Via makelaar huren

28-10-2013 13:56 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen vrijdag wezen kijken voor een appartement/kamer. Een makelaar heeft in een studentenflat in Utrecht een aantal appartementen te huur. Er was open huis en je kon rondkijken in die appartementen en aangeven wat je voorkeur was.

Maar nu hebben zij een aparte regeling en dat is wie het komt, het eerst maalt. Dus het voelde als een race tegen de klok om zo snel mogelijk alle papieren door te mailen met voorkeur voor appartementen erin. Nu zijn deze appartementen per direct beschikbaar en ik heb vrijdag dus alles doorgestuurd.

Maar wanneer zouden ze ongeveer laten weten of je zo'n appartement hebt? Zij hebben waarschijnlijk super veel aanmeldingen gehad waarbij ze dus moeten checken of alle papieren in orde zijn en dan krijgt degene die het eerst was zijn voorkeursappartement toegewezen.

Is dit een normale manier van werken bij makelaars? Zo'n soort race-idee van wie het eerst zn papieren opstuurt en voorkeursnummer, die krijgt het. Want ik heb geen idee of ik deze ronde kans maak of dat iedereen zijn papieren al lang en breed hadden opgestuurd (zonder voorkeur voor een appartement, maar dat dezen ze dan alsnog per mail).
Waarom bel je de makelaar niet even? Die kan je vragen vast beter beantwoorden dan wij.
Eens met Frizzy.

Ik ben ook aan mijn appartement gekomen via een makelaar, maar dat was in een nieuwbouw-flat dus alles stond nog leeg. En niet voor studenten. Niet echt vergelijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven