 2 tot 3 graden per uur op. Maar als het wèl werkt met zo'n solar-unit dan hoor ik dat ook graag want dan komt er hier ook weer zo'n bad
http://www.budgi.nl/huis-houden/zo-verw ... n-zwembad/
Pretzel, ik heb dit vaker gezien, maar kan me niet voorstellen dat dit vreselijk verwarmt... Heb jij er ervaring mee?
Nee nooit geprobeerd eerlijk gezegd .
Wij hebben solarmatten op de garage liggen die aangesloten zijn op de pomp en ieder kwartier een stoot warm water in het bad pompen. Het maakt echt verschil, ook al hebben wij een bad van 4.20 x 2.5.

De kinderen zijn al volop aan het zwemmen sinds we hem vorige week hebben opgezet.

Oh ja, er ligt een beschermmat van bubbeltjesplastic op als we er niet in zwemmen, al heb ik meer het idee dat alleen de blaadjes tegenhoudt dan kou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven