Verwarmingselement maakt geluid

15-12-2016 07:41 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Heb een verwarmingselement hangen in mijn aquarium. Deze heb ik afgedekt met stenen in verband met veiligheid voor mijn dieren in aquarium.

Soms hoor ik een sissende geluid komen alsof je koud water in een kokende pan giet.

Is dit normaal?
Soms kunnen verwarmingselementen idd geluid maken. Dat wordt veroorzaakt door lucht in het systeem. Er zit over het algemeen een ontluchtingsnippel waarmee je een radiateur kan ontluchten.

http://www.livios.be/medi ... ntrale-verwarming-320.jpg
Ik geloof niet dat to haar centrale verwarming in haar aquarium heeft hangen :-)

Hoever ligt je elemement in het water? Helemaal?
quote:gelderka schreef op 15 december 2016 @ 09:12:

Komt omdat het element is afgedekt door de stenen.

Er zit een thermostaat in die afslaat als het water de juiste temperatuur heeft. Maar als hij aanslaat komt het water dat hij verwarmt niet voldoende snel genoeg bij de thermostaat om hem af te laten slaan. De thermostaat voelt niet dat het water warm wordt.

Daarom blijft hij aan, kan mogelijk zijn warmte niet kwijt. Het gesis betekent dat hij te heet wordt.

Je moet hem vrij(er) hangen. Een verwarming dek je ook niet af met dekens.

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik heb een kleine aanpassing gebracht en heel wat stenen weggehaald.

Op dit moment hoor ik niks, maar is nog steeds afgedekt in verband mijn schildpadjes niet rustig blijven en steeds bij het verwarmingselement willen zitten. (verbrandingsgevaar).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven