Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Ze is van februari denken ze, ze hebben haar namelijk zwervend gevonden met haar zusje. Dus dan is ze nu ongeveer 5 maanden. Ze is pas in Juni opgevangen, moet je nagaan hoelang ze op straat heeft geleefd!
Ik vind het zooo zielig, Darah laat zich steeds door Lima terug onder de trap jagen! Ze zoeken elkaar wel de hele tijd op.
Ze spelen samen

Foto's maken is lastig, aangezien het donker is en ze helemaal wegvalt tegen de zwarte muur, enige wat je ziet zijn haar mooie ogen En daarbij heeft mijn lieve zusje het apparaatje waarmee ik ze op mijn computer kan zetten!! Hoop dat ik dat morgen terug heb, zou wel leuk zijn.
Leuk!
quote:goudkevertje schreef op 23 juli 2008 @ 21:39:

Ook ik breek even in, enthousiast geworden door alle verhalen. Mijn vraag: ik wil erg graag een kat. Ik ben van huis uit katten gewend. Wij hadden er thuis een, en dat ging prima. Ik ga sowieso naar het asiel, maar twijfel wat te doen: of een al wat oudere kat, maar dan wel een knuffelkat (en zindelijk), of een (wel wat ouder) kitten (vind ik wel wat leuker, super om zo'n beestje te zien opgroeien). Ik werk echter hele dagen, dus: kan dat? Vinden jullie het zielig? Is dan twee een beter alternatief? Iemand ervaringen of tips met of een oudere kat uit het asiel of juist een kitten (bij fulltime baan)?

(PS: wil ook wel een nieuw topic openen,als dat handiger is)

Ik denk dat een kat op zich wel alleen kan zijn.

Wij werken ook alle twee hele dagen (wel wisselende tijden) en dat gaat prima.

Nou moet ik wel zeggen dat wij er 2 hebben. Ze hebben dus wel gezelschap.

Als ik er nog eens aan zou beginnen zou ik weer 2 katten nemen.
quote:ambrosia9 schreef op 23 juli 2008 @ 21:56:

Ze spelen samen

Foto's maken is lastig, aangezien het donker is en ze helemaal wegvalt tegen de zwarte muur, enige wat je ziet zijn haar mooie ogen En daarbij heeft mijn lieve zusje het apparaatje waarmee ik ze op mijn computer kan zetten!! Hoop dat ik dat morgen terug heb, zou wel leuk zijn.

Hartstikke goed zeg !!

Ik hoop dat jullie een rustige nacht hebben gehad en dat je vandaag nog thuis kunt blijven om lekker van je nieuwste aanwinst te genieten !

Zo zie je maar, dieren blijven je verrassen
Ik heb twee genomen, ook omdat ik veel weg ben. Katten zijn vaak toch gezelschapsdieren, en dan hebben ze tenminste elkaar. Ze spelen ook heel veel samen, dat kan ik ze dus niet geven.

Aan de andere kant zijn er ook katten die júist alleen willen zijn. In het asiel kunnen ze je daar wel over voorlichten, daar weten ze van de (wat oudere) katten wel of ze alleen willen zijn of niet, en ook of ze bijv. buiten willen zijn of binnen willen blijven.
Ambrosia, dat gaatsnel, als ze nu al samen spelen!
We hebben hier een vrij rustige nacht gehad. Darah staat haar mannetje maar gaat wel op haar rug liggen als Lima tegen haar blaast. Denk dat dat een goed teken is. Ze zijn vanochtend weer minder lief tegen elkaar en er wordt wat afgemopperd, maar geen echte gevechten. Darah heeft gisteravond wat gegeten en vanochtend was het bakje bijna leeg, maar daar verdenken we Lima van. Ik denk dat ik het ook niet kan voorkomen dat ze van elkaars voedsel eten, iemand een idee? Darah is voor zover ik weet niet op de bak geweest, en ze wil ook perse niet, zet haar nagels in mijn vriend We blijven haar maar op de bak zetten om te voorkomen dat ze het in huis doet, het is een schone bak, dus moet lukken. Ze was zindelijk al die tijd bij het gastgezin en deelde daar een bak met een andere kat. Ik ga nu maar even eten voor mezelf halen, dat vergeet je haast in dit soapgebeuren
quote:ambrosia9 schreef op 24 juli 2008 @ 12:00:

We hebben hier een vrij rustige nacht gehad. Darah staat haar mannetje maar gaat wel op haar rug liggen als Lima tegen haar blaast. Denk dat dat een goed teken is. Ze zijn vanochtend weer minder lief tegen elkaar en er wordt wat afgemopperd, maar geen echte gevechten. Darah heeft gisteravond wat gegeten en vanochtend was het bakje bijna leeg, maar daar verdenken we Lima van. Ik denk dat ik het ook niet kan voorkomen dat ze van elkaars voedsel eten, iemand een idee? Darah is voor zover ik weet niet op de bak geweest, en ze wil ook perse niet, zet haar nagels in mijn vriend We blijven haar maar op de bak zetten om te voorkomen dat ze het in huis doet, het is een schone bak, dus moet lukken. Ze was zindelijk al die tijd bij het gastgezin en deelde daar een bak met een andere kat. Ik ga nu maar even eten voor mezelf halen, dat vergeet je haast in dit soapgebeuren

Dat klinkt toch goed.

Ik weet niet hoe het bij katten zit maar bij honden is op de rug gaan liggen een teken van onderdanigheid/overgave.

Misschien bij katten ook? Het is geen slecht teken in ieder geval.

Mijn twee oudjes hebben allebei (een ander) dieetvoer van de dierenarts dus die krijgen twee keer per dag tegelijk eten, hier staat niet de hele dag iets want ze mogen mekaars dieet niet hebben.

Maar met gewoon voer lijkt het me toch geen probleem?

En inderdaad, de dagen zijn zo snel om als je naar die dieren zit te kijken !! Je zou gewoon vergeten te eten
Ja ik heb er wel een goed gevoel over. Maar Darah heeft natuurlijk Kittenvoer en Lima heeft gewoon voer, weet niet of het erg is als Lima het kittenvoer eet.
quote:ambrosia9 schreef op 24 juli 2008 @ 12:07:

Ja ik heb er wel een goed gevoel over. Maar Darah heeft natuurlijk Kittenvoer en Lima heeft gewoon voer, weet niet of het erg is als Lima het kittenvoer eet.

Ach welnee. Kittenvoer is wat lichter verteerbaar.

Krijgt ze weer sneller honger van
Gelukkig!

Ik heb zo'n tunneltje:

En midden in hangt een balletje, nu zitten ze allebei aan een kant, en dan wie het eerst het balletje heeft, of ze komen elkaar halverwege tegen en dan slaan ze elkaar ipv het balletje. Ze slaan trouwens zonder nagels!

De rest van de tijd besteden ze onder het bed, waar je af en toe en piepje/kreun/gemopper onder vandaan hoort komen. Ik krijg Darah alleen niet te pakken en ik heb geen zin om haar op te jagen. Maar ze moet eigenlijk wel regelmatig op de bak gezet worden. Of niet? Ik wil haar niet nog banger maken nl. Lima ging uit zichzelf maar ik heb Darah nog niet zien gaan.
Je hoeft Darah niet op de bak te zetten. Ze weet waar de bak is dus ze gaat wel als ze moet. Voor de zekerheid kun je een extra kattenbak neerzetten, bv in de buurt van het bed omdat ze daar veel onder zit. Dan voorkom ze dat ze het ergens anders doet.

Het is niet erg als je andere kat kittenvoer eet. Er zitten wel meer voedingstoffen in waardoor je kat wat dikker kan worden als ze er echt veel van eet.
Dankjewel Annetd!!

Ik laat haar lekker zitten waar ze zit. Zal boven nog een extra bak neerzetten.
Ik heb sinds 3 weken een jong katje, en nu het mooi weer wordt vraag ik me af hoe andere mensen dat gedaan hebben.

Ze kan bij ons niet naar buiten, wonen op de derde verdieping.

Normaal hebben we als het mooi weer is altijd de deur naar het balkon open, maar nu met poes?? Moet ik het balkon op een of andere manier afschermen? Hoe doen anderen dat?
*Vliegt even snel langs, Darah ligt bij ons op de bank op schoot, te spinnen alsof haar leven er van af hangt, happyhappy*
Foto's!

ahhhhhhhh,

wat een schatje, ziet er heel tevreden uit!
Ze is lief he! Ze ligt nu op haar rug op mijn vriend z'n borst te slapen, wat een schatje. We zijn helemaal verliefd op haar

Om jouw vraag te beantwoorden over wat je doet als het warm is. Wij hebben horren voor de ramen, zetten alle ramen open en katten kunnen er niet uit.
Gisteravond hoorden we opeens Darah mauwen, heel apart, zo anders dan de mauw van Lima! Zat ze onder de trap en Lima liet haar er niet langs, wij dachten, dat moeten ze zelf maar even uitvechten. Maar wat bleek: ze moest heel nodig op de kattenbak, dus mauwde echt uit wanhoop. Heeft ze in de hoek gepoept. Ik vond het vooral heel sneu voor haar en heb de drolletjes opgepakt met een wcpapiertje en in de kattenbak gelegd. Die kattenbak staat nu onder de trap, daar zit Darah namelijk veel. Lima ging ook direct op de bak zitten. Op dat moment zakte de moed me wel een beetje in de schoenen. Na een heel drukke nacht, ze bleven maar tegen elkaar mopperen, zijn ze vanochtend wat liever en loopt Darah zelfs vrij door het huis zonder de hele tijd bang te zijn. Misschien dat het toch nog wel goed komt!
quote:ambrosia9 schreef op 25 juli 2008 @ 10:30:

Gisteravond hoorden we opeens Darah mauwen, heel apart, zo anders dan de mauw van Lima! Zat ze onder de trap en Lima liet haar er niet langs, wij dachten, dat moeten ze zelf maar even uitvechten. Maar wat bleek: ze moest heel nodig op de kattenbak, dus mauwde echt uit wanhoop. Heeft ze in de hoek gepoept. Ik vond het vooral heel sneu voor haar en heb de drolletjes opgepakt met een wcpapiertje en in de kattenbak gelegd. Die kattenbak staat nu onder de trap, daar zit Darah namelijk veel. Lima ging ook direct op de bak zitten. Op dat moment zakte de moed me wel een beetje in de schoenen. Na een heel drukke nacht, ze bleven maar tegen elkaar mopperen, zijn ze vanochtend wat liever en loopt Darah zelfs vrij door het huis zonder de hele tijd bang te zijn. Misschien dat het toch nog wel goed komt!

Zo zeg, wat een machtsvertoon!

Na zo'n nacht waarin alleen maar gemopperd is zakt je de moed inderdaad in de schoenen.

Maar lees eens even terug wat je tegen mij hebt gezegd: geef het gewoon even de tijd. Het is pas 2 daagjes.

De meeste tijd gaat het toch goed? Tis gewoon nog even aftasten.

En dan nog even dit: Wat een scheeeeeeeetje
quote:propje schreef op 25 juli 2008 @ 10:39:

[...]

Zo zeg, wat een machtsvertoon!

Na zo'n nacht waarin alleen maar gemopperd is zakt je de moed inderdaad in de schoenen.

Maar lees eens even terug wat je tegen mij hebt gezegd: geef het gewoon even de tijd. Het is pas 2 daagjes.

De meeste tijd gaat het toch goed? Tis gewoon nog even aftasten.

En dan nog even dit: Wat een scheeeeeeeetje

Ja het is echt heel dubbel, aan de ene kant wil Lima haar wel wat aan doen, of iig laten merken dat zij DE baas is. Maar aan de andere kant wil ze ook de hele tijd aan Darah ruiken enzo, daar is Darah dan weer minder van gediend. Ze zijn nu met elkaars speeltjes aan het spelen, wat een grap

Maar idd, het is een scheetje, ze is ontzettend lief en zoooo mooi!
Wat is Darah een schatje! Echt een lieverd Ambrosia!

Ik heb ook even een kattenvraagje aan jullie.

Twee jaar geleden kregen wij een kater, zijn moeder is een wilde kat geweest, maar hij is zelf heel lief en heel tevreden in onze driekamerflat. Een jaar geleden kregen we er een kitten (poes) bij. Zij is een Maine Coon, wat van nature een dominant ras is.

Het ging altijd prima tussen die twee, tot twee maanden geleden. Ze zijn nu ongeveer even groot en zwaar, en ze vechten heel veel.

Onze poes delft meestal het onderspit en de kater zit dan bovenop haar, en haar heel hard in haar nek te bijten.

Nu grijp ik altijd in als ik het zie, want ze vindt het echt niet leuk.

Maar weten jullie waarom ze dit doen? Is dit een strijd om dominantie of hebben ze gewoon een hekel aan elkaar?

Of komt het doordat ze met zijn 2-en in een flat zitten en te weinig ruimte hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven