Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
stronghold is me nog niet bekend, maar ik zal zeker eens gaan kijken!!!

bedankt
Die wormen zijn echt smerig ja. Maar vreemd Biebel, dat ze ondanks de pillen niet weg blijven. Waarschijnlijk heb je alle voorzorgsmaatregelen genomen, maar ik vraag het toch maar. Heb je ook alle hangplekjes schoongemaakt en de kattenbak gedesinfecteerd? Kitten had ze een tijd geleden ook, maar met goede pillen van de dierenarts zijn ze volgens mij weg gebleven. Ik had eerst efexil en dat werkt niet.

@ Aicirtap: Binnenkatten kunnen besmet worden door straatvuil (dus via schoenen) maar ook door contact met ongedierte als muizen. Die tip van kapotgeknipte vlooienbanden in de stofzuiger is een goede!
Ik heb een vraag aan de kattenexperts, best wel een dringende ook.

Darah had een dikke korst op haar rug en die heeft de dierenarts er vandaag afgetrokken. Eronder zit een klein wondje van ongeveer een halve centimeter. Hij heeft me hydrocortiderm gegeven om erop te smeren, maar er staan echt erge bijwerkingen bij. Ben een beetje huiverig. Iemand advies of geruststellingen?
Kattenbak doe ik altijd uitwassen met chloor (in de badkuip, lekker makkelijk, daarna wel even de badkuip schoonmaken) knappe worm die daar tegen kan. Voor de rest is alles tapijt en komt het niet verder dan stofzuigen (willen wel snel overgaan op een tegelvloer).

Gelukkig gaat het de laatste tijd heel erg goed. (op het kotsen van 1 van de 2, ik vermoed Alex, na...)

Ben er wel achtergekomen dat ik de kots beter goed op kan laten drogen en dan opzuigen, dan gelijk met een sponsje aan de slag te gaan. Bij zuigen hou ik tenminste geen vlekken over in m'n tapijt.
Ambroos, maak je niet te druk om dat spul, de dierenarts geeft dat niet zomaar. Als je niet teveel smeert en je kat(ten) goed in de gaten houdt gaat dat echt niet mis. Maak je je nog steeds zorgen, bel dan even naar de dierenarts om te vragen of er dingen zijn waar je voor uit moet kijken ivm de crème.

Heb je trouwens wel eens de bijsluiter gelezen van paracetamol of de pil ofzo? Daar krijg je ook spontaan een rolberoerte van.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Ann Liv, maar ik ben gewoon bezorgd om haar. Ze is nog maar zo'n ukkie, heeft ook al zoveel meegemaakt. Smeer ik haar even in, moet ze tien minuten bij me blijven, zodat het in kan trekken, valt ze diep in slaap, zo'n schatje. T zijn gewoon mijn poezenkinderen T ziet er overigens uit alsof het al dicht begint te gaan, dus heb goede hoop. Smeer dat middeltje er op en vertrouw de dierenarts. Idd de bijsluiten van paracetamol is ook shocking.
Vertel mij wat over dat poezenmoedergevoel maar ik wilde je even helpen relativeren. Van een afstandje is het altijd makkelijker praten! Je Darah lijkt me wel een onwijze lieverd. Fijn hè, als ze zo op schoot in slaap vallen alleen jammer dat ze dat altijd net doen als je thee op staat ofzo.

Met de stressuitslag op de kin van mijn oudste poezenkind lijkt het de goede kant op te gaan. Ze heeft er nog steeds geen last van, maar ik blijf het in de gaten houden. Eén kik en ze ligt bij de dierenarts op de pijnbank hoor.
Bij Alex is het gedaan met de zwarte korsten. Ook op de kin zie ik niet echt iets (heb de laatste tijd niet van dichtbij gekeken). Antibiotica heeft blijkbaar goed geholpen.
Mijn poezebeest van 18 jaar is 's avonds en 's nachts en 's morgensvroeg als wij boven zijn zo aan het miauwen.. heel zielig alsof ze ons kwijt is. Als ik om haar roep is ze weer stil.

In het begin was het soms 1x per nacht maar het wordt steeds vaker. Ze is een enorme prater en het lijkt wel of ze ons roept. Is het misschien een soort dementie?

In ieder geval vind ik het heel zielig en schrik ik er ook elke keer zo van.

Heeft iemand tips???
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alex kan dat ook. Meestal is het weer goed als we even naar haar roepen waar we zijn (Yeah right, alsof ze dat begrijpt, maar goed). Is niet echt een miauw maar meer een klaaglijke brul trouwens... Zoiets als honden die huilen naar de maan.

Misschien toch haar dichterbij houden 's nachts?
Biebeltje idd heel klagelijk miauwen.. zo zielig. En bij haar is het ook zo dat als ik roep het weer voorbij is.. maarja om nou drie keer per nacht te gaan roepen (doe ik nu dus wel)... dat is ook niet echt bevordelijk voor mijn nachtrust.

Helaas is mevrouw behoorlijk eigenwijs en hebben wij een erg groot huis (vier verdiepingen). Mevrouw blieft het niet om op de derde etage waar wij slapen te slapen. Ik heb het geprobeerd hoor.. maar ze is zo weer beneden (al gaat dat nu niet meer zo snel ).

Nu las ik ergens dat je een stekker hebt die een geur afgeeft die katten lekker vinden. Daar zouden ze rustig van worden.. Nu is die stekker erg prijzig en als het niet werkt vind ik het een beetje zonde van mijn geld.

Weet iemand hoe het heet en heeft er iemand misschien ervaring mee??
Enne... Biebeltje.. volgens mij snappen ze het wel hoor!

Die van mij kan ook letterlijk om aandacht ''schreeuwen'' .

Vooral mijn vriend kan haar niet makkelijk negeren. Ze zorgt wel dat ze zijn aandacht krijgt. ha..ha.. ik vind het wel komisch.. alleen 's nachts dus wat minder.
haha, ze komt in ieder geval wel gelijk aanrennen als we geroepen hebben (ze is nu anderhalf, dus dat rennen gaat nog prima).

Dat spul heet geloof ik Feliway. Schijnt wel echt te helpen bij bepaalde zaken, maar ik heb er geen ervaring mee. Misschien iemand anders.

Vanmorgen stond Alex ook aardig te brullen. Eerst toen ik haar de slaapkamer in liet. Vervolgens op de rand van de wasbak dat ze de kraan open wilde hebben. Nog eens vragen of ze water wilde. Daar kwam ook weer zo'n duidelijke miauw op als reactie (echt zo'n "JA!" miauw).
Kattenliefhebbers,

Misschien een rare vraag, maar weten jullie waarom katten zulke warme oren hebben? Is dat normaal of duidt het bijvoorbeeld op koorts?

Mijn kat lijkt verder gezond (actief, heldere ogen, alert), maar ze heeft wel behoorlijk warme oren...
Volgens mij raken ze via hun oren wel warmte kwijt. Té warm is niet goed natuurlijk, maar mijn moeder zou zeggen: 'niks waar te voor staat is goed.' Hoe is het normaliter gesteld met de warmte van jouw kat's oren, weet je dat?
Poezebeest was stil vanacht... heerlijk geslapen... maar vanochtend hoorde ik een herrie toen ik op stond. Kon het niet goed plaatsen maar het was of er iets tegen de garagedeur aan kwam.... Wat bleek... poezebeest was gisteravond met de visite mee naar buiten gegaan en we zijn haar ''vergeten'' weer binnen te laten. Ze had de hele nacht buiten gezeten. Ook een oplossing Dus die was dolblij dat ze naar binnen was en bleef maar mauwen. Haar etensbak en drinkbak zaten vol dus was puur voor aandacht. Heb haar maar wat verdunde melk gegeven bij gebrek aan kattenmelk en ze was weer helemaal blij.

Maar ik ga toch maar dat Feliway kopen.

ps

Poezebeest kan dus heel goed duidelijk wat ze wil. Vroeger alleen door er te gaan zitten. Dus naast het etensbakje als ze wil eten, bij de deur als ze naar buiten wil etc. De laatste jaren zet ze haar wens kracht bij door te mauwen en ons op te halen. Dan gaat ze voor je voeten lopen, kijkt omhoog, beetje mauwen en loopt naar wat ze wil. Echt heel grappig.

I love cats !!!!
Mogalie meestal merk je snel genoeg als een kat niet lekker is. Ze worden stiller (de mijne in ieder geval wel ) en trekken zich terug. Maar bij twijfel zou ik altijd even contact op nemen met de dierenarts! Even bellen kan geen kwaad. Je zou eventueel ook de temperatuur op kunnen nemen. Dit kun je doen met een gewone ''mensen'' termometer deze hoort zo rond de 38graden te liggen.
Hoi Allemaal,

Mijn eerste posting hier maar lees al een hele tijd mee.

Ik heb een vraag wat ik met mijn twee katten 's nachts aan moet...

Ik heb twee katers één van 4 maanden (nog niet gecastreerd) en één van 9 maanden (al gecastreerd)

Ze gaan dan stoeien achter elkaar aanrennen etc... Beetje adhd hahaha Maar de herrie die ze produceren is niet voor ons maar ook voor de onderburen niet fijn.

Ik heb al geprobeerd voor het slapen gaan ze moe te maken door erg actief met ze te spelen maar dan begint het gerommel wat later in de nacht.

Nu was de oudste altijd erg rustig maar de jongste fokt hem op...

Ervaringen? En natuurlijk ook oplossing...

Groet Max2007
Max ik denk dat het echt bij de leeftijd hoort hoor, en castereren scheelt ook vaak een hoop drukte.

verder geen tips helaas

Ben terug van vakantie en ow wat was poezekind blij!

De 'oppas' heeft de kat de hele week niet gezien, at wel en was de rest van de tijd buiten.

Ik ben weer thuis en ze zit 24/7 op mijn lip.

Zouden katten je dan toch missen?
Zou het Women? Mijn kat was na vakanties helemaal niet blij dat we er weer waren. Damn, moest ze het huis weer met anderen delen. Nu hebben we er een stalkerig kitten bij waar ze gek van wordt en na de vorige vakantie keek ze érg dankbaar dat er weer mensen waren die dat kleine monster af en toe van haar weg konden houden.

Max, hier hetzelfde 'probleem' dus. Buiten het afleiden zie ik geen oplossing. Wij zien het maar als een uurtje fitness voor de oudste kat.
quote:AnneDaisyMay schreef op 04 september 2008 @ 08:21:

Mogalie meestal merk je snel genoeg als een kat niet lekker is. Ze worden stiller (de mijne in ieder geval wel ) en trekken zich terug. Maar bij twijfel zou ik altijd even contact op nemen met de dierenarts! Even bellen kan geen kwaad. Je zou eventueel ook de temperatuur op kunnen nemen. Dit kun je doen met een gewone ''mensen'' termometer deze hoort zo rond de 38graden te liggen.Bedankt voor de tips! Ik houd het gewoon in de gaten en bel de dierenarts als het erger wordt!
Ik kom eventjes inbreken.

Een vroegere vriendin van mij heeft een katertje van net een jaar. LIef beestje, komt buiten, helemaal leuk.

Alleen is hij een keer tegen haar jongste dochter opgesprongen, kindje vindt dieren al een beetje eng, en sindsdien gaat het niet goed. Kind is panisch voor de kat en ze trekt zich terug in haar kamer. Haar ouders hebben al van alles geprobeerd, maar het wordt niet minder.

Met pijn in hun hart hebben ze nu besloten dat het beestje ergens anders een goed thuis moet krijgen en aangezien ik gek van katten ben vroeg ze ook of ik mijn netwerk in wilde schakelen. Helaas geen reacties. Mijn vriend vindt 2 katten genoeg, ik heb er eentje uit het asiel en net een kitten, anders had ik hem genomen.

Is er hier iemand die raad weet? Ze wonen in de Zaanstreek, kat komt buiten dus zoekt het liefst iemand met een tuin. Het is een cypers, gecastreerd katertje die 1 september een jaar is geworden.

Wie kan en wil deze leuke jonge kat helpen?
Jassie wat lief dat je helpt voor een goed tehuis.

Ik woon zelf toevallig ook in de zaanstreek met huis met buiten.

Alleen is mijn kat 2,5 jaar oud (vrouwtje) en heb ik er altijd aan getwijvelt of nog een kat wel samen gaat? en of ze het wel leuk zou vinden?

De andere kat is denk ik ook alleen opgegroeid?

Andere vraag, mijn poeze kind heeft weeeeer een waterig oog, nu het andere oog.

Heb al zalf geprobeerd, maar ze veegde het af aan haar pootje en likte het op? Kan dat kwaad trouwens?

En hoe kan ze nou weeeer een ontstoken oog hebben?
Mijn poezekind

foto lukt dus niet helaas
argh mijn katertje van 16 weken is zooooooooooo stout...

Hij sloopt niks maar ik moet hem elke keer weer ergens tussenuit vissen omdat hij dan achter de kast zit en er niet meer uit kan....

Ik ga maar meer speeltjes bedenken.... Mijn lieve kater van 9maanden is blijkbaar niet genoeg afleiding...

Iemand nog tips voor speeltjes? Muizen, balletjes en zo'n stokje met veertjes aan een elastiek hebben ze al...

Liefs MAx2007

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven