Viva’s hondenveldje deel drie

15-08-2022 19:55 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie het helemaal voor me Iemoos

Snoepjes zijn hier ineens niet meer zo interessant
Beide honden zijn inmiddels loops
En kruimeltje vond zichzelf de eerste dag heel zielig en lamlendig

Tover-Feetje, sneu voor hond, hoop dat snel geneest

Firedraakje, het is daar inderdaad mooi wandelen
Maar voor ons eigenlijk net wat te ver weg, zaten bijna 2 uur in de auto om daar te komen.
Het is dat we die terugkomdag eens mee wouden maken, dat we toen gegaan zijn.
En er kwamen natuurlijk mensen overal uit Nederland vandaan, dus zocht ze een beetje centrale plek
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat sneu schijnzwanger firedraakje.
Beterschap voor Spaanse hopelijk heelt het nu toch snel tover-feetje
Brave jongedame Lemoos!

Hier zitten we nog steeds om de deur 'vast', de auto is al stuk sinds 6 mei en garage druk.

Maar vandaag een jaar geleden zaten we niet vast en hebben we het kleine poppedopje opgehaald. Alleen m'n tuinpad is smaller geworden sindsdien, wist niet dat tegels konden krimpen maar het paste vorig jaar toch echt makkelijker.

Afbeelding
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleine pupjes worden groot :)

Jongedame heeft vandaag ‘gevochten’. Met de kat van de achterburen. Dat is zo’n gigantische boskat, die is nog groter dan oude bes was. Die kwam even mee buurten toen ik met de achterbuurvrouw stond te kletsen met jongedame naast mij. Trillend als een rietje. Die kat haar aandacht trekken door te petsen met een voorpoot op haar rug. Ineens had ze een breekpunt en stond als een stokstaartje op haar achterpoten terug te boksen met haar voorpoten als een kat. De buurvrouw helemaal verbaasd ‘Dat heb ik een hond nog nooit zien doen’.

Jongedame won, dankzij het verrassingselement. De kat keek mij een beetje vragend aan, zo van: Wat was dat? :-). Zag onze Kareltje ook al loeren door het raam naar de situatie. Ze zijn allebei bang voor de boskat. Oude bes vloog altijd op ‘m af als de boskat in onze tuin zat. Woest was hij dan, vooral omdat die boskat totaal niet onder de indruk was en gewoon bleef zitten :rofl:. Is echt de terrorist van de buurt, zelfs de rode kater van de overburen moet ineens heel dringend de andere kant op als ze elkaar op straat tegenkomen.

Verder zie ik veel nieuwe honden in de buurt. Altijd weer even de nieuwe pikorde bepalen. Buurlab heeft er een frenemy bij, ze willen beiden de laatste blaf hebben.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik breek even in. Ik heb een hele tijd geleden meegeschreven omdat we een Duitse Herder hadden geadopteerd. Nu nog een Duitse Herder erbij, hij is nu negen maanden.

De eerste was altijd lastig met andere honden. Hondenveldjes vermeed ik altijd. Met heel veel geduld en oefenen gaat dat veel beter nu. Ik durf haar rustig los te laten op een veldje. Ze heeft nauwelijks aandacht voor andere honden en als ze eens uitvalt ren ik er niet meer achteraan omdat ik weet dat ze alleen even wil laten zien dat ze er is en waarschuwen dat andere honden uit haar buurt moeten blijven.
Met de pup gaat ze veel ruwer om dan met andere honden (hij daagt haar natuurlijk ook wel uit en is helemaal in z'n element als zij hem achterna zit. Als hij dan te ver gaat wordt hij op z'n plaats gezet, is het janken geblazen en meteen daarna begint hij weer met uitdagen :lol: ).
Toen ik ze een keer uit elkaar wilde halen omdat ze binnen rustig moeten zijn, zat mijn arm per ongeluk tussen haar kaken. Daarom weet ik ook precies hoe hard ze bijt, of beter gezegd hapt want het is geen doorbijten; ik had nog geen schrammetje.
Dit alles voor de beeldvorming, al met al ziet het er heftiger uit dan het is. Ze heeft in die twee jaar nog nooit een andere hond verwond.

De pup wil gewoon met iedereen spelen. Hij is wel al heel groot, groter dan de vijfjarige, en een bonk energie. Ik snap dat het spannend is als zoiets op je af komt rennen maar hij doet geen vlieg kwaad. Als een andere hond blaft of gromt, zelfs de kleinste hond, gaat hij er met de staart tussen de benen vandoor. Als een hond duidelijk bang is probeert hij wel een beetje te spelen, maar druipt uiteindelijk teleurgesteld af.

Goed, vandaag bedacht ik me dus hoe relaxed het is dat ik gewoon rustig met ze naar een veldje kan gaan, zonder dat gestress van vroeger. En precies vandaag werd ik op straat aangesproken door een andere hondeneigenaar. Hij komt ook op het veldje en heeft een pitbullachtige. Naar eigen zeggen is hij heel voorzichtig want hij weet niet wat zijn hond in haar jeugd heeft meegemaakt en is er dus op bedacht om zijn hond niet in conflict te laten komen met andere honden, uit angst dat ze niet meer los laat als ze eenmaal bijt. Mijn pup en zijn hond hebben al eens samen gespeeld en dat ging hartstikke goed.

Nu was gisteren mijn vriend met de twee herders op het veldje. De man kwam ook binnen en hij vertelde dat de beide herders zijn hond aanvielen. Mijn vriend stond er wel meteen naast en heeft de vijfjarige aangelijnd. Ik was er niet bij dus ik weet niet wat er precies is gebeurd. Wel vertelde deze meneer me dat ik in ieder geval de vijfjarige moet aanlijnen, want hij zou niet willen dat ze in beslag wordt genomen en wordt afgemaakt :|
Ook vertelde hij dat er meerdere klachten zijn over ons zijn. Ik ben zelf nog nooit aangesproken door iemand. We letten erop dat de pup in al z'n enthousiasme niet op kleine hondjes duikt. Vroeger liepen mensen weg als we met de vijfjarige op een veldje kwamen, nu blijft iedereen gewoon.

Toch ben ik een beetje van streek door die opmerking. Zoveel tijd en oefening in de vijfjarige gestoken, behoorlijk trots hoe ze het nu doet. En dan te horen krijgen dat er nog klachten zijn, dat ze in beslag kan worden genomen.

Geen idee wat ik hiermee wil, gewoon even van me afschrijven ofzo :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach wat sneu voor jullie allebei Abso! Als je zo'n verschil merkt en ook dat iedereen blijft zou ik het met een korreltje zout nemen die opmerking, al snap ik dat het steekt! Die dynamiek hou je op hondenveldjes vrees ik, hier in de buurt is er ook 1 en het is toch vaak 'gezeur', die durft het veld niet op omdat kleine hondje meteen begint te krijsen als 'de huskys' er zijn en die erop af gaan. Dus zijn er valse huskys (nooit geen problemen mee gehad). En dan gaan sommigen erin mee ja joh ook last van en sommigen weer niet, maar krijg je wel het gerucht van de valse honden op het veld er mee. Is gewoon zonde.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat sneu Abso.... Is het nu de zelfde man die jou aansprak en die je vriend aansprak? Als het goed gaat zou ik niks aanpassen. Hoogstens de hond aanlijnen en meenemen als die man komt.

En met je hond lekker naar de grote losloopgebieden in het bos gaan. Daar heb ik nog nooit gezeik gehad, daar lopen over het algemeen ook de grotere honden die prima luisteren en lekker sociaal zijn. En de baasjes daar zijn vaak ook een stuk relaxter.
Het was inderdaad dezelfde man Thistle. Ik vond het zo schokkend dat hij sprak over inbeslagname en afmaken. Mijn hond is niet vals en bijt niet door, wel is ze nogal eens onzeker.
Gisteren ging ik met alleen de pup naar het veld, toen kwam de hele bups honden die er al was blaffend en sommigen grommend naar hem toe rennen, maar dan is het niet erg want dat zijn geen 'gevaarlijke' honden.

Nu ligt de vijfjarige op haar zij terwijl de pup haar op alle mogelijke manieren probeert te irriteren en ze ondergaat het maar gewoon :love:
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat zeggen die baasjes over jouw hond? Want daar zou ik meer van willen weten.
En je vriend?

Kan best zijn, dat zijn hond iets gedaan heeft, waardoor jouw hond reageerde
Maar dat niemand dat gezien heeft.

Ik vind het een nogal overtrokken reactie van die man om gelijk te beginnen over in beslag nemen en afmaken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
mama-inge schreef:
01-06-2023 10:14
En wat zeggen die baasjes over jouw hond? Want daar zou ik meer van willen weten.
En je vriend?
Welke baasjes bedoel je?
Alle reacties Link kopieren Quote
AbsoFabso schreef:
01-06-2023 10:34
Welke baasjes bedoel je?
Die je ziet op het hondenveld, neem aan dat je wel eens een praatje maakt, gewoon vragen of ze een probleem hebben met jouw honden of raar gedrag zien

Ooh en die man had ik ook gelijk terug gekaatst, oja, wie heeft geklaagd over mijn honden?
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien denkt die man dat het minder confronterend is als hij zijn mening brengt onder de vlag van ‘anonieme anderen’?
Dat in beslag nemen gebeurt niet zomaar en zal wellicht zijn grootste angst zijn gezien het type hond die hij heeft.

Ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat mensen die blijven met hun hond op het veldje voldoende vertrouwen hebben in jou en je hond (en eigen hond natuurlijk). Bij sommige honden vertrek ik met jongedame omdat het gewoon geen match is en je ellende niet gaat opzoeken. Dan heb ik niet gelijk iets tegen zo’n hond of baas maar om het voor iedereen leuk te houden vertrek ik dan.

Opgegroeid met setjes Duitse Herders: het zou voor mij wel een punt van aandacht zijn als ze als ‘team’ optreden naar andere honden toe. Vooral in het contact met andere honden (dan slaat de vlam sneller in de pan is mijn ervaring). De herdertwins van mijn moeder mogen ook niet altijd samen los met andere honden, soms is dat één voor één en de beurt afwachten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze witjes zijn ook niet altijd een leuke combinatie met andere honden
Herders kunnen heel lomp zijn in hun spel
Dat doet witje, dus die gaat ook niet heel snel los bij kleinere honden
Ze is sowieso een eigenwijs ding wat betreft luisteren, dus aan de sleeplijn en die laat ik wel eens los zodat ze even lekker gek kan doen.
Maar ook zodat ik haar weer snel vast heb.
Kruimeltje is veel liever naar kleine hondjes, die vind het geweldig om ermee te spelen, lekker rennen en dan die kleintjes achter haar aan.

Samen kunnen het een stel draken zijn
Niet voor elkaar onder doen en vooral witje meent dat ze Kruimeltje moet beschermen en dan gaat Kruimeltje mee doen

Ik laat ze ook heel weinig samen uit om dat te voorkomen
Plus dat ze best wel sterk zijn en als ze iets zien (kat, wild of een andere hond) dan gaan ze enorm lopen trekken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Paar week geleden kreeg ik van iemand verderop in de straat te horen dat de honden mij de baas waren in plaats van ik de baas.

Tja, het zijn geen robotjes die strak naast je moeten lopen ( wat die persoon dus wel wil)
Van mij mogen ze snuffelen en aan de lange lijn en ja dan lopen ze meer voor en achter me
En kruimeltje is een pup/puber, die is nog een heleboel aan het leren
Het luisteren en doen gaat niet van de ene op de andere dag, daar gaat tijd overheen
mama-inge wijzigde dit bericht op 01-06-2023 15:24
2.34% gewijzigd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
mama-inge schreef:
01-06-2023 11:43
Die je ziet op het hondenveld, neem aan dat je wel eens een praatje maakt, gewoon vragen of ze een probleem hebben met jouw honden of raar gedrag zien

Ooh en die man had ik ook gelijk terug gekaatst, oja, wie heeft geklaagd over mijn honden?
Ja ik maak wel eens een praatje maar heb nooit een klacht gehad. Ik kan het wel eens navragen maar ik zie altijd verschillende mensen, nooit echt dezelfde.
Ik zag zojuist wel twee honden op 't veldje die hetzelfde gedrag naar andere honden vertoonden zoals mijn vijfjarige vertoont, maar het waren kleinere honden dus dan is dat minder eng. Mijn vijfjarige had alleen interesse in balletjes gooien en kuilen graven en heeft de andere honden geen blik waardig gekeurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
AbsoFabso schreef:
01-06-2023 09:57
Het was inderdaad dezelfde man Thistle. Ik vond het zo schokkend dat hij sprak over inbeslagname en afmaken. Mijn hond is niet vals en bijt niet door, wel is ze nogal eens onzeker.
Wat gemeen om dat te zeggen, bah. Die man is zelf vals!

Ik zou me er niet te druk om maken, jij kent je hond het beste. Ik zou die man wel ontwijken. Als hij gespannen wordt van jouw hond kan die spanning wel eens overslaan op zijn of jouw hond en dan kan het wel eens ineens vervelend worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een rotgevoel krijg je van zo'n man AbsoFabso! En dan ook nog onder de noemer van je willen helpen want hij wil erger voor jullie voorkomen. Getver! Heb het echt niet op dat soort mensen.

Feitelijk gezien slaat het helemaal nergens op wat hij zegt. Een hond wordt niet zomaar in beslag genomen, daar is de politie dan echt al bij betrokken geweest, heb je waarschuwingen gehad etc. Om over dat stuk van afmaken nog maar te zwijgen, dat wordt in NL echt niet zomaar gedaan.

Ik zou, vooral voor mijn eigen gemoedsrust, met de andere hondeneigenaren gaan praten. Hoe ervaren zij jouw honden? Mocht er iets zijn dan voelen zij zich serieus genomen en kun jij er wat mee. En als er niks is dan weet je dat die man alleen voor zichzelf sprak. In ieder geval bereik je er open communicatie mee :-)

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het je niet te veel aan te trekken. Je bent hartstikke goed met de honden bezig, hebt al veel bereikt met de eerste, en de tweede is een puber - logisch dat die nog niet perfect is.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
mama-inge schreef:
01-06-2023 12:49
Paar week geleden kreeg ik van iemand verderop in de straat te horen dat de honden mij de baas waren in plaats van ik de baas.

Tja, het zijn geen robotjes die strak naast je moeten lopen ( wat die persoon dus wel wil)
Van mij mogen ze snuffelen en aan de lange lijn en ja dan lopen ze meer voor en achter me
En kruimeltje is een pup/puber, die is nog een heleboel aan het leren
Het luisteren en doen gaat niet van de ene op de andere dag, daar gaat tijd overheen
Die gast snapt zeker ook niet het verschil tussen ‘vrij’ en ‘volg’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag was ik een beetje op oorlogspad. De JR van mijn moeder werd vandaag geopereerd aan zijn kniebanden dus ik had de herdertwins over de vloer. Man lekker bezig met heggen snoeien in de achtertuin onder de wakende ogen van de twins.

Komt rond 14.00 een of andere bezorger aan de deur, om iets voor de buren af te geven. Gigantische doos van een of andere woonaccessoireswebsite. Ik doe open (en jongedame gaat dan altijd mee, onder ‘voet’) en nog voor ik ‘hallo’ kon zeggen, kreeg ik die enorme doos letterlijk naar binnen geduwd met een kortaf ‘voor nummer 38!’. Ik zei gelijk: ‘Doe even normaal zeg!’ en probeerde tegelijkertijd die doos van jongedame af te houden want die had hij niet eens gezien. Gaf die eikel die doos nog een extra duw naar binnen toe! Die doos viel dus (zwaar en maar één arm die het doet) jongedame schiet blaffend net op tijd onder die doos vandaan naar buiten. Roept die agressivo ook nog: ‘Weg met dat ding of ik trap ‘m kapot!’. Ik gelijk jongedame in een vloeiende beweging onder de arm gepakt en krijsen natuurlijk dat ‘ie ze niet allemaal meer in een kratje had en dat ‘ie met zijn vieze poten van mijn hond moest afblijven. Man had dat schijnbaar gehoord, dus die trekt de garagepoort open (naast de voordeur) en roept: ‘En welke hond denk jij te gaan trappen hier?!’ met de herdertwins naast hem.

Ik heb nog nooit zo hard iemand zien rennen naar een bestelbusje :hyper: Die gek scheurde weg en reed daarbij ook nog bijna een vrouw op de fiets van haar sokken. Man was zo witheet dat hij er achteraan wilde gaan maar daar heb ik een stokje voor gestoken. Vervolgens heeft hij de halve middag aan de lijn gehangen met post.nl klantenservice. Al het beeldmateriaal van de videodeurbel veilig gesteld. Ik heb hem in de dik 28 jaar dat we samen zijn nog nooit zo kwaad gezien. Zoon nog wat olie op het vuur gooien: ‘Jullie zijn echt zo’n Boomers hè, met je filmpje’ :-o

Ook nog de helft van de inhoud van die doos stuk. Echt niet normaal. Normaliter hebben we van post.nl altijd een jonge gast met wat fatsoen in zijn donder. Waar ze deze vandaan hebben getrokken… hoop dat de ‘vaste’ bezorger weer terugkomt. Die agressivo van vandaag wil ik niet meer voor mijn deur hebben.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een idioot Iemoos
Kan me voorstellen dat je op oorlogspad was en je man ook.

Hier een jarig jetje vandaag
Kruimeltje geen pup meer maar een puber.
Wat is dat 1e jaar omgevlogen

Afbeelding
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Proficiat 🥳. En wat leuk dat ze die ‘kwastjes’ nog steeds heeft aan haar oren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een hufter Lemoos :swear:

Gefeliciteerd met kruimeltje! :cheer2:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na d'r loopsheid is poppedopje nog steeds een modelhond... ik wacht nog op het moment dat ze zich weer niet gedraagt :hihi:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de felicitaties

Moonenz wat een heerlijk stel

Vanmorgen gehoorzaamheidscursus
Vanmiddag naar het bos geweest
En ze ligt nu heerlijk te knagen op een bot
Ook nog verwent met wat cadeautjes, behoorlijk feestje dacht ik.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Hiep Hiep hoera Kruimeltje! Is ze ook al vies geworden, anders is het feest nog niet compleet he.

Wat een idiote bezorger Lemoos, ik ben benieuwd of je nog reactie krijgt van postnl.

Lief koppel heb je Moon. Zijn het altijd bestie's?
Alle reacties Link kopieren Quote
Thistle bedankt
En nee niet vies geworden, dus dat feestje ging niet op
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Moonenz, wat zijn ze weer schattig samen. Echt fijn als ze zo goed met elkaar overweg kunnen.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven