Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Beste hvdv,

Ja het is niet te zeggen hoelang het eventueel zou kunnen duren. Er zijn wel een paar topics de laatste tijd over geopend wat je zou kunnen doen.

O.a. melding doen bij je dierenarts en het asiel/dierenambulance. Briefjes bij supermarkten en tuincentra's waar ze voer verkopen.

Als je een burnout hebt, vraag anders een buurkind voor wat geld met een foto langs de buurt te gaan. Advertentie in het plaatselijke suffertje. Enz.

Verder hangt het ervan af. Madiken heeft ook een keer een topic geopend, veel goeie tips maar ik weet niet of ze haar kat terug heeft.

Is ze gechiped? Is 4 maanden nog niet erg jong om al buiten te laten zonder geholpen te zijn? Kan ze niet al krols zijn?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hoi

Ik heb misschien een rare vraag, maar wat zijn de symptomen van een poes om zwanger te zijn?

Mijn vriend opperde pas geleden het idee dat mijn asielpoes Luna wel eens zwanger zou kunnen zijn (Bram kijkt héél onschuldig)

Dit zou dan gebeurd moeten zijn net voordat ze het asiel in ging (of in het asiel)

Ik heb haar zelf nu een kleine drie maanden.

Ze heeft inderdaad een lekkere dikke buik (net als het vrouwtje ), eet voor 10 en slaapt héél veel. Daarnaast stoeit ze ook wel met Bram.

Ik heb gevoeld aan haar buik, maar kon geen trappelende kittenvoetjes kunnen ontdekken.

Ook heeft ze zo ver ik kan zien geen opgezette tepeltjes.

Zelf denk ik dus eigenlijk van niet, maar het idee blijft toch in mijn hoofd rondspoken.

Heb ook geen idee hoelang een poes zwanger is.

Kom ik gelijk op een andere vraag

Hoe kun je zorgen dat een dikke poes afvalt? WeightWatchers voor katten bestaat immers niet.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Moge C.

Zijn de tepels rood? Daar kan je het ook vaak aan zien.

Afvallen kan met dieetvoer van de da of je hebt ook van RC enzo light producten om af te vallen. Als ze is afgevallen probeer daarna niet teveel meer te geven want geloof me, het zal moeilijk zijn om ze te laten afvallen. Mijn kater was aangekomen door prednison, moest afvallen en werd depressief. Heeft een jaar lang een wond open gehouden. In samenspraak met da zijn we gestopt met dieetvoer. Ik weet niet meer zeker of jij het was maar ik heb iemand hier zien posten die echt teveel eten gaf qua zachtvoer. Ik geloof dat ik het ook heb gezegd toen.

Een poes is ongeveer 62 a 63 dagen zwanger.
Hoi,

Nog steeds is de kleine meid er niet weer. Ik ga zo inderdaad het asiel even bellen en op bezoek bij de dierenambulance (die woont hier in de straat...). Ze is gelukkig wel gechipd, maar als er wat met haar is gebeurd en ze is er niet meer, dan vinden we haar waarschijnlijk toch niet terug

Ze ging eigenlijk al vrij snel naar buiten, onze andere kat was dat gewend en zij was dat ook gewend waar ze vandaan kwam. Maar eigenlijk was ze altijd in de buurt van het huis, of bij een van de buren in huis

Omdat ze eigenlijk overdag al vrij snel iedere keer voor de deur zat te mauwen en nu al zo lang weg is, zijn we wel bang.

Ik las ergens dat ze pas zo rond de 6 maand krols kunnen worden, maar als katten krols zijn, zijn ze dan ook zo lang weg? Kan het me wel voorstellen, want het is wel een ondernemend diertje. We zeiden zelf ook al dat ze misschien wel op wereldreis is, want ze vindt werkelijk alles en iedereen interessant. Wat ons ook weer bij de gedachte komt dat ze misschien wel door een stel rotjongens is mishandeld? Zo is de kat van mijn schoonouders met een gebroken staart (die daarna geamputeerd moest worden) thuisgekomen...

Pff, ik hoop iedere keer op een mauwtje en hou constant mijn oren gespitst, maar ik wou dat ik ergens zekerheid kon krijgen over of ze nog terugkomt of niet meer...

Liefs.
MV; bedankt voor je antwoord.

Luna heeft geen rode tepeltjes zover ik kan zien.

Ik was inderdaad degene die teveel zacht voer gaf. Ben ik inmiddels meegestopt.

2x per dag krijgen ze allebei een héél klein beetje (eetlepeltje) en voor de rest droogvoer.

Daar ga ik nu ook wat minder van geven.

Volgende week ga ik weer werken en dan komen we alle drie weer in een normaler ritme.

@HvdD; heb je overal in huis wel goed gekeken of ze niet ergens achter verstopt zit? Bijv. kelder, zolder, een kast.

Een van mijn katten kwijt zijn is mijn grootste nachtmerrie. Ze blijven dus ook lekker binnen.
Hvdv, ik duim voor je. Echt, het zou mijn grootste nachtmerry zijn mijn kat weg. Normaal mochten mijn katten niet eens naar buiten. Nu mochten ze het met mooi weer als ik op het terras was. Nu is de oudste kat nog steeds pissig op mijn beslissing dat ik een kleintje erbij heb. Hij wilt bijna niet meer binnenkomen. Ik vind het verschrikkelijk. Hou ons op de hoogte. Ik durf Bo Ghi ook nog niet naar buiten te laten. Ze zijn nog zo jong en onbezonnen. Net een klein kind dat zijn huisje niet meer kan terug vinden. Alles is leuk en spannend en ze zijn zo snel ver van huis dat ze het niet meer herkennen en gaan dolen. Heel veel succes, en laat voor de zekerheid bij de dierenambulance/asiel in het dorp of stad die dichtbij ligt het ook weten.
hvdv, ik weet niet wat je allemaal al gedaan hebt maar ik zou wat actiever zoeken:

Ga je naaste buren langs, gooi een briefje in de bus in je buurt dat je je kat kwijt bent, hang het op een lantaarnpaal e.d.

Bel naar de dierenambulance ( bij twijfel zelf langs gaan om te kijken), naar Amevedi, naar de gemeente/BAT ( dode dieren worden ook door hen opgehaald. Klinkt hard maar je wilt graag zekerheid).

Er is best een kans dat het diertje ergens in de buurt bij mensen is. Laat daarom zoveel mogelijk mensen weten dat ze vermist is.

Als je dit zelf niet kunt opbrengen vraag dan hulp aan anderen om dit te doen.

Succes!
Hoi,

Bedankt voor al jullie meelevende en meedenkende reacties. We hebben al wel pamfletten verspreid met haar foto erop en wat informatie + ons adres en telefoonnummers. Het asiel is inmiddels ook op de hoogt, maar omdat ze gechipd is zouden die zowiezo direct bellen als ze daar zou worden gebracht.

De dierenambulance moet ik nog heen, maar heb net mijn directeur op bezoek gehad, aardige man maar een uitputtingsslag om over het werk te praten nu (vanwege die burn-out), dus ben, hoe stom en egoistisch dat ook klinkt, nu te moe om naar de dierenambulance te gaan. Misschien vanavond als ik weer energie heb.

Dat van dode dieren en de gemeente wist ik niet, dat is wel een idee. Mocht ze aangereden zijn en ze hebben haar gevonden dan weten we het in ieder geval.

De man van het dierenasiel zei wel dat ik nog rustig hoop kon hebben, dat zulke jonge beestjes wel eens vaker ineens de wereld gaan verkennen of dat er mensen zijn die denken dat ze van niemand is en haar mee naar huis nemen. In dat laatste geval moeten we inderdaad meer bekendheid maken dat we haar missen. Als ik morgen weer kan fietsen (weet ik niet, vanwege duizeligheid), dan ga ik naar de dichtstbijzijnde supermarkt om een briefje op te hangen en verspreid ik nog wat meer pamfletten.

Ze zit trouwens nergens in huis, ben echt overal al meerdere malen geweest, zelfs de kleinste laadjes nagekeken (ze zat zelfs niet in de bestekla ).

Bovendien is het wel een beestje dat zich altijd graag laat horen, dus dan had ze dat ook al wel gedaan...

Nou ik ga zo even kijken of vriendlief al wat te eten gemaakt heeft en dan even weer energie opdoen...

Groetjes!
Nou, weer een update...

Heb inmiddels naar de dichtstbijzijnde Amivedi persoon gemaild en een oproep op marktplaats gezet. Nu moet ik even zien dat ik wat rust krijg,

en dan nog maar eens kijken of we haar kunnen vinden...
HIEP HIEP HOERA!

Onze kleine dame is weer thuis!!!

Gisteravond heb ik tijdens een korte wandeling met mijn vriend in een andere wijk hier dichtbij nog overal pamfletten op lantaarnpalen geplakt. We waren nog maar net thuis of er stonden kinderen voor de deur die wisten waar ze was! Ze was door een paar mensen in huis genomen, maandag al, omdat ze haar het hele weekend hadden zien rondzwerven. Helaas waren daar alleen de kinderen thuis (wel meteen Zazaa, zo heet ze, meegenomen), dus ik ga zometeen met een bosje bloemen en wat snoepjes voor hun kat en hond terug om te bedanken voor de goede zorgen EN om de tip te geven dat het verstandig is om met aanlopende katten even naar het asiel of de DA te gaan, om te kijken of ze gechipt zijn. Ben benieuwd of het aardige mensen zijn, ik hoop van wel.

Nou nu eerst even in rustig tempo boodschappen doen en dan ga ik daarheen.

Groetjes van een hele blije hvdv!
Wat fijn te horen hvdv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja die discussie hebben we op dit topic wel vaker gehad dat het niet te begrijpen is dat mensen een katje van de straat halen en het nergens melden!!! Alsof die kat niet van iemand is. Onbegrijpelijk.
hdvd: wat fijn dat Zazaa weer thuis is! goed hoor!!

hier alles prima/ Mousy is weer helemaal de oude na de sterilisatie, nog 3 weekjes wachten en we hebben een erg klein hummeltje in huis.

voor het kitten dat nog over is hebben we nog geen plekje. nog iemand interesse of die iemand weet met interesse?
Hvdv, wat geweldig!

Iedere kattenliefhebber hier weet wat het is als je kat niet thuis komt en de spanning die je dan hebt. Mijn kater is pas 4 dagen vermist geweest. Wat een opluchting toen bleek dat hij in de schuur van de buren zat.

Niet slim van die mensen om de katgewoon inhuis te nemen zonder verder te informeren. Maar niet iedereen weet goed hoe dat aan te pakken en ze hebben het vast goed bedoeld.

Geniet maar lekker van Zazaa.

Zo zie je dat het wel helpt om zoveel mogelijk mensen te informeren over je vermiste kat. Maar laten we hopen dat het nooit meer nodig is.
Heel fijn dat ze weer terug is. Toen mijn katten weg waren gelopen (samen ja, echt zusjes) was ik ook zo bang dat ze bij iemand thuis waren en dat diegene geen melding zou maken. Gelukkig waren mijn katten binnen gaan zitten bij iemand die niet van katten hield en kreeg ik een telefoontje of ik alsjeblieft die enge blazende beesten uit de slaapkamer van haar dochter wou halen. Ghehehe, wat was ik blij dat ik overal briefjes op had gehangen zodat die mevrouw mij kon bellen......

Nu word ik gek van ze, ik heb nog een derde kat en die zijn ze vandaag verschrikkelijk aan het pesten, arme beest krijgt geen rust. Ik wou dat ik een beetje vrede kon stichten hier, maar ja, ze moeten het zelf uitvechten he. Het valt me wel op dat als ik kat nummer drie optil, ze eindelijk een grote bek terug geeft aan die andere twee.
hee Pruttel, ghegheghe dat je de zusjes moest verwijderen uit de kamer

vraagje: waarom zijn de kosten van de dierenarts zo hoog? krijg bijna iedere keer een kleine verzakking als ik moet afrekenen, maakt niet uit wat, een tubetje creme bv voor een kleine oogontsteking, 20 euro! een bloedafname, 135 euro, jezus

en ik heb ook 3 katten, en iedere keer lijkt het of ze achterelkaar iets gaan mankeren, dus dubbele uren werken

geeft niet, ik doe het met liefde, maar vraag me af, waarom zo duur?
Geen idee, maar ik probeer ook altijd om het eerst zelf op te lossen. Die van mij lopen ook met ontstoken oogjes rond en ik weet zeker dat het dat is. Dus dan ga ik niet naar de dure dierenarts, maar koop ik in de dierenwinkel een homepatisch middeltje tegen oogontsteking. Kost 8,95. Maar alleen als ik het echt zeker weet. Anders ga ik ook naar de dure dierendokter. Ik zeg altijd: Ik zal nooit een lening afsluiten voor mezelf, maar als er iets met de katten is, steek ik me met liefde in de schulden. Bij de sterrelisatie (damn, hoe schrijf je dat nou?) heb ik ouderwets af lopen dingen, tweede kat voor het halve geld. Vond de dierenarts een goed plan.
Moet even mijn hart luchten

Vanuit mijn pc-kamer kijk ik uit op de tuinen van achterburen.

Bij een van die buren, een jong gezin nog, is het een enorme troep, zowel in de tuin als in huis (wat ik kan zien)

Ook hebben ze twee etterbakkies van een jaar of 5 en 9 rondlopen.

Sinds een week of twee hebben ze nu dus een ontzettend schattig zwart katje in huis gehaald.

Ik heb zo'n medelijden met het beestje

Vind het zo zielig dat het bij hun in huis terecht is gekomen.

Die etters gaan heel onvoorzichtig met hem om en de ouders negeren het beestje.:mad:

Nogmaals vind het zóó zielig, maar ik kan hem/haar niet helpen

Toch?
Nu nog niet, maar je kunt het natuurlijk wel goed in de gaten houden.

Word het beestje ziek, ondervoed, geschopt en geslagen of iets dergelijks, dan is er de dierenbescherming die je kunt bellen.

Het zou mij ook aan mijn hart gaan. Ik heb eergister nog een uur in de bosjes gelegen om een poging te doen een zieke straatkat te vangen. Niet gelukt helaas. Daar heb ik ook wakker van gelegen. Dierenleed is zo naar.....
Als je goed contact hebt met die buurvrouw zou je haar zo tussen neus en lippen door wat goede adviezen kunnen geven. Heb je nog een goed kattenboekje, dan kan je altijd als je haar spreekt zeggen, goh ik heb nog een boekje waar je echt wat aan hebt, ik gooi het wel in de bus, kunt u het lezen, hint, hint. Verder alleen in de gaten houden. Desnoods als je geen boekje hebt dat je wat zinvolle dingen van het internet print en beetje kreukt en zegt dat jij handige info van het asiel hebt gekregen toen je er een katje bij kreeg, echt handig om door te lezen.

Waarom dierenartsen zoveel geld vragen? Heb je gezien in wat voor huizen ze wonen, in wat voor auto's ze rijden en hoevaak ze op vakantie gaan? Dat moet toch ook gefinancierd worden! Dat kunnen ze niet betalen van het bijbaantje van hun vrouw.
Hoi

Het beestje ziet er goed uit, wat ik kan zien vanaf hier.

Het is een echt aso-gezin. 'Pleuren' alles maar in de tuin, schreeuwen alleen maar tegen de kinderen en daar loopt dat katje dus ook tussen.:cry:

Gisteren zag ik het jongste ettertje schoppen naar het beestje (niet raak gelukkig) en als ik zie hoe het beestje wordt op gepakt door die kinderen draait mijn maag zich om.

Ik heb absoluut geen contact met die mensen, wil ik ook zou houden, maar ik kijk precies in hun tuin als ikachter de pc zit. Aangezien ze veel geluid maken trekt het mijn aandacht.

Ik kij khet nog even aan en ga anders misschien even langs de buurtwinkel.
goeie tip Pruttel! ga ook eens neuzen bij alternatieve medicijnen!

enja zwerfkatten, als het aan mij ligt neem ik er meer in huis, maar eens dan stopt het gewoon...maar waar er 3 zijn kan makkelijk een 4e hahahaaa als er 1 op mijn pad komt, voila mee naar huis. tja ik heb er een zwak voor, zwerfkatten, als ik ze niet te pakken krijgt ben ik in de weer met bakjes water en eten voor die beesten, kan het niet laten, vind het zielig en het is niet nodig.

ben er achter gekomen net, dat de medicijnen voor het oogje, nog geen waarde van 1 euro medicamenten in zit!
.....

Ik had net een heel verhaal getypt over mijn dametje Zazaa... maar ze dacht me te helpen door met haar hoofdje op de Esc toets te gaan liggen... weg verhaal....

Ze wilde even vertellen aan jullie allemaal dat ze erg blij is dat ze weer thuis is, daar komt het op neer!

En de dierenarts is inderdaad duur.. laatst was ik in 1 week meer dan 200 euro kwijt aan 2 katten... resulteerde erin dat we haast niet op vakantie hadden gekund, lukte nog net. Maar ook als dat er niet meer in zat, de katjes gaan uiteraard voor!

Mijn vriend was laatst wel aan het mopperen: voor de katten is alles in huis, allerlei soorten eten, kattenmelk, snoepjes, speeltjes, brokjes, enzovoort enzovoort, maar voor hem bijna niks, haha

Nou ik ga maar eens naar beneden, we krijgen zo visite voor onze kleine dametje.. de hele familie leefde mee dus die willen haar graag ook weer knuffelen!

Knuffel van Zazaa, Mauw van Rakie (onze andere tijger) en groetjes van Hvdv!
Waarom dierenartsen zoveel geld vragen? Heb je gezien in wat voor huizen ze wonen, in wat voor auto's ze rijden en hoevaak ze op vakantie gaan? Dat moet toch ook gefinancierd worden! Dat kunnen ze niet betalen van het bijbaantje van hun vrouw.[/quote]

Ik ben toevallig bevriend met een dierenarts en heb haar die vraag ook eens gesteld, ze stelde ten eerste dat dierenarts gemiddeld een van de slechtst betaalde universitaire studies was (volgens mij waren er hooguit 10 slechter betaalde studies) en heeft ook wat uigelegd over de prijzen. Zo moeten alle assistentes ook betaald worden, kost een pand met up to date apparatuur erg veel geld (voor een anesthesie monitoringsapparaat alleen al betaal je volgens haar een paar duizend euro), zitten er veel uren in het werk die niet direct betaald moeten worden, maar wel indirect (verplichte nascholing, praktijkmanagement) en zijn de geneesmiddelen zelf ook duur.
Ja Joos, ik heb ook zo'n medelijden met die dierenartsen, ze hebben het ook zo zwaar. Ze moeten er toch hard voor werken. Het 2e prikje van Bo Ghi laatst, dus geen controle niets, gewoon een spuit in zijn kontje prikken en ik stond echt letterlijk 1,5 minuut later buiten. 42,95 euro. En geen assistente die hem vast hield, nee ik was haar assistente. Ik moest hem in de wurggreep houden en zij prikte. Ze schrijven geen rekeningen met een pen maar met hooivorken. Pakken wat je pakken kan.
dierenartsen zijn duur, ja, maar goed, je kan het zelf toch niet oplossen. als je kat ziek is, of gesteriliseerd moet worden; dat kun je nu eenmaal niet zelf doen.

wij hebben Mousy laten helpen, en toen de hechtingen eruit gingen ook laten enten. wij waren ook 116 euro verder (85 euro voor de sterilisatie alleen al). heel veel geld, maar ik vind; als je zo'n beestje in huis haalt, ben je ook verplicht er goed voor te zorgen. helaas horen hoge kosten daar dan soms bij. wel hebben wij trouwens nog korting gehad, denk door de combi van verschillende activiteiten gedurende 1 consult.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven