Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Een castratie bij een katertje is maar een kleine ingreep en ze herstellen echt heel snel. Morgen merk je er al niets meer van. Het is meestal erger voor de baasjes ( die maken zich zorgen enzo) dan voor de kat haha.
Weet iemand hier waar je je kat, behalve het asiel, kan brengen als je hem echt niet meer in huis wil en kan hebben...
@Biebeltje: dat klinkt wel hoopgevend. Halsbandje gaat hier namelijk ook wel goed. Hoe strak hou je ongeveer aan? Normaliter zorg ik dat er twee vingers tussen kunnen, maar dat is voor met het lijntje misschien wat te ruim?

@Fleurtje: ik zou sowieso allereerst in mijn omgeving rondvragen (en eventueel mensen vragen het ook bij anderen aan te kaarten van wie ze denken dat ze mogelijk geinteresseerd zijn. Als je kat bij iemand komt die je kent, kun je misschien nog een keer op bezoek gaan, al vraag ik me ergens ook wel af of je het dan niet moeilijk maakt voor jezelf en voor de kat (maar daar kunnen anderen hier misschien over adviseren). Misschien als je Hyves hebt daar een berichtje op? En briefjes misschien... bij de dierenarts, bij de supermarkt?

En vervolgens wil ik eigenlijk wel vragen waarom de kat niet meer kan blijven. Dat er iets van overmacht is oke, maar je kat niet meer wíllen?
Ik kan het niemand aandoen deze kat in huis te nemen...

Ondanks alles wat we geprobeerd hebben (tips van hier, meerdere keren naar de dierenarts geweest) blijft ze overal in huis plassen en sinds een week of wat ook poepen.

Bovendien is mijn vriend allergisch en hij krijgt er steeds meer last van; nam hij in het begin een pufje per dag, nu zijn het er een stuk of zeven plus nog andere medicatie...
als t n sociale buiten kat is, probeer n boerderij. daar zijn ze blij met muizenvangers.

hier zitten we met n vlooien probleem... en we hebben al zóveel geprobeerd dat ik er langzaamaan gíllend gek van word!!

druppel (met tussenpozes 6 of 7 keer), vlooiebandjes, huis spuiten (2 keer) en de beestjes met speciale shampoo gewassen (alle 5). en ze zijn er nog steEEEds!

wie heeft n gouden tip?
tangerine,

je dierenarts is goedkoop, de mijne vroeg voor vaccinaties en chippen al 80 euro,

steriliseren (poes) kost 90 euro.
Lotje, je hebt denk ik de vlooien wel vermoord, maar de eitjes niet! Dus dan krijg je zo weer vlooien natuurlijk. Je hebt toch van dat spul awar vlooien steriel van worden? Dan kunnen ze geen eitjes meer leggen. Ff bij dierenwinkel vragen....
quote:lotje__ schreef op 30 augustus 2008 @ 07:58:

als t n sociale buiten kat is, probeer n boerderij. daar zijn ze blij met muizenvangers.

Het is helaas geen buitenkat, maar goed... Wat niet is, kan nog komen...
Goeie vraag over die kosten van de dierenarts. Mijn twee kittens moeten binnenkort ook eraan geloven, een dame en een heer. Mijn huidige da vraagt voor castreren 55 euro en voor het steriliseren van de dame 112! Dat moet toch goedkoper kunnen?
Het gaat zo goed met 't schatje! Hij is wel extreeeem knuffelig, maar hij speelt ook wel weer en springt overal op en af.
Laura, geen idee eigenlijk... Bij mij was het niet echt een eindoplossing. Misschien gewoon eens flink proberen de halsband over de kop heen te trekken, kijken hoe makkelijk/moeilijk hij loslaat. Of een ander type tuigje proberen? Geen idee...
quote:tangerine schreef op 30 augustus 2008 @ 09:44:

Lotje, je hebt denk ik de vlooien wel vermoord, maar de eitjes niet! Dus dan krijg je zo weer vlooien natuurlijk. Je hebt toch van dat spul awar vlooien steriel van worden? Dan kunnen ze geen eitjes meer leggen. Ff bij dierenwinkel vragen....

dat zat ook in de spray en in de druppels!

ik kan zeggen dat het wel flink minder is geworden, en t zou overgaan (denk ik) als we dit elke wee zouden doen.. maar dan houden we ook byzonder weinig kat over vrees ik

volgend de dierenarts zijn de vlooien ook resistent(?) tegen frontline aan t worden. ook fijn om te weten ...
@ Fleurtje, wat naar ! Ik weet zo ook niet wat je het beste kunt doen. Misschien het asiel of de dierenarts bellen voor tips? Of marktplaats in de gaten houden of iemand op een boerderij een kat zoekt? Zelf een advertentie zetten kan natuurlijk ook.

Succes ermee.

@ Lotje, heeft je dierenarts geen betere middelen dan?
quote:Ann Liv schreef op 30 augustus 2008 @ 21:28:

@ Fleurtje, wat naar ! Ik weet zo ook niet wat je het beste kunt doen. Misschien het asiel of de dierenarts bellen voor tips? Of marktplaats in de gaten houden of iemand op een boerderij een kat zoekt? Zelf een advertentie zetten kan natuurlijk ook.

Heb een advertentie op Marktplaats gezet en ga maandag even de dierenarts bellen!
Hmm, er is toch ook wat anders dan frontline? Ander merk proberen dan maar, blijkbaar heb je de resistente soort .....
we hebben al tig middeltjes geprobeerd :| straks nog maar weer eens de kam erover.
Stronghold ook? Is via de dierenarts te krijgen en schijnt erg goed te werken.
quote:fleurtje schreef op 30 augustus 2008 @ 22:38:

[...]

Heb een advertentie op Marktplaats gezet en ga maandag even de dierenarts bellen!Hoop dat het lukt op deze manier. Hou ons op de hoogte!
Da's inderdaad naar Fleurtje, hopelijk dient zich snel een goeie oplossing aan!
voor fleurtje: http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=45377
Hoi Feeks, dank je voor de link. Al die tips hebben we al toegepast, inclusief de hormoon-injecties...
Lotje, stronghold al geprobeerd?

Het heeft geen zin om vlooienmiddel elke week toe te dienen omdat dat het effect niet vergroot. Het middel werkt enkele weken en meer van hetzelfde maakt niet uit.

Ik heb ook eens een periode gehad dat ik maar vlooien bleef houden ( was in een warme zomer maar dat is nu toch niet!).

Maar door vol te houden is het toch gelukt ervan af te komen.
Potverdrie!

Ik heb toch maar geprobeerd de kat naar buiten te laten. Ze spurtte meteen weg... naar de tuin van een andere kat om daar ruzie mee te krijgen. Dus ik hou haar voorlopig maar binnen, maar ik zit nu wel met een kat die bij elke deur gaat staan miauwen omdat ze naar buiten wil. Ik zoek nu dus tips tegen onophoudelijk miauwende katten .
Wat betreft de vlooien, je kan ook een paar vlooienbandjes aan stukjes knippen en in je stofzuigerzak doen, want anders worden daar ook eitjes gelegd. De vlooienplaag was hier thnx god snel over *klopt af*. Ze krijgen vlak voor ik op vakantie ga volgende week wel voor de veiligheid een drupje weer in de nek.

En wat betreft miauwende/jankende kat gewoon de plantenspuit.

Ik ga na de vakantie maar eens voor check up van 1 van de 2. Ga nooit met de katten naar de dierenarts aangezien het binnenkatten zijn. Ze kan maar klein beetjes voer verdragen anders kotst ze der voer en/of een haarbal er uit. Daarnaast loopt ze regelmatig weer met der kont over het laminaat te schuiven, wat super ranzig is! Ze krijgen 2x per jaar een wormenkuur en ze komen niet buiten dus vraag me af of het wormen zijn...
Beestjes van mij krijgen hun jaarlijkse kuur bij de dierenarts. Daarvoor had het asiel gezegd dat de kat ontwormd was. Na een paar weken thuis te zijn bleef het beestje maar wormen uitspugen. Laten behandelen bij de DA, zelf behandeld etc. Gaat een tijdje goed maar dan vind ik ze toch weer terug in de ontlasting. Krengen zijn echt niet weg te krijgen!!!

En het is ook een binnenkat.

Ik laat ze wel jaarlijks enten omdat ik ze anders moeilijk in een pension geplaatst krijg voor de vakantie (vrijwel niet eigenlijk). Maar ze lopen altijd wel iets op op de een of andere manier. Verkouden, snotogen, niezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven