Vetvlekken

30-06-2011 12:31 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej!!

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij? Ik heb allemaal vetvlekken op de muur boven mijn gasfornuis en ik krijg het er maar niet af...

Ik heb het al geprobeerd met alle mogelijke schuurmiddelen, met afwasmiddel, met schoonmaakazijn en in mijn boekje met schoonmaaktips gekeken, maar ik kom er niet vanaf. We wonen hier nu net een half jaar en het is een enorme doorn in mijn oog.
Verven?
Een 'gewone' gestucte muur?
Is dit de eerste keer dat je het daar gaat schoonmaken of doe je het elke keer na het koken?
Ik was trouwens in de onderstelling dat het tegels waren..
Ja, maar van tegels krijg je vet echt wel weg. Beetje krabben met je nagel desnoods. Op verf een stuk lastiger.
gewoon even verven.
Als het op een geverfde muur zit maakt verven niet uit. Ik had hetzelfde probleem, maar zelfs door histor super dekkend kwamen de vlekken heen. Dus ik lees mee..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik maak het elke keer na het koken gelijk schoon. Het zit er dus iedere dag weer. Het is er gewoon niet af te krijgen... En iedere dag met de verfkwast in mijn handen staan, zie ik ook niet zo zitten ;)
vetvlekken uit de muur kan je verwijderen door er zo'n bruin vel papier (vetvrij) op te leggen en er dan (niet te heet) over heen te strijken, je weet wel dat papier wat je ook in de oven gebruikt
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Als het gestuct is, gewoon met een krijtje erover.
verba volant, scripta manent.
Tegels eroverheen plaatsen?

Of een glasplaat (als je de vlekken echt hebt weggekregen... ).
quote:norma_jeane schreef op 30 juni 2011 @ 12:38:

vetvlekken uit de muur kan je verwijderen door er zo'n bruin vel papier (vetvrij) op te leggen en er dan (niet te heet) over heen te strijken, je weet wel dat papier wat je ook in de oven gebruiktBakpapier bedoel je. Wow, wat een goede tip. Hoe weet je zoiets?
Bakpapier kan wel werken ja.

Maar straks sta je elke week je muur te strijken. Kan het niet betegeld worden?
Ja, dat is ook de bedoeling zodra de portemonnee het toelaat, we wonen hier net 6 maanden.. Op naar de winkel dus voor bruin bakpapier want ik heb alleen wit en dat helpt niks haha!
quote:oki07 schreef op 30 juni 2011 @ 12:47:

[...]

Bakpapier bedoel je. Wow, wat een goede tip. Hoe weet je zoiets? Ja bakpapier inderdaad haha, ik deed het vroeger in mijn keuken wel eens, werkt heel goed
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Als het witte muur is beetje bleek of chloor verdund erop smeren en verwijderen met water.
Een glasplaat achter je fornuis.

Goedkope oplossing: gebruik een plankje die je normaal voor toiletartikelen gebruikt in de badkamer en zet die vast met spiegelhouders. Ben je voor nog geen 10 euro klaar. Hebben wij ook gedaan.

Overigens hebben wij er wel tegels achter en soms komen spatten komen natuurlijk hoger dan de glasplaat, maar het meest komt toch op die 20-25 cm hoogte achter het fornuis.
Ik gebruik Dreft Losweek spray voor alle weerbarstig vette dingen.

Zelfs met een gewone vette pan ben ik te lui om eerst iets anders te proberen. Het werkt altijd.
Er zit een weekmaker in, denk ik.

Ik spray dan op het oppervlak en met een droge vaatwasborstel verdeel ik het zo'n beetje. Dan 30 minuten laten inwerken en daarna is de aangekoekte frietpan (of het fornuis-achterwandje) helemaal schoon.

Een wonder!
Een vriendin van mij zette een spiegel tegen de muur, die nam ze dan na het koken gewoon af. Ik snapte het toen niet zo, maarre kan begrijpen, dat wanneer je nog geen geld hebt om te betegelen je gewoon erg creatief wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven