Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Och Perel, die arme vent van jou.... Fijn dat het alweer beter gaat.

Hier gaat het ook met stapjes de goede kant uit. Cyria heeft Alex al over de kop staan likken (alsnog gevolgd door een mep op haar kop, maar goed)

Maar ik krijg het maar niet aan hun verstand dat ze hun EIGEN eten op moeten eten in plaats van dat van elkaar. Ik hoef mijn rug maar toe te keren en ze vliegen naar mekaars voerbak... En Cyria is best een grote eter, dus die bak van Alex is zo leeg... Gaat m'n dure kittenvoer. Ben er al minder in gaan doen, voor het geval dat...

En Alex heeft er een handje van om drinkbakjes om te kiepen... Hoppa, hele vloer nat! En natspetteren met water? Helemaal niet onder de indruk...

Whaha, wat me gisteren wel opviel... Als Alex op de bak zit te poepen maakt ze kleine geluidjes wanneer ze zit te persen... Je ziet haar kopje gewoon vertrekken van het drukken... ;)
Hi MV,

Vorig jaar toen ik hier kwam wonen, was de tuin een chaos. Gewoon een stukje braakliggend grond zonder omheining met heel veel onkruid en verwaarloosd gras.

Toen was het dé openbare arena annex kattenbak.

Inmiddels is het een tuin geworden, met een degelijke schutting eromheen. De aanloop van andere katten is al minder geworden.

Hoewel ik dat in die tijd erg gezellig vond, vond mijn eigen kat het maar niks.

Die wilde ook niet graag de achterdeur uit, en doet alles nu via de voorkant,

komt eigenlijk nooit achter.

Hij is in het begin(woonde er net een week) ook al eens (tijdens het vechten met Muis) in de afvoerput van het regenwater gevallen die in een hoek van mijn tuin 30 bij 30 cm is! Hij hing nog net met zijn voorpoten aan het randje.

Ik was in de tuin en zag het gebeuren en heb hem er uit kunnen heisen, drijfnat wastie....ik was me lam geschrokken, stel dat ik er niet bij geweest was!!

Put meteen afgedekt...pfffffffff.

Ja, we hebben al wat met elkaar meegemaakt in die vier jaar.

Dat is denk ik ook een reden dat ie een hekel aan de achtertuin heeft.

Muis probeert verder op alle mogelijke manieren bij ons in huis te komen.

Via de slaapkamerramen, katten klimmen hier op schuttingen, schuren en daken, en ook als de tuindeur even openstaat lijkt het wel of tie het voelt.

En hij begint ook meteen overal tegenaan te plassen.

Ik heb al heel wat moeten wegwerken.

Het is dus zo dat de kamer van mijn zoon, die vaak het raam openheeft (let je wel op!, zeg ik dan) al vaak door Muis is bezocht zonder dat wij dat wisten. Als onze ouwe daar dan kwam, en hij begond langs de grond te zoeken, en te grommen (zéér onheilspellend) wisten we meteen hoe laat het was. Even kijken op de gebruikelijke plaatsen, ja hoor!

Doekje, sopje en dan was het weer weg.

Irritant is het wel.

Met de buurvrouw sta ik op goede voet. We doen elkaars planten en beesten bij afwezigheid.

Ik vind het moeilijk er eventueel over te beginnen.

Stel dat mijn kat zo was en anderen begonnen te klagen.

Ik hoop maar dat het hierbij blijft, als hij alleen nog af en toe de kans krijgt om te plassen, wil ik er nog wel een sopje overheen halen.

Groetjes, Perel.
MV en Biebeltje: thanks voor de info en de site.

ik ben wel een beetje geschrokken, ik wist dat het veel zou kosten, een nestje, maar zoveel?! ik ben bang dat het verstandiger is om Mousy te laten steriliseren of castreren en met een volgende poes (die we over een paar jaar wel willen) een nestje te krijgen. zal de pagina eens doormailen naar m'n vriend. op dit moment is mevrouw nog aan de pil, omdat wij dus nog niet wisten of we een nestje wilden of niet (naja, willen wel, maar kunnen betalen was meer het probleem). en lang aan de pil is natuurlijk ook niet goed.

dan nog maar een paar jaar m'n kittenwens uitstellen ben ik bang...
Perel, ik zou niet gaan klagen bij de buurvrouw, het is namelijk iets waar zij niets aan kan veranderen. Binnenhouden is ook zielig voor haar kat. Het zijn kleine dingetjes die jij misschien zou kunnen aanpassen. Bijv. een hor in het raam van je zoons kamer. Probeer jouw kat met lekkers de tuin in te lokken. Probeer echt te vermijden dat de buurkat binnenkomt. Zo voelen jouw katten zich anders nooit op hun gemak in hun eigen huis.

Biebeltje, hier idem, als hij klaar is op de bak maakt hij een piepend geluid. Maar wat een heerlijkheid dat ie zindelijk is.

Het is een lekkere kletser. Geen idee wat hij bedoelt maar ik antwoord altijd met een piepje terug, net wat moederkatten altijd doen.

Ook met het eten lukt het hier niet altijd. Die andere vinden het kittenvoer lekkerder, Bo vindt het volwassenvoer lekkerder. Gisteren hebben ze weer hart gehad. Dat vond hij zo lekker dat hij zo hard gromde dat die 2 andere ervan schrokken en gingen wachten tot hij klaar was. Ik ben er maar even tussen gekomen want hij at echt heel veel. Ik heb er een paar leuke foto´s van dus die zien jullie snel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:

MV en Biebeltje: thanks voor de info en de site.

ik ben wel een beetje geschrokken, ik wist dat het veel zou kosten, een nestje, maar zoveel?! ik ben bang dat het verstandiger is om Mousy te laten steriliseren of castreren en met een volgende poes (die we over een paar jaar wel willen) een nestje te krijgen. zal de pagina eens doormailen naar m'n vriend. op dit moment is mevrouw nog aan de pil, omdat wij dus nog niet wisten of we een nestje wilden of niet (naja, willen wel, maar kunnen betalen was meer het probleem). en lang aan de pil is natuurlijk ook niet goed.

dan nog maar een paar jaar m'n kittenwens uitstellen ben ik bang...

Yin, dit zijn kosten voor raskatten he!!!! Als je een gewone kat hebt of geen stamboom wilt of door een gewone kat buiten laat dekken heb je de meeste kosten niet. Maar als je raskatten hebt komt er iets meer bij kijken. Ik wil je niet meteen je hele droom laten kapot knallen. Dus wil je echt een nestje met bijv. de buurkat, kan je een lijstje maken wat je kosten dan zijn. Maar sommige kosten hou je gewoon. Mocht je meer vragen hebben of ik je misschien nog meer info kan geven dan zeg je het maar. Maar het is wel goed om vooraf alles te overzien. En niet onbelangrijk, de kosten die er evt. bij kunnen komen. Van de 3 nestjes die mijn kat heeft gehad is er bijv. 1 niet zo goed gegaan wat ik al schreef. En dat was niet haar eerste nestje. Snap je, het hoeft jou niet te overkomen hoor maar als het gebeurd, is het wel prettig dat je er rekening mee houdt en het geld hebt voor de da. Raskatten hebben (voor zover ik weet) bijna nooit meer dan 4 kittens. Heel soms 5 maar vaak zie je dat er 1 dan heel zwak is en het niet haald. 

Ik heb alleen niet alle wijsheid in pacht maar als je meer wilt weten dan zeg je het maar hoor.
Was Tommy vanochtend kwijt. Ik het hele huis doorzoeken, geen Tommy. Kreeg het best benauwd.... Na een kwartier zoeken eindelijk gevonden, waar?

In het dekbed! Hij heeft de opening gevonden van het dekbed en de overtrek, is zo naar binnen gekropen en heeft een lekker plekkie gevonden. Beestje is nog zo klein, dat de 'bobbel' op het bed niet opviel. Heb het bed nu maar goed opgemaakt, dat hij er niet in kan kruipen. Volgens mij als hij er namelijk uit had willen komen, dan was dat niet gelukt. Naast de les: wc deur dicht doen (met dank aan MV voor de tip, had ik zelf nooit aan gedacht) heb ik nu ook geleerd dat ik het bed op moet maken. Zo blijven we leren:D.
Een lekkere en goedkope smultip voor de kleintjes.

Vinden jullie ook niet dat de kattensnoepjes zo duur zijn? Ik heb gister een klein pakje gekocht, was 2,99 euro.

Maar ik heb een leuke tip. Neem van een A-merk een kleine verpakking harde brokken voor kittens. Wat ik denk dat het lekkerste is, is het merk Prins. Dat is zo lekker dat ik het niet als gewoon eten geef. Ik heb er vroeger qua werk mee te maken gehad, maar ze hebben het te lekker gemaakt. Bij de proefpakketjes hoefde je maar een hoekje eraf te halen en je katten werden gek.

Ik dwaal weer af. Prins of een ander merk, maar iets lekkers wat je niet als avondeten geeft. Als tussendoortje gooi ik dus af en toe een brokje de kamer in. Die kleine als een gek er achter aan hollen, snel weer terug naar mij enz. Lekker veel beweging voor die kleine, en hij denkt een snoepje te krijgen terwijl het verantwoorde goed voer is. Zo'n verpakking van 300 gr. is zeg maar 4 euro ofzo terwijl het pakje snoepjes van 90 gr. 2,99 was. En nu willen ze het opeens niet meer deze snoepjes :(. Misschien weten ze nu dat die snoepjes ook helpen tegen vlooien, teken en wormen.

Maar het snoep/harde brokken spelletje is hier wel een succes, zelfs voor de andere katten.
Grrrr. zit ik net een eind weg te tikken, klik ik op sluiten ipv op plaatsen,

nog een keer....

Goeiemiddag:),

Ik ben bijgelezen in dit laatste deel.

Wat leuk om al die dingen te zien, er is zoveel herkenbaars.

De poezen die je met enthousiasme naar het toilet begeleiden roepen maken bij mij ook herinneringen los, mijn oudste kat had een periode dat hij letterlijk "aan de rol" ging zodra hij de kans kreeg.

En dat gedoe met het eten, kittenvoer en normaal voer.

Bij mij eten ze ook rustig van elkaars eten, ze vinden het allemaal wel lekker.

Als snoep geef ik ze een soort vleesstaafjes, die ik koop in een zakje bij het kruidvat, volgens mij kost dat ongeveer 1 euro, ze spelen ermee en bijten er dan stukjes af die ze smakelijk op eten. We noemen ze "stokkies", is een stuk lekkerder dan een wattenstaafje Bo Ghi!!

De dierenarts kost wel weer een hoop geld vind ik. Gelukkig hoeven we er niet vaak te zijn, ik heb gemerkt dat ik altijd wel rond een euro of 75 aan kosten zit voor even een klein dingetje.

Sinds kort stop ik maandelijks een bedragje voor onvoorzien in een potje.

De verzekering betaalt ook maar tot een bepaalde hoogte terug.

De foto's hier zijn allemaal even schattig, spelende katjes, slapende katjes,

hardstikke leuk om dat te zien.

Ik zal kijken of ik zelf ook nog iets geplaatst kan krijgen, anders moet ik wachten tot een van mijn zoons dit even voor me doet.

Ik vond het erg leuk om alle lotgevallen te lezen, probeer bij te blijven nu.

Groetjes voor iedereen hier, en een aai over de poezebolletjes,

Perel.

hoi MV,

thanks voor je toelichting, maar Mousy is een raskat en als we een nestje met haar zouden nemen, dan zou ik wel alles officieel willen met stamboomkater, stambomen voor de kittens en zeker een goede verzorging. dus ik ben er wel bang voor dat we dan wel in de richting van de genoemde kosten komen. ik vind dat als je besluit een nestje te laten krijgen door je poes, dat je dan wel alles goed in orde moet hebben. op dit moment zit het er financieel al helemaal niet in (wij studeren allebei nog). je kunt dan wel zeggen dat als je 4 kittens krijgt, je er 3 kan verkopen a vier of vijf honderd euro per stuk, maar dan nog is het erg veel geld dat je er eerst voor uit moet geven. bovendien; wie zegt dat je poes zo'n nest krijgt? het kan er ook maar eentje zijn. ok, dan heb je geen extra kosten aan enten en ontwormen, maar aangezien wij er dan sowieso eentje willen houden, ben je dan dus heeel veel geld kwijt voor 1 kitten. ooit zie ik dat wel zitten, als we financieel ruimer zitten, maar op dit moment durf ik dat niet aan. we draaien op dit moment elke maand redelijk gelijk qua inkomsten en uitgaven, dus helaas...

ik vind het heel jammer, en als we een gewone huis,-tuin en keukenkat hadden gehad, dan had daar echt wel een buurkater op gemogen, maar ik vind dat als je met een raskat een nestje wilt krijgen, je dit wel op zo'n manier moet doen dat het ook goed is voor het ras.

wel heel erg bedankt voor alle info, over een paar jaar gaat het echt wel gebeuren, nu helaas nog niet (maar ach, we zijn nog jong :D). ondertussen blijf ik lekker genieten van alle kittenfoto's hier!

heb ik wel nog een ander vraagje: wat is beter voor een poes die nog geen nestje heeft gehad; steriliseren of castreren? ben helemaal niet thuis op dit gebied, maar goed, nu er geen nestje gaat komen vind ik het wel belangrijk dat ze niet meer heel lang aan de pil is.
Lief Viva dagboek,

Het was even een probleem hoe ik moest schrijven van de week. Ik had mijn nieuwe-veren-pen per ongeluk kapot gemaakt. Nou ik mocht even een andere lenen.

Ja even nadenken wat ik ook al weer heb meegemaakt.

Oh gister, ja ik had honger, vrouwtje was er niet dus ik denk, ik kijk zelf wel even in de snoeptrommel. Wat denk je, leeg, ja gewoon leeg, noppes.

Mijn vriendje Floyd had ook honger en wilde naar binnen, ik dacht, dat regel ik wel even... die weten vast waar het voer staat.

Hoe hij vertelde dat ik de deur moest openen begreep ik niet, dus vriendje Kayleigh zou het mij uitleggen.

Ik moest alleen de klink naar beneden halen, nou dat moet denk ik wel lukken.

Gelukt, vrouwtje was inmiddels thuis gekomen met verse hart. Mmmmmmm. Even snel bidden voor het eten.

Ik moest het eten helaas delen met mijn vriendjes, maar ik zei dat ze maar in het hoekje moesten beginnen, ikke eerst. Ik moet nog zo groot worden als zij.

Ze werden steeds gulziger .... zo blijft er niets meer voor mij over.

Ik ben toen als een gek gaan grommen. Ik leek qua geluid wel een leeuw... ze schrokken zo dat ze meteen afstand namen en wachtte dat ik klaar was met eten.

Nou dat was het zo'n beetje geloof ik.

Onee, ik heb nog een probleem. Vrouwtje wilt niet weer naar Artis een nieuwe veer voor mij halen en mijn andere pen is ook stuk. Potverdorie, ik moet toch van de week iets verzinnen voor dat pennen probleem.

Ik ga nu maar even kijken of ik deze pen nog kan repareren.

Laterzzzz, Bo Ghi.
Die dagboeken zijn echt helemaal super MV!!!!

Wat een schatje hoe hij ligt te slapen en wat een deugniet als hij wakker is.

Die arme katten die moeten toekijken hoe die kleine aan het eten is:D

En die foto bij die deur,geweldig.

En het commentaar maakt het helemaal af.

Als ik zie dat je hebt gepost klik ik gauw het topic aan in de hoop op een dagboekje,even lachen of vertederd raken:)

Vooral dóóóóórgaan
Haaaallllloooooooo!!!!!!!

Zijn mijn vriendjes online? Nou ja, geeft niet, ik schrijf ze wel een ouderwetse brief...

Even mijn schoenen aandoen voor ik naar de brievenbus loop, Anders worden mijn pootjes nat...

Eventjes nog mijn ketting omdoen (je weet maar nooit of ik nog een knappe kater tegen kom op straat...)

Zo, dat was wel weer eventjes genoeg voor vandaag... Lig nu lekker samen met Cyria in de mand te slapen, maar die foto's heb ik nog niet op de computer gezet.

(MV, jij en Bo Ghi zijn geweldig :D)
Ter herinnering... Helaas  niet meer bij me, maar voor altijd  in mijn hart O+
Biebeltje, Alex lijkt echt op Buddha!!!

morgen komt hij eindelijk bij mij wonen :D Ik kan  echt niet wachten!!
Goedemiddag kattenliefhebbers,

Binnenkort gaan mijn poezenbeesten verhuizen (hellup ruim een uur in de auto en naar de dierenarts doen ze al zo paniekerig).

Ik heb nu twee kattenbakken, eentje in de woonkamer en eentje boven op de computerkamer. Hoe kan ik mijn katten in hun nieuwe huis laten wennen aan 1 kattenbak die boven staat? Zouden ze de bak beneden missen? Ik wil er evt. ook nog wel eentje op zolder zetten, maar wil in elk geval af van zo'n bak in de huiskamer. Iemand tips of ideeën?

Dank je wel, Manouk
Direct laten zien waar ze staan. Dat geeft normaal geen enkel probleem. Ik zet ook wel eens als het mij uitkomt de bak even ergens anders. Laat ze als je in je nieuwe huis komt meteen de schone bak zien en dan moet het goed gaan. Zoniet, tijdelijk even beneden er een zetten en ze langzaam leren dat ze naar boven moeten gaan. Maar ik denk niet dat het nodig is.
Ja, Alex lijkt ècht op Buddha!!! Is alleen wat donkerder.

Buddha is opgehaald, jullie zullen snel wel nieuwe foto's van hem te zien krijgen, denk ik zo ;).
Lief dagboekkkk hik,

Ikk houwed ff kort. Teveel rose gister gedronkennnn.

Vrouwwwtje had wel nn lekke drankje.

Het smmmmaakte naar meeer.

Vanwochtend ston ik n bbeetje gammel op.

vwouwtje zei ook al dat ik n bbeetje bleek zag.

Iik heb meer meegemmaakt vandaag maw wvouwtje gaat nu weg en ikke mijn rwoes uitslapen.

wlatorzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
MV, weer hartstikke leuk, ook mijn jongens zitten erbij te oohen en aahen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid een vraagje aangezien dit het katten vraagbaak topic is.

Is hier ook Devon Rex Personeel aanwezig ?

(Misschien over het hoofd gezien, in dat geval niet goed genoeg gezocht)

Zoja; laat eens wat van jullie schavuiten zien ?

Hier zijn de mijne; hoop dat dit in 1x lukt :P

Hypnos, (Hyppe)  lief dominant schurkje

Osiris (Ozzepos) schavuit der schavuiten

Met beide heb ik het nodige meegemaakt, vooral wat blaasgruis betreft.

Oz is in 2004 geopereerd en Hy vorige maand :(
Zo aangezien ik vandaag verhuist ben open ik ook maar een  dagboek :D

Vanmiddag kwam mijn  nieuwe personeel mij ophalen. Op het moment  dat ik de reismand  in ging  had  ik eigenlijk al  spijt; ik hou  niet van  reizen!!! En  dat  heeft het personeel  geweten  ook ;). Heb  de hele auto bij elkaar  gegild  en tot  overmaat  van ramp  ben  ik er  achter gekomen dat  ik  last heb  van  reisziekte.. Mijn  ontbijt  kwam er halverwege de rit  uitzetten :$

Nou na een reis  van  een ruim half uur was ik bij mijn  nieuwe  huis.  Ze  hadden daar  al  een  kat  lopen, nou die is GROOT! Ik  pas er met gemak  6 keer in  geloof ik.  Maar  hij  is wel  erg  aardig. Neus  tegen  neus gestaan maar geen  tik uitgedeeld ofzo.

Heb  het  huis  nog  niet echt  onderzocht. Al het gedoe vandaag  heeft me zo moe gemaakt dat ik  de   rest  van  de middag heb  geslapen. Ik lig  nu naast  personeel  op  de bank  en  voel dat mijn oogleden  weer wat zwaar worden.. Kortom ik  ga  weer even slapen. Binnenkort  meer!!

Oh  nog even 2 fototjes  die zijn gemaakt  vanmiddag.

MIAUW!!
Ahum,poging nr 2.Dit is de 1e x dat ik probeer foto's te plaatsen, en als het nu niet lukt geef ik het op.En nu klik ik op plaats bericht in de hoop dat die foto's er staan ! bewerkt door moderator,
:@ GGRR !

Alleen de link.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe ?

:(
Je moet het icoontje naast het stomme smilley aanklikken, het bergje met het zonnetje. Dan de / bovenaan weghalen. Bij je www.album.nl moet je op een foto gaan staan, op eigenschappen klikken, het http adres kopieren, en dat in bovenstaande plakken.
Ps, laat je berichtje weghalen door de angel, iedereen kan nu in je prive gegevens en foto's komen.

Ik ook, zie maar de foto die je wilde plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven