Verwarmingselement maakt geluid
donderdag 15 december 2016 om 07:41
donderdag 15 december 2016 om 08:36
Soms kunnen verwarmingselementen idd geluid maken. Dat wordt veroorzaakt door lucht in het systeem. Er zit over het algemeen een ontluchtingsnippel waarmee je een radiateur kan ontluchten.
http://www.livios.be/medi ... ntrale-verwarming-320.jpg
http://www.livios.be/medi ... ntrale-verwarming-320.jpg
vrijdag 16 december 2016 om 07:35
quote:gelderka schreef op 15 december 2016 @ 09:12:
Komt omdat het element is afgedekt door de stenen.
Er zit een thermostaat in die afslaat als het water de juiste temperatuur heeft. Maar als hij aanslaat komt het water dat hij verwarmt niet voldoende snel genoeg bij de thermostaat om hem af te laten slaan. De thermostaat voelt niet dat het water warm wordt.
Daarom blijft hij aan, kan mogelijk zijn warmte niet kwijt. Het gesis betekent dat hij te heet wordt.
Je moet hem vrij(er) hangen. Een verwarming dek je ook niet af met dekens.
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik heb een kleine aanpassing gebracht en heel wat stenen weggehaald.
Op dit moment hoor ik niks, maar is nog steeds afgedekt in verband mijn schildpadjes niet rustig blijven en steeds bij het verwarmingselement willen zitten. (verbrandingsgevaar).
Komt omdat het element is afgedekt door de stenen.
Er zit een thermostaat in die afslaat als het water de juiste temperatuur heeft. Maar als hij aanslaat komt het water dat hij verwarmt niet voldoende snel genoeg bij de thermostaat om hem af te laten slaan. De thermostaat voelt niet dat het water warm wordt.
Daarom blijft hij aan, kan mogelijk zijn warmte niet kwijt. Het gesis betekent dat hij te heet wordt.
Je moet hem vrij(er) hangen. Een verwarming dek je ook niet af met dekens.
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik heb een kleine aanpassing gebracht en heel wat stenen weggehaald.
Op dit moment hoor ik niks, maar is nog steeds afgedekt in verband mijn schildpadjes niet rustig blijven en steeds bij het verwarmingselement willen zitten. (verbrandingsgevaar).