Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
ik ben benieuwd hoe dat binnenkort bij ons gaat als we Blinky in huis krijgen. die gaat ook aan kittenvoer, eens zien of Mousy dat ook gaat eten of aan haar eigen voer blijft. als ze kittenvoer gaat eten, dan komt er gewoon 1 bakje te staan, als ze haar eigen voer niet opeet, is het ook zonde om het neer te zetten.

met Mousy gaat het al veel beter, ze is zichzelf goed aan het wassen, er zit natuurlijk nog aardig wat jodium in het haar rondom het weggeschoren stuk. heb vanmiddag al aan haar buik gezeten, vond ze prima en zelfs fijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Vervelend hoor dat dit o zo belangrijke topic geen sticky heeft. Moet steeds zo zoeken.

Ik heb een vraagje over mijn asielpoes luna (ong. 2 jaar).

Ik merk dat ze sinds een paar dagen (?) dunne ontlasting heeft.

Het is absoluut geeen diarrée, maar wel dunnere dan dat van mijn kater Bram. Ook stinkt het aardig.

Ze slaapt heel veel, maar maakt geen lusteloze indruk. Ook heeft ze iedere avond even tijd voor een potje knuffelen/stoeien met Bram.

Ik voel regelmatig aan haar buikje, maar dat laat ze prima toe. Geen pijn?

Moet ik me er zorgen om maken en morgen naar de da hollen of zou het gewoon van het natte voer kunnen zijn. Ze eet overigens ook droge brokje èn snoepjes tegen haarballen.

Nadeel van huidieren is dat ze je nooit kunnen vertellen of en waar ze pijn hebben.
Frankly my dear, I don"t give a damn
@ Calvijn: ik heb geen ervaring met dunnere ontlasting, maar als het anders is dan anders, is het misschien wel verstandig om er even naar te laten kijken. mij lijkt het dat als het geen normale drolletjes zijn, er toch iets aan de hand is.

hopelijk is het niets ernstigs, misschien kun je haar een paar dagen alleen aan de brokjes doen? en het is inderdaad lastig dat ze niets kunnen vertellen. Mousy laat ons aan haar buik zitten waar ze dichtgehecht zit, ze spint, maar gaat dan wel heel raar schor miauwen, nooit zoiets gehoord. heel apart.

leuke vakantie gehad? (jij was toch degene die op vakantie ging?)
Hoi

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad besloten het stel de komende dagen op droge brokken van One (Purina) te zetten (sorry Bram)

Als het maandag nog zo is, dan ga ik even langs de da.

Zelf denk ik eigenlijk dat het door het steeds verschillende natte voer komt.

Ik geef ze verschillende merken omdat ze snel uitgekeken zijn op een bepaald merk (zucht)

Wormen kan het denk ik niet zijn, want in het asiel heeft ze een wormkuur gehad.

Ik heb inderdaad een leuke vakantie gehad. De katten erg gemist en was blij dat ik weer thuis was. Gelukkig is alles tijdens mijn afwezigheid goed met ze gegaan.

Kon gelukkig merken dat ze mij ook gemist hadden
Calvijn, als ze verder geen klachten heeft en geen pijn ( dat merk je wel hoor) dan zou ik het even aankijken. IK zou haar nu alleen brokjes geven en kijken of dat helpt. Bij mijn katten komt het ook weleens voor dat de ontlasting wat dunner is. Als het geen erge diarree is en ze eet/ drinkt ( vooral dat) verder goed dan zou ik het niet verontrustend vinden.

Bij twijfel kun je natuurlijk altijd de dierenarts bellen.

Ben je misschien van voer veranderd?
Een wormenkuur in het asiel geeft geen garantie dat ze geen last van wormen heeft hoor!

Cyria had volgens het asiel ook alle benodigde kuren gehad. Maar een paar weken later kwamen de wormen zowat haar oren uit!!!

(schrijf later wel even verder, heb nu een afspraak)
quote:annetd schreef op 22 augustus 2007 @ 23:13:

Ben je misschien van voer veranderd?

Hoi

Zelf denk ik (hoop ik) dat het inderdaad aan het voer ligt.

Ze krijgen iedere dag beiden een half blikje nat voer.

Het merk wisselt nogal omdat ze snel op een smaak/merk zijn uitgekeken. (gourmet/wihskas/huismerk)

Daarnaast hebben ze ook een bakje droge brokjes staan waar Luna ook regelmatig van eet

Luna heeft net weer een 'hoopje' gedaan en ik heb het eens goed bekeken.

Het is wel compact, licht bruin en het stinkt aardig.

Het is niet zo dat ze heel vaak naar de bak gaat. Zo'n 1 a 2 keer per dag.

Ik kijk het dit weekend even aan en maak dan maandag een afspraak bij de da.
Een half blikje natvoer per kat? ( per dag)

Dat is echt teveel. Brokjes zijn het belangrijkste. Je kunt daarbij blikvoer geven maar dat hoeft persé. Ik doe het ook hoor. Voor de verwennerij.

Maar dat is voor erbij, niet als hoofd onderdeel van de maaltijd.

Van blikvoer gaat de ontlasting stinken en ze poepen ook veel meer.
quote:annetd schreef op 23 augustus 2007 @ 10:53:

Een half blikje natvoer per kat? ( per dag)

Dat is echt teveel. Brokjes zijn het belangrijkste. Je kunt daarbij blikvoer geven maar dat hoeft persé. Ik doe het ook hoor. Voor de verwennerij.

Maar dat is voor erbij, niet als hoofd onderdeel van de maaltijd.

Van blikvoer gaat de ontlasting stinken en ze poepen ook veel meer.

Ik weet het

Ik ben een softy wat mijn katten betreft.

Probleem met natvoer is ook dat ze het nooit helemaal opeten en de brokjes al snel verdrogen. Lijkt me ook niet echt gezond.

Vanaf nu dus alleen nog maar brokjes!

Misschien raakt Luna dan ook haar zwembandje een beetje kwijt.
wauw ik heb eens naar fotos van de kleine spotty gekeken, wat lijkt dat beestje op onze charly (nu weten we ongeveer hoe charly er uit zag )we hebben haar sinds haar 6de en vroegen ons al een tijdje af hoe ze er uit zag als kittentje....nu weten we het!! bedankt voor de fotos
quote:queenfan25 schreef op 23 augustus 2007 @ 11:37:

wauw ik heb eens naar fotos van de kleine spotty gekeken, wat lijkt dat beestje op onze charly (nu weten we ongeveer hoe charly er uit zag )we hebben haar sinds haar 6de en vroegen ons al een tijdje af hoe ze er uit zag als kittentje....nu weten we het!! bedankt voor de fotosIs inderdaad een snoeppie om te zien. Vooral dat vlekje onder zijn neusje
queenfan; wat leuk dat Spotty op Charly lijkt! 't is echt een scheetje, zijn ze allemaal trouwens!

we zoeken nogsteeds een huisje voor haar (dachten we, met een paar weken maar eens zien of het inderdaad een zij is), dus als er nog mensen met interesse zijn, let me know!

en teveel natvoer is inderdaad niet goed. Mousy krijgt eens in de week / anderhalve week een blikje, meer niet. verder altijd brokjes en heel af en toe catmilk (nu iets vaker, net geholpen, beetje zielig, dus beetje verwennen..).
Hoi

Gisteren het prinsje en prinsesje maar 2x ('smorgens en 's avonds) een héél klein beetje natvoer gegeven en ik moet eerlijk zeggen dat Luna haar uitwerpselen er nu al beter uitzien.

Bedankt voor het meedenken!

Yin; hoe is het met Mousy?

Buit ze haar zieligheid een beetje uit?
Mousy doet het goed, was gister heel lief voor me (spiraaltje gekregen, autsjj!!!), maar is wel een stuk prateriger dan normaal. zoals nu, zit ze voor me op m'n bureau, beetje te kijken, en dan gaat dat bekkie open met een langgerekte piep. en ik heb geen flauw idee wat ze bedoeld... misschien wil ze snoepjes, daar krijgt ze haar pijnstillers mee, maar verder heeft ze alles wat ze nodig heeft. soms zou het toch heel handig zijn als ze even konden praten

Calvijn; fijn dat het er nu al beter uit ziet. ik hoop je dat het inderdaad het teveel aan natvoer was.

ik ga Mousy ff aanhalen, want daar komt wel erg veel geluid uit.

(nu ik er zo over nadenk, volgens mij klonk ze zo als ze krols was. maar dat kan niet, want dinsdag is ze geholpen... tegelijkertijd loopt ze ook heel hard te spinnen. toch aandacht?)
Hey mede-kattenlovers!

Ik lees al een tijdje mee met jullie, ben gék op katjes.

Ik zit wel met een vraagje,

we hebben geen poezebeesten in huis,

ik wil er graag een en zit te twijfelen tussen een Maine Coon en een Noorse Boskat. Mijn voorkeur gaat naar een Maine Coon omdat ik toch denk dat die aanhankelijker zijn dan de Noorse vrienden, misschien zit er een kenner op dit topic die mij de verschillen kan uitleggen.

Ik wil graag een volwassen poes van één of twee jaar oud, omdat je dan de ervaringen van de eigenaar kent omtrent het karakter en of het een binnen- of een buitenpoes is. Ook heb ik te weinig tijd voor een kitten, we werken allebei onregelmatig maar toch!

Manlief is nog terughoudend over een spinsel in huis,

hij is verzot op dieren maar wil de verplichting en verantwoording nog niet aan. Ik ga hem niet pushen maar ondertussen droom ik lekker verder in de wetenschap dat er ooit zo'n gezellige knuffel hier in huize Appel komt!

Leuk topic dit!

Knuffel
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...
Spider-cat, spider-cat, does whatever a spider can......

Whaha, word er wel moe van hoor!!! Zit je lekker op het balkon, hor in de deur, raampje erboven open. Heeft mevrouwtje bedacht dat ze dan wel via het raampje naar buiten komt. Door eerst even via de hor omhoog te klimmen. Dus ik hoor iets, hangt Alex ineens op ooghoogte je appelig aan te kijken... Om na wat watergespetter maar vanaf een metertje of twee hoog uit de hor te springen...

Had helaas geen camera bij de hand...
Kijk op de felix site, ik kreeg een email van ze;

Nu heb ik toch een gewéldige actie, moet je luisteren: je baasje kan nu zijn mooiste foto GRATIS laten vergroten op een formaat van 30x45 cm. Dat kan een foto zijn met jouw mooie katten-koppie er op, maar dat hoeft natuurlijk niet. O ja, heb je niet echt een leuke foto.. dan kun je er ook gewoon een laten maken bij de Combi Fotospeciaalzaken. Bij deze winkels kun je je foto ook laten vergroten. Het enige dat je baasje hoeft te doen is zes streepjescodes te sparen van de 400 grams blikken met heerlijke Felix hapjes. Dat is nog eens een goed idee!

Ga nu dus naar de speciale actie pagina op Internet waar je zo een deelnameformulier uit kunt printen. Ennuh...je mag zo vaak mee doen als je wilt!

(*Pssst.. je mag ook de streepjes codes sparen van de 400gr. blikken Gourmet en Bonzo)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
hey meiden, ik hoorde vandaag toch zoiets raars. Dat herfstkatten, dus katten die in het najaar geboren zijn vaak ziek zwak en misselijk zijn... Klopt dat of is dat gewoon onzin?
Ik heb het ook wel eens gehoord maar ik heb nog nooit een wetenschappelijk onderzoek erover gelezen. Dus dan kan het ook toeval zijn.
@ Ambrosia; katten die laat in het jaar geboren worden worden ook wel stoppelkatten genoemd (omdat alles wat op het land groeit, graan e.d. dan afgehaald is en er alleen nog stoppels, uiteindjes, daarvan staan). die katten schijnen kleiner en inderdaad wat onstabieler te zijn. dit komt omdat ze in de winter opgroeien. het is dan kouder, wat niet goed is voor het kitten zelf, maar ook voor de moeder niet. de moederpoes heeft het ook kouder, zelf minder eten, en geeft hierdoor minder melk. het kitten krijgt dus niet genoeg moedermelk en dus alle benodigde voedingsstoffen binnen die kittens die eerder in het jaar geboren worden wel krijgen.

het wil niet zeggen dat elke stoppelkat een mislukkelingetje wordt, de kans is er alleen wel groter op (met name als de kat ook naar buiten gaat, nog klein, dan al de kou in). mocht je ervoor kiezen een najaarskat te nemen, dan kun je deze natuurlijk bijvoeden met speciale melk en ervoor zorgen dat 'ie de eerste maanden in de winter niet naar buiten gaat, zodat dat kleine lijfje niet in de kou komt.

@ mylenevalerie; ik kreeg ook mail van felix! ik koop alleen nooit grote blikken voer, alleen de hele kleintjes van Gourmet, dus hier gaat het helaas niet lukken.

de kittens groeien goed, zijn erg actief aan het melktrappelen, om zich heen aan het kijken, beetje stoeien met elkaar, al nieuwsgierig naar wat er buiten het nest is. echt heel lief! Mousy doet het goed, overmorgen gaan de hechtingen eruit, entingen erin en dan is onze muts weer klaar voor een jaar.
Dat wordt inderdaad gezegd over najaarskatten. Maar dat is nog van vroeger. Van boerderijkatten e.d.

Tegenwoordig maakt dat volgens mij niets meer uit. Ik heb trouwens een najaarskat. En die is in november buiten geboren ( verwilderde moeder). Hij is in de vrieskou gevangen, net na kerst. En het is echt een sterke kat.
Dankje voor de reacties!
ZOEK DE VOGEL!!!!!

Hallo allemaal,

Ik ben Chipper en ik heb 2 katers van 3 jaar oud. Éen van hen vindt het geweldig als ik in de keuken aan afwassen of aan het koken ben met de radio aan. Hij vindt dat heel erg gezellig. Hij reageert op muziek. Hij wordt dan heel blij en gaat langs mijn benen strijken, kopjes geven,miauwen, spinnen en rollen. Als ik dan zacht tegen hem ga neuriën maak ik zijn dag. Hij wil dan op mijn arm zitten en nog meer knuffelen. Raar dat muziek zo´n uitwerking op een kat kan hebben, maar wel super schattig.
Hoi allemaal,

Ik heb hier al eens vaker het topic meegelezen, leuk al die kattenverhalen.

Ik ben zelf ook kattengek en heb twee schatten van dieren. De oudste is een asielkatertje (gecastreert) van nu bijna 1 jaar en de jongste is een klein ondeugend dametje van ongeveer 4 maand.

Nu is het kleine dametje al 5 dagen zoek Ik mis haar vreselijk (mijn vriend en onze andere kat ook) en vrees het ergste. Mijn vraag is: Hoe lang is het nog terecht om hoop te hebben dat ze terugkomt? We hebben namelijk laatst ook al eens gehad dat onze andere kat weg was (aangevallen door een hond...) maar die was er met 2 nachten weer... Dit duurt nu al meer dan dubbel zo lang. Het is trouwens goed mogelijk dat ze ergens misschien in een schuurtje vast zit ofzo, want ze is erg nieuwsgierig en kruipt overal in.

We hopen dus dat dat het geval is en dat ze niet door diezelfde hond te grazen is genomen. Als dat het geval is en ze zou nog leven maar niet thuiskomen van de stress... Hoe lang zou het dan maximaal kunnen duren voordat ze hier weer in de buurt durft te komen?

We hebben trouwens al een ronde gelopen hier in de buurt ook op de wegen om te kijken of we haar ergens zagen liggen (aangereden..?) maar dit was niet het geval. Ik ben best wel ten einde raad nu en weet gewoon niet goed meer wat ik moet doen. Ik mag trouwens zelf ook weinig doen want ben een burn-out gevalletje en alles kost 100x zoveel energie dan normaal

Liefs HvdV.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven