Viva’s hondenveldje deel drie
zaterdag 10 januari 2026 om 19:07
Leuk al die foto’s!
Wij hadden vandaag ook een nieuw laagje sneeuw. Jongedame weigert naar buiten te gaan zonder haar pufferjasje. Het ziet er niet uit maar ze vindt het wel prettig (ze is echt helemaal kaal vanaf haar flanken, nooit een vacht gehad op bepaalde plekken), zo warm ingepakt.
Er is een hond in de buurt die echt overgevoelig voor alles is (zo’n whippetachtige). Die heeft zelfs een soort laarsjes aan. Waardoor het beestje een beetje apart loopt en jongedame gelijk er op aanslaat. Stond ze daar als een ingepakt kanonskogeltje zichzelf nog wat breder te maken en dreigend te doen, een pufferfish in een pufferjasje. Werd ze recht in haar snuit uitgelachen door het baasje van de hond met laarsjes
Wij hadden vandaag ook een nieuw laagje sneeuw. Jongedame weigert naar buiten te gaan zonder haar pufferjasje. Het ziet er niet uit maar ze vindt het wel prettig (ze is echt helemaal kaal vanaf haar flanken, nooit een vacht gehad op bepaalde plekken), zo warm ingepakt.
Er is een hond in de buurt die echt overgevoelig voor alles is (zo’n whippetachtige). Die heeft zelfs een soort laarsjes aan. Waardoor het beestje een beetje apart loopt en jongedame gelijk er op aanslaat. Stond ze daar als een ingepakt kanonskogeltje zichzelf nog wat breder te maken en dreigend te doen, een pufferfish in een pufferjasje. Werd ze recht in haar snuit uitgelachen door het baasje van de hond met laarsjes
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
zondag 8 februari 2026 om 15:19
Weer een zeehondje aangevallen en verwond door een loslopende hond op een B strand. In Bredene deze keer. Het gewonde dier is terug in zee gevlucht voor men het kon vangen om te verzorgen. Ik snap dat niet, dit is al het zoveelste. Een hond die niet onder appèl staat laat je niet los. Nooit. Nergens. Vind dit echt hartverscheurend... Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken dat de mijne dat niet zou doen maar wel dat ik haar, toen ze nog los liep, goed onder controle had, ze nooit ver uit mijn buurt ging en ik haar zeker had kunnen terugroepen. Nu kan dat niet meer dus gaat ze nooit meer los.
Het belangrijkste 'zeehondenstrand' staat onder toezicht van meerdere vrijwilligers die te nieuwsgierige toeristen uit de buurt houden maar dat kan niet overal...
Had dit liever niet gelezen, raakt me echt, verschrikkelijk.
Het belangrijkste 'zeehondenstrand' staat onder toezicht van meerdere vrijwilligers die te nieuwsgierige toeristen uit de buurt houden maar dat kan niet overal...
Had dit liever niet gelezen, raakt me echt, verschrikkelijk.
zondag 8 februari 2026 om 15:34
Moonenz wat verdrietig. Attraverso inderdaad ook weer heel sneu. Hond niet onder appel dan vast. Eentje van ons gaat bij wijze van spreken nog achter muizen aan. Die mag alleen los in omheind en daarvoor bestemde gebieden. Met andere honden prima, als het maar op een hond lijkt. De andere huppelt zonder omkijken naar wat dan ook, behalve waar ik ben, vrolijk los of vast mee.
zondag 15 februari 2026 om 07:06
Ik kan je foto ook niet meer zien Moonenz, maar wat verdrietig
. Hoe oud was Bo?
Ik kwam hier om te vertellen dat wij een pup erbij hebben, voelt nu wel een beetje ongepast na het lezen van jouw nieuws.
Maar goed wij hebben dus een 3 maanden oude Weim erbij! We zijn net verhuisd naar een groot huis met grote tuin, en een beetje meer chaos kon er nog wel bij. Het is ook best hard werken met 2 jaar oude Weim die zich ook nog een pup voelt
. Maar hij gedraagt zich ook als een grote broer, met spelen, speeltje delen, knuffels, correcties, en samen slapen. Pup zit voorlopig nog bij mij boven op kantoor als ik werk om aan zijn puppy slaapjes te komen en beide honden rust te geven, dat werkt goed! Wat een heerlijkheid om de twee samen bezig te zien als ze samen zijn
.
https://imgur.com/a/MEHZuPO
Ik kwam hier om te vertellen dat wij een pup erbij hebben, voelt nu wel een beetje ongepast na het lezen van jouw nieuws.
Maar goed wij hebben dus een 3 maanden oude Weim erbij! We zijn net verhuisd naar een groot huis met grote tuin, en een beetje meer chaos kon er nog wel bij. Het is ook best hard werken met 2 jaar oude Weim die zich ook nog een pup voelt
https://imgur.com/a/MEHZuPO
zondag 1 maart 2026 om 14:18
Bo was bijna 13, gezien ze altijd al gezondheidsproblemen had, dr moeder 5 is geworden en ze een kruising van 4 grote rassen was, is het een respectabele leeftijd.
Superlief Bladoor, vond de oudste de pup meteen leuk? Teefje of reutje?
Hier ook
we waren al een tijd aan het kijken naar een 4e musketier... Helaas mocht dat niet meer zo zijn, erg getwijfeld maar....
Hier ook
zondag 1 maart 2026 om 14:21
Moonenz5 schreef: ↑01-03-2026 14:18Bo was bijna 13, gezien ze altijd al gezondheidsproblemen had, dr moeder 5 is geworden en ze een kruising van 4 grote rassen was, is het een respectabele leeftijd.
Hier ookwe waren al een tijd aan het kijken naar een 4e musketier... Helaas mocht dat niet meer zo zijn, erg getwijfeld maar....
Wat een mooie leeftijd. Al is het alsnog verdrietig. Sterkte.
lolalieve wijzigde dit bericht op 01-03-2026 14:22
6.40% gewijzigd
zondag 1 maart 2026 om 17:52
zondag 1 maart 2026 om 23:45
Wat leuk! Ik denk ook dat het misschien ook komt doordat mensen tegen de vacht opzien. Qua karakter verwacht ik dat ze heel goed bij ons past.
Haha baby’s. We hebben een kat maar kregen hem pas toen hij al 4 was.
maandag 2 maart 2026 om 00:19
Ja Lassie! Ik had veel onderzoek gedaan en het ras leek goed bij ons te passen (nog een huisdier en kind wat iets bangig is). Maar omdat ik er geen kende heb ik een fokker gevraagd of we langs konden komen. Dat vond ze prima en we zijn er later ook met de kinderen geweest. Dat ging zo goed dat we besloten hebben om een puppy te nemen
Er blijkt wel wat verschil te zitten tussen de Amerikaanse collie (Lassie) en de Europese. De Europese is iets kleiner maar heeft meer haar
maandag 2 maart 2026 om 14:05
Leuk lolalieve
Geniet er maar van, ze zijn zo snel groot
Die gebroken nachten waren hier ook wel iets waar ik toen tegenop zag, maar we zaten al snel in een redelijk ritme, al heeft kruimel wel lang in de nacht er nog uit gewild
En ook nu ik 's nachts rond half 3 uit bed ga voor het werk, wil ze altijd even naar buiten (al kan ze het tot in de ochtend prima volhouden, maar zodra ik mijn jas pak staat ze al bij de deur).
Hier genieten we inmiddels ook van het mooie weer
Werd ook wel tijd na al die kou, sneeuw en ijzel
Weer zeer regelmatig naar het bos te wandelen met witje en kruimel
En wil ook het speuren met kruimel weer oppakken
Is de hele winter periode niets van gekomen
En man wil het ook wel eens een keer proberen met witje
Geniet er maar van, ze zijn zo snel groot
Die gebroken nachten waren hier ook wel iets waar ik toen tegenop zag, maar we zaten al snel in een redelijk ritme, al heeft kruimel wel lang in de nacht er nog uit gewild
En ook nu ik 's nachts rond half 3 uit bed ga voor het werk, wil ze altijd even naar buiten (al kan ze het tot in de ochtend prima volhouden, maar zodra ik mijn jas pak staat ze al bij de deur).
Hier genieten we inmiddels ook van het mooie weer
Werd ook wel tijd na al die kou, sneeuw en ijzel
Weer zeer regelmatig naar het bos te wandelen met witje en kruimel
En wil ook het speuren met kruimel weer oppakken
Is de hele winter periode niets van gekomen
En man wil het ook wel eens een keer proberen met witje
maandag 2 maart 2026 om 23:59
dinsdag 3 maart 2026 om 01:14
Ach wat een snoetje. Poppedopje zal vast opwarmen. Hoe oud is de nieuwe aanwinst?
Vandaag was onze kantoorhond bij mij (bepaalde klant is bang voor honden). Vorige week ging dat goed met jongedame. Ze was niet echt enthousiast maar ook niet afwijzend. Hebben ze nog gespeeld in de tuin. Maar vandaag was het drama. Kantoorhond mocht nog niet kwispelen met zijn staartje of madame kwam al als Cruella de Vil aangevlogen met haar witte kuifje/money piece rechtop van gif.
Vandaag was onze kantoorhond bij mij (bepaalde klant is bang voor honden). Vorige week ging dat goed met jongedame. Ze was niet echt enthousiast maar ook niet afwijzend. Hebben ze nog gespeeld in de tuin. Maar vandaag was het drama. Kantoorhond mocht nog niet kwispelen met zijn staartje of madame kwam al als Cruella de Vil aangevlogen met haar witte kuifje/money piece rechtop van gif.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in