Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat een warmte voor die hondenlieverds ineens. Maligator is vandaag lekker veel in het water aan het spelen geweest en ligt nu al even uitgeteld te slapen. Wij hebben een koelmat, maar die heb ik nog niet gebruikt. Ik denk dat we ook een schelp gaan halen om buiten even snel te kunnen pootje baden. Al denk ik dat maligator de schelp ten gronde richt en opeet.

Malimaat is wel een luie werkhond van dat hoor. Hij houdt er van om buiten lekker languit te chillen, op zijn rug, benen wijd. Ook op straat. En dan is er geen beweging meer in te krijgen. :sun:
Behalve als hij weet dat we naar een bepaalde plek wandelen, lekker op het bankje gaan zitten. Dan heeft hij haast. Om daar alsnog te gaan chillen.

Hoe gaat het bij jullie met de stijgende temp?
Alle reacties Link kopieren
Hier was het 28 graden. Dus met de fiets naar een ander bos, bepakt en bezakt met flesjes water, trainingskoekjes, enz. Op de heenweg snuit in de wind, op de terugweg lag ze in coma in dat mandje. Bij een stoplicht dacht ik een elektrische scooter te horen maar het was jongedame die lag te snurken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
01-06-2021 21:45
Hier was het 28 graden. Dus met de fiets naar een ander bos, bepakt en bezakt met flesjes water, trainingskoekjes, enz. Op de heenweg snuit in de wind, op de terugweg lag ze in coma in dat mandje. Bij een stoplicht dacht ik een elektrische scooter te horen maar het was jongedame die lag te snurken.
Ah gos, helemaal moe en voldaan dus.
Heerlijk :love:
Beter.Laat schreef:
01-06-2021 16:18
Die hebben wij ook. We hebben nu die voor 25-50 kg via DA. Prijzig idd.
Voor de vakantie zullen we aanvullend pipet voor, tijdens en na geven van ik geloof Advantix.

Maar dat ga ik nog even goed navragen tegen die tijd.
De temperaturen zijn voor Blij Ei heftig. We hebben een koelmat, daar zet hij zijn tanden in.
We hebben ook een koeldeken, die accepteert hij wel.
Ook speeltjes die je vult met water en in de vriezer legt. Een keer uitgeprobeerd en dat vond hij wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
Puber witje ligt met de warmte veel te slapen
Liefst in de schaduw, maar af en toe ook even in de zon.
Ze is bijna niet binnen te krijgen
We hebben een schelp en daar staat ze regelmatig even in en als ze het heel warm heeft, wil ze er ook wel in gaan liggen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Hier geen koelmatten oid, want daar moet de mijne niks van hebben. Maar hij geniet gelukkig wel van het heerlijk koele keramisch parket en hij is ook dol op chillen voor de ventilator.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en de schelp is hier ook nooit aangeslagen, behalve dan als drinkbak. Maar dat water wordt zo snel ranzig, dat ik het maar weer heb weggehaald. Dan is een bakkie water vullen sneller geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier een vraag stellen over een hond leren alleen thuis te laten? Gaat niet om mijn hond maar om die van mijn vriendin (ja echt waar). Hoe hebben jullie de opbouw gedaan van het langer leren alleen thuis te zijn? Het is een klein formaat hond, nog vrij/behoorlijk jong (augustus 2020).

Korte toelichting: vriendin wil binnenkort een dag weer op kantoor werken, klein half uur rijden van onze woonplaatsen af en of ik de hond tussen de middag wil uitlaten. Ik heb voorzichtig aangekaart/meegedacht of ze dan niet eerst die dag bij mij thuis komt werken (we wonen maar 5 minuten met de auto van elkaar vandaan), om de paar uur gaat kijken i.p.v. gelijk een hele dag alleen onder camera toezicht. Ik vind de overgang behoorlijk groot nl. maar mss maak ik me zorgen om niks.

Dank vast.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Voor de schelp (had ik nog van oude bes) is jongedame bang. Ze gebruikt het alleen als XXL drinkbak. En dan heel voorzichtig alsof het ding haar ieder moment kan aanvallen.

En dan ruist er iets in het struikgewas, zwaait er een tuinpoortje open en zie ik de buurlab *wobbel, wobbel, wobbel* richting de schelp gaan en ‘splash’ neerstorten :-) En dan die ijselijke gil als de buurman thuiskomt en buiten op zijn loungeset neerploft, buurlab richting het baasje wobbelt en met zijn kletsnatte lijf vol op de buurman duikt... :hyper:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dus vanuit nooit alleen naar een hele dag alleen, cold turkey?

Nee joh, dat moet worden opgebouwd.
De ene hond pikt dat sneller op dan de andere hond. Maar zomaar vanuit het niets een hele dag alleen laten is traumatisch voor dat diertje.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
01-06-2021 22:03
Mag ik hier een vraag stellen over een hond leren alleen thuis te laten? Gaat niet om mijn hond maar om die van mijn vriendin (ja echt waar). Hoe hebben jullie de opbouw gedaan van het langer leren alleen thuis te zijn? Het is een klein formaat hond, nog vrij/behoorlijk jong (augustus 2020).

Korte toelichting: vriendin wil binnenkort een dag weer op kantoor werken, klein half uur rijden van onze woonplaatsen af en of ik de hond tussen de middag wil uitlaten. Ik heb voorzichtig aangekaart/meegedacht of ze dan niet eerst die dag bij mij thuis komt werken (we wonen maar 5 minuten met de auto van elkaar vandaan), om de paar uur gaat kijken i.p.v. gelijk een hele dag alleen onder camera toezicht. Ik vind de overgang behoorlijk groot nl. maar mss maak ik me zorgen om niks.

Dank vast.
Ik vind het ook een erg grote overgang eerlijk gezegd. Een dagdeel (ochtend, middag) alleen is al heftig als ze het niet gewend zijn. Ik zou het òf langzaam opbouwen om te kijken hoe dat gaat of nu al rondkijken voor opvang.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Oooh mensen jullie gaan veel te snel met schrijven, dat hou ik allemaal niet bij :sigh:
Wij hebben hier een prachtig 1.5 kilometer lang hondenstrand, wat een zaligheid met dit weer, maisje vermaakt zich geweldig in het water. Balletje mee en ze krijgt er geen genoeg van en het lijkt wel of er alleen maar relaxte honden en baasjes komen, maisje wordt ook steeds relaxter met andere honden, heel fijn.
Nu ligt ze uitgeteld op haar rug te liggen en af en toe diep te zuchten, laatste wandeling al gedaan dus ze gaat straks op haar plekje op de bank en dan lekker slapen :zzz:

Wat een heerlijke verhalen van jullie honden, echt een genot om te lezen :love:
Alle reacties Link kopieren
Van altijd thuis naar opeens een hele dag weg is echt een te grote stap. En het risico is dat de hond daar voor heel lang last van houdt. Je moet het dus echt geleidelijk opbouwen. Ik neem aan dat ze al eens weg is voor een boodschap oid dus dat even alleen zijn al is aangewend, en dat breid je dan langzaam uit met een half uurtje extra, een uurtje extra, enz.

En ook het bezoek van jouw voor het uitlaten tussen de middag moet goed aangeleerd worden. Dus ga eerst gewoon eens met de hond lopen als de baas nog thuis is. Dan de baas weg terwijl jij er al bent, en dan neem je de hond mee uit wandelen. Dan de baas weg, en jij haalt een kwartiertje later de hond op. Enz.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
01-06-2021 22:02
Oh, en de schelp is hier ook nooit aangeslagen, behalve dan als drinkbak. Maar dat water wordt zo snel ranzig, dat ik het maar weer heb weggehaald. Dan is een bakkie water vullen sneller geregeld.
Ik gebruik dat water altijd voir de planten en dan de volgende dag weer schoon water er in.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
01-06-2021 22:18
Ik gebruik dat water altijd voir de planten en dan de volgende dag weer schoon water er in.

Ik heb hernia’s in mijn onderrug, dus zo’n bak optillen en leeg kiepen is voor mij niet zo prettig. Een 2-liter bak met water op de grond zetten is al bijna teveel gevraagd. :$
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
01-06-2021 22:06
Dus vanuit nooit alleen naar een hele dag alleen, cold turkey?
Nee joh, dat moet worden opgebouwd.
De ene hond pikt dat sneller op dan de andere hond. Maar zomaar vanuit het niets een hele dag alleen laten is traumatisch voor dat diertje.

Ja, daar komt het wel op neer. Vandaar mijn voorstel aan vriendin om dan eerst die dag bij mij thuis te komen werken, dan is ze zo weer thuis.

lemoos2 schreef:
01-06-2021 22:08
Ik vind het ook een erg grote overgang eerlijk gezegd. Een dagdeel (ochtend, middag) alleen is al heftig als ze het niet gewend zijn. Ik zou het òf langzaam opbouwen om te kijken hoe dat gaat of nu al rondkijken voor opvang.

Mijn idee ook idd. Al heb ik ondertussen de afspraak met vriendin dat als ze echt weer voor vaste dagen terug naar kantoor gaat, ik bereid ben om 1 dag in de week de hond op te vangen, wel een vaste dag, het is nl. écht een leuke hond.

Nummer*Zoveel schreef:
01-06-2021 22:15
Van altijd thuis naar opeens een hele dag weg is echt een te grote stap. En het risico is dat de hond daar voor heel lang last van houdt. Je moet het dus echt geleidelijk opbouwen. Ik neem aan dat ze al eens weg is voor een boodschap oid dus dat even alleen zijn al is aangewend, en dat breid je dan langzaam uit met een half uurtje extra, een uurtje extra, enz.
En ook het bezoek van jouw voor het uitlaten tussen de middag moet goed aangeleerd worden. Dus ga eerst gewoon eens met de hond lopen als de baas nog thuis is. Dan de baas weg terwijl jij er al bent, en dan neem je de hond mee uit wandelen. Dan de baas weg, en jij haalt een kwartiertje later de hond op. Enz.

Vandaar mijn vraag idd. Voor een boodschap weg ja, dat gaat goed. De hond heb ik ondertussen al een paar losse dagen opgevangen, bij mij thuis inclusief ’s nachts en dat is prima gegaan, zoals ik al aangaf, het is echt een leukerd nl.


Dank voor jullie reacties. Zoals ik al aangaf had ik het al voorzichtig aangekaart dat ik het teveel in 1x vind. Dan heb ik liever dat ze hond gelijk die dag naar mij brengt of na de middag. Denk dat ik haar dat ga voorstellen. Zit vriendin niet half bij haar werk en ik ook niet. En tegelijkertijd het gesprek aangaan over de vaste opvangdag waar we het toch al eens over hadden gehad en wat ik zelf had voorgesteld want dat vind ik ook echt prima.

Had ik al gezegd dat de hond gewoon echt een leukerd is? :-)
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
01-06-2021 22:03
Mag ik hier een vraag stellen over een hond leren alleen thuis te laten? Gaat niet om mijn hond maar om die van mijn vriendin (ja echt waar). Hoe hebben jullie de opbouw gedaan van het langer leren alleen thuis te zijn? Het is een klein formaat hond, nog vrij/behoorlijk jong (augustus 2020).

Korte toelichting: vriendin wil binnenkort een dag weer op kantoor werken, klein half uur rijden van onze woonplaatsen af en of ik de hond tussen de middag wil uitlaten. Ik heb voorzichtig aangekaart/meegedacht of ze dan niet eerst die dag bij mij thuis komt werken (we wonen maar 5 minuten met de auto van elkaar vandaan), om de paar uur gaat kijken i.p.v. gelijk een hele dag alleen onder camera toezicht. Ik vind de overgang behoorlijk groot nl. maar mss maak ik me zorgen om niks.

Dank vast.
Natuurlijk mag dat!

Ik zou het zelf nooit doen, van niets naar all the way.
Mijn eerdere honden van vroeger waren heel makkelijk en daar heb ik snel kunnen opbouwen. Nu hebben we een zeer baasgerichte werkhond. Hij gaat zijn eigen taken zoeken als we hem geen taak geven. Dat zou zomaar een badkamerrenovatie of herinrichting van de woonkamer of heropbouw van je huis (het eerste stukje, het afbreken) kunnen betekenen.

Onze pup is bijna een half jaar, en wij hebben vanaf het begin heel voorzichtig en rustig opgebouwd (met bench) om alleen te zijn. In de bench kan hij nu buiten de nacht om , 2 uur alleen zijn. Langer hebben we niet geprobeerd. Sinds een maand bouwen we het alleen zijn buiten de bench om op (de meeste honden willen graag verplaatsen van plek (warm/koud) en dat kan in de bench niet. Onze pup kan nu 30 minuten alleen zijn zonder te piepen, janken, blaffen, slopen. Maar dan is in die tijd de deurbel niet gegaan, zijn er geen gekke geluiden of geuren geweest buiten en was hij elke keer voldaan, uitgelaten, gevoerd, gespeeld en toe aan een dut.

Wat je vriendin het beste kan doen (denk ik) is kijken hoe lang hij nu al alleen kan zijn, en dat langzaam uitbouwen. Met 5 minuten per keer dat het goed gaat . Gaat het niet goed dan kan ze het beste een stapje terug nemen. Als ze te snel gaat kan ze dadelijk nog geen 5 minuten meer weg en dat is vast niet wat ze wil.
Als het beestje zonder problemen een regelmatig uur of 2 alleen kan zijn dan ben je een heel eind met een keer tussendoor uitlaten. Als je hem dan goed uitput komt dat goed.

Maar vanuit maar van zo af en toe een klein uurtje een hele dag is wel heftig, dan zou ik dat als ik vriendin was gaan opbouwen. Dus bewust een uur of 2 de deur uit. Eerst eens een uurtje elke dag, dan twee uurtjes en dan eens een hele ochtend. En daar doe je misschien best een maandje of langer over om dat voor elkaar te krijgen en dat is alleen als het meteen goed gaat.
Voor wat betreft de temperatuur: hier weinig fut overdag. Ik pas nog niet echt iets aan met deze temperatuur, misschien tussen de middag een iets rustiger rondje. Koelmat heb ik, maar dat duurt nog wel een paar graden voor ik die inschakel. Binnen is het nog lekker en op de vloer helemaal. Hij hijgt buiten iets sneller en hij is wat rustiger.
Alle reacties Link kopieren
Veranderling en Thordis, ook jullie dank voor je reactie. Ik vind het een lastige want al is het niet mijn hond, ik zie hem als een kleuter die je ook niet zomaar ineens een hele dag alleen laat.
Gelukkig kan ik het ook wel zo aankaarten naar vriendin dus dat scheelt, wordt ze ook niet pissig ofzo om verder. Alleen als ik dan als reactie krijg, dat ze zo thuis is, vanwege cameratoezicht, denk ik, oke, en wie gaat er dan ondertussen naar hem toe? En wat als jij in een overleg zit? Dan stap je zomaar op ofzo?
wij slapen nooit.
Onze lange lijn is stuk. Man liep gister tijdens een vrij druk moment met monster buiten. Staat hij opeens onaangelijnd op een kruising fietspad, wandelpad en hondenuitlaatplek O_O

Nou dat dat altijd prima maar los sta ik echt niet in voor spontane achtervolgingen van fietsers, enthousiaste begroetingen van wandelaars en spierballen laten zien aan onschuldige hondjes O_O

Maar man riep hem en hij kwam meteen! Riem vastgemaakt, hij dacht dat hij per ongeluk losgeschoten was. Maar paar minuten later stond hij weer met een lege riem O_O

Toen weer roepen: monster weer direct komen. Toen met een forse knoop in de riem meegenomen en vandaag nieuwe riem gekocht. Sluiting bleek helemaal lam :facepalm:

Maar dat ging dus heel goed al heeft manlief wel even staan zweten. Achter je mega snelle monster aanrennen terwijl hij de remmen van voorbijfietsende mensen checkt is niet de ideale invulling van je maandagochtend...
iceteapeach schreef:
01-06-2021 23:02
Veranderling en Thordis, ook jullie dank voor je reactie. Ik vind het een lastige want al is het niet mijn hond, ik zie hem als een kleuter die je ook niet zomaar ineens een hele dag alleen laat.
Gelukkig kan ik het ook wel zo aankaarten naar vriendin dus dat scheelt, wordt ze ook niet pissig ofzo om verder. Alleen als ik dan als reactie krijg, dat ze zo thuis is, vanwege cameratoezicht, denk ik, oke, en wie gaat er dan ondertussen naar hem toe? En wat als jij in een overleg zit? Dan stap je zomaar op ofzo?
Ja dat is het punt: in geval van paniek is een half uur paniek heel lang en dan ben je veel te laat. Je moet echt vrij zeker weten dat er geen paniek ontstaat door postbodes, deurbellen, plotseling onweer of een borende buurman
iceteapeach schreef:
01-06-2021 23:02
Veranderling en Thordis, ook jullie dank voor je reactie. Ik vind het een lastige want al is het niet mijn hond, ik zie hem als een kleuter die je ook niet zomaar ineens een hele dag alleen laat.
Gelukkig kan ik het ook wel zo aankaarten naar vriendin dus dat scheelt, wordt ze ook niet pissig ofzo om verder. Alleen als ik dan als reactie krijg, dat ze zo thuis is, vanwege cameratoezicht, denk ik, oke, en wie gaat er dan ondertussen naar hem toe? En wat als jij in een overleg zit? Dan stap je zomaar op ofzo?
Alleen maar lief dat je zo meedenkt met je vriendin. Ik denk ook niet dat ze tijdens het werk de hele tijd in de camera kan staren.
Wij hebben zelf ook een camera, en dat is ideaal als ik even een boodschap ga doen om de hoek, en desnoods mijn kar kan laten staan en later kan terugkomen maar als er iets mis gaat kun je niets doen dan kijken via de camera hoe het mis gaat. Voor langere momenten zou ik daar onrustig van worden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Thordîs schreef:
01-06-2021 23:04
Ja dat is het punt: in geval van paniek is een half uur paniek heel lang en dan ben je veel te laat. Je moet echt vrij zeker weten dat er geen paniek ontstaat door postbodes, deurbellen, plotseling onweer of een borende buurman

Nou dat dus idd. Hij is nu een aantal keer overdag bij mij/ons thuis geweest en telkens blaffen idd bij de postbode, wanneer zoon de trap af kwam, de werklui bij de buurman vanwege het plaatsen van een dakkapel etc.

Ik weet voor nu genoeg lieve reageerders. Ik ga vriendin op het hart drukken dat dit teveel in 1x is en dat het opgebouwd moet worden. Ik draag daar graag aan bij zodat mijn vriendin ook eens wat langer van huis kan zonder dat hond de tent afbreekt/in paniek raakt/de buren er last van hebben. Dan heb ik liever dat hij bij mij is, wel onder vaste afspraken/voorwaarden.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 01-06-2021 23:14
4.57% gewijzigd
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven