Vissen vervoeren

15-06-2014 13:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan dat? Een vriendin van me wilt haar vissen meenemen naar haar nieuwe woning, maar vissen schijnen erg stress gevoelig te zijn en ze weet niet of die beestjes het vervoeren overleven. Wie weet of je vissen, volgens mij gewoon goudvissen, kunt vervoeren over een lange afstand en hoe doe je dat dan?
Wij hebben ook 2 vissen en hebben ze al meerdere keren verhuist... Gewoon in een emmer op schoot! Gaat prima en ze zwemmen nog steeds vrolijk rond
Hoe zijn die vissen ooit bij haar gekomen dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja joh, gewoon in een grote emmer.
Zeg maar Spijker.
Die vissen zijn toch niet bij haar geboren?
Ja hoor kan makkelijk gewoon in een emmer. Een donkere emmer met deksel schijnt stress te voorkomen.
Het ligt er een beetje aan hoe groot ze zijn. In een emmer is niet echt handig, dat gaat klotsen en dat klotst zo over je heen als je het op schoot houdt in de auto (ervaring :-)) Slimmer is om ze in een klein emmertje met deksel te vervoeren. Bijvoorbeeld zo'n yoghurt emmertje van Turkse yoghurt (wel heel goed schoonmaken he!). Doe je 1 vis per emmertje. Dekseltje erop. In een stevige krat zetten met handdoeken er bijvoorbeeld tussen dat het niet kan schuiven. Altijd water uit eigen aquarium erbij doen. Dus geen water direct uit de kraan. Zo moet het lukken. Aquarium vervoeren en op de nieuwe bestemming al een paar dagen in laten draaien met vers water. Succes!
Als je ze in zo'n grote emmer vervoerd worden ze in de auto alle kanten op gedreven dat is echt zielig. Gewoon zo klein mogelijk. Het is als het goed is maar voor even. Meteen thuis deksel eraf halen ivm zuurstof.
Nee, vissen kan je nooit meer vervoeren, die moeten in het oude huis blijven.

Niet geschoten is altijd mis
In een plasticzak met lucht is het beste.

Emmer met deksel kan ook maar laat ze niet te langer dan nodig zitten.
Het gaat echt om een periode van ongeveer 5 uur, kan dat dan in een emmertje?
Bij de dierenwinkel verkopen ze speciale zakken om vissen in te vervoeren, soms ook grotere zakken. Je kunt dan vaak ook lucht in de zak laten spuiten zodat de vissen ook genoeg zuurstof hebben.

Als vissen vanuit een ander land naar Nederland worden vervoerd met het vliegtuig (bijvoorbeeld), dan zitten ze ook in grote zakken.
Dankjewel voor de reacties, ik geef ze door.
Koelbox! dan krijgen ze ook geen 'temperatuurschok' vanwege de isolatie. Mijn vissen verhuizen binnenkort voor de 5e x, eerste 4x in emmer vervoerd en laatste keer dus s winters in de koelbox. Werkt prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven