Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
@ Thordis: Ja dan zou ik ook peentjes zweten. Jij bent toch het opperbaasje in de ogen van Malimaatje. En dan al die Mamils in flitsende neonkleurige lycra-outfitjes op die shiny carbonfietsen...

Of is hij niet zo eenkennig? Onze herders thuis luisterden niet gelijk naar mijn pa. Dat was overduidelijk een ‘moetje’ en dan moest er wel iets tegenover staan. Terwijl mijn moeder maar haar keel hoefde te schrapen of even rechtop zitten in haar stoel en die kopjes gingen al omhoog in de ‘tilt’ stand met oren omhoog...awaiting command...please proceed...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Thordîs schreef:
01-06-2021 23:02
Onze lange lijn is stuk. Man liep gister tijdens een vrij druk moment met monster buiten. Staat hij opeens onaangelijnd op een kruising fietspad, wandelpad en hondenuitlaatplek O_O

Nou dat dat altijd prima maar los sta ik echt niet in voor spontane achtervolgingen van fietsers, enthousiaste begroetingen van wandelaars en spierballen laten zien aan onschuldige hondjes O_O

Maar man riep hem en hij kwam meteen! Riem vastgemaakt, hij dacht dat hij per ongeluk losgeschoten was. Maar paar minuten later stond hij weer met een lege riem O_O

Toen weer roepen: monster weer direct komen. Toen met een forse knoop in de riem meegenomen en vandaag nieuwe riem gekocht. Sluiting bleek helemaal lam :facepalm:

Maar dat ging dus heel goed al heeft manlief wel even staan zweten. Achter je mega snelle monster aanrennen terwijl hij de remmen van voorbijfietsende mensen checkt is niet de ideale invulling van je maandagochtend...
Je mag trots zijn op monster. Hij heeft het zo te lezen heel erg goed gedaan!
Een lamme sluiting, pfff. dat moet je maar net weten. Ik kan me de zorgen die je man had goed voorstellen.

Ik verdenk maligator ervan de deur naar de voorraadkast open te kunnen maken. Of ik laat die ondanks 10 keer controleren toch elke keer weer openstaan en dat lijkt mij sterk. Gelukkig weet maligator nog niet dat alle deuren op dezelfde manier werken.
lemoos2 schreef:
01-06-2021 23:09
@ Thordis: Ja dan zou ik ook peentjes zweten. Jij bent toch het opperbaasje in de ogen van Malimaatje. En dan al die Mamils in flitsende neonkleurige lycra-outfitjes op die shiny carbonfietsen...

Is het heel erg als ik nu denk: hé, Malimaatje is mijn malimaatje!! :-$
En daar ben ik de opperbaas van ja.

Thordis heeft een heel lief monster, die gewoon direct terugkomt als haar man peentjes zweet, terwijl Thordis de opperbaas is. :flag:
Alle reacties Link kopieren
Oké oké... Malimaatje is bij deze aan Veranderling toegekend, Maligator is Thordis Inc.

:-D

Nog vrij zijn:
Malimakker
Malimeis
Maliknul
Maliknuffel
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Monstertje doet hier een moord voor ijs. Hij heeft een prive zwembad waar hij in af kan koelen. Voor de rest is de vloer erg koel
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Blij Ei gisteravond laat nog naar de DA mogen vervoeren. Meneer had een voorwerp gegeten. Een voorwerp dat echt niet mocht blijven zitten.
En toen hij na het overgeefspuitje begon over te geven bleek er nóg meer in te zitten dat er uit moest waarvan ik geen eens weet had.

En zo houden we elkaar bezig.


Nou begonnen man en buurvrouw over een muilkorf. Hun visie: laat de hond buiten (man) en binnen (buurvrouw) iets dragen waardoor zijn mond niet volledig open kan en hij niets kan pakken. Ik vind dat een verschrikkelijk idee. Maar ze hebben gisteravond op me ingepraat dat we nu risico’s opzoeken en het fout kan gaan en dat ik dan spijt heb als ik het niet heb gedaan. Ik ben nu eerlijk gezegd behoorlijk down. Ik wil hem niet inperken. Maar ik wil zeer zeker ook geen risico met hem nemen.
Ik ga er niet meer over beginnen, maar ik vermoed zomaar dat dit nog wel een keer ter sprake zal komen. Ik word daar heel onzeker van. Dat ik het niet wil staat voor mij vast, ik bedoel de onzekerheid die ik voel wanneer er regelmatig/voortdurend op me ingepraat gaat worden dat ik in het belang van de hond moet handelen, terwijl ik denk dat ik juist in het belang van hem probeer te handelen.
Alle reacties Link kopieren
Ach Troeteltje, wat rot dat de hond dit doet. Maar lees dit even:

https://dierenklinieklieshout.nl/dieren ... de-dingen/

En het zou ook nog een gevolg kunnen zijn van alvleesklierproblemen, dus dat is wellicht ook iets om uit te laten sluiten door de dierenarts.
lemoos2 schreef:
01-06-2021 23:09
@ Thordis: Ja dan zou ik ook peentjes zweten. Jij bent toch het opperbaasje in de ogen van Malimaatje. En dan al die Mamils in flitsende neonkleurige lycra-outfitjes op die shiny carbonfietsen...

Of is hij niet zo eenkennig? Onze herders thuis luisterden niet gelijk naar mijn pa. Dat was overduidelijk een ‘moetje’ en dan moest er wel iets tegenover staan. Terwijl mijn moeder maar haar keel hoefde te schrapen of even rechtop zitten in haar stoel en die kopjes gingen al omhoog in de ‘tilt’ stand met oren omhoog...awaiting command...please proceed...
Ja dat is wel een beetje zo hier idd. Al luistert hij echt naar iedereen volgens mij, want ook bezoek kan hem gewoon zeggen wat hij moet doen.

Sowieso is ie voor een herder niet echt eenkennig, binnenshuis is iedereen je vriend en als dat wederzijds blijkt (als in je wordt na 2 aaien niet genegeerd of weggeduwd) dan mag je op schoot is z’n motto. Dat is ook de instructie die bezoek krijgt hier: twee keer aaien en als er daarna een pootje op je been verschijnt is het kiezen: of negeren en geen aandacht meer geven of je hebt een bovenmaatse puppy op schoot.

Maar ik hoef idd maar te kijken en hij luistert en de rest van de wereld heeft tekst nodig
Een muilkorf kan echt heel goed een oplossing zijn bij ongewenst dingen eten en daar ziek van worden. Maar ik zou dat wel als laatste middel gebruiken en eerst een commando als ‘leave it ‘ leren en werken aan specifiek niet dit soort dingen opeten. En misschien wel ondertussen buiten een muilkorf als je het nog niet onder controle hebt. Binnen gewoon zorgen dat hij niks kan pakken en eten.

Een muilkorf is an sich niet zielig als je een goede hebt en het goed intraint maar je kunt een hond niet 24/7 een muilkorf laten dragen. Eet hij buiten plastic en is dat niet af te leren dan is tijdens loslopen een muilkorf geen gek idee. Ze kunnen dan gewoon blaffen, ademen, hijgen, snuffelen en een brokje aannemen.

Ik ken een hond die een obsessie had voor moeilijk weg te werken voorwerpen en dat leverde elke keer een bezoekje dierenarts en paniek op. Dan zou ik toch kiezen voor een muilkorf op die specifieke plek want 10x per jaar een kotsspuitje of zelfs een operatie is ook geen optie
lemoos2 schreef:
01-06-2021 23:15
Oké oké... Malimaatje is bij deze aan Veranderling toegekend, Maligator is Thordis Inc.

:-D

Nog vrij zijn:
Malimakker
Malimeis
Maliknul
Maliknuffel
Maligator :proud:

Monster is niet helemaal passend voor mijn knuffelbeer, maar ik noem hem al heel lang zo dus daar blijven we maar bij
Oh en we gaan weer officieel naar school. Mijn oude clubje gebeld en ik kan weer starten. Dat is sinds begin Corona niet meer echt geweest. Na een paar maanden Corona stopte alles. En vorig zomer nog enthousiast ergens anders begonnen maar dat was niks. Nu gaan we weer fijn verder met de diploma’s
Alle reacties Link kopieren
Wat rot @troeteltje hopelijk gaat het weer met um en leert hij het af.

Schrikken @thordis maar wat goed dat ie luisterde!

Ik had een taxateur in huis vandaag... Maar hij wilde berging in de tuin ook zien, zeg al had de honden express buiten gezet maar als het nodig is ze doen niks geen zorgen misschien blaffen ze maar verder doen ze absoluut niks... De ouwe meteen naar binnen zonder blaffen, die vond dat ze wel lang genoeg buiten was geweest... Gaat ie nog vragen of de puber ook niks doet :proud: ... volgens mij had ie het niet zo op honden... Dus met weer naar binnen kwam de ouwe natuurlijk vol ornaat uitgestrekt op de poef staan om te kijken wie die knakker was...Toen zat z'n broek wel vol...
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
@Moonenz: :-D Ja kan mij ergens wel voorstellen dat die man al wat confrontaties heeft gehad met honden die denken: ‘Wat heeft die gast te zoeken in de kelder/op zolder/slaapkamers/tuin?!’
Moest vandaag lachen met de DHL en PostNL bezorgers die gelijktijdig aankwamen. Jongedame met haar neus erbij. Zegt de DHL man: ‘Doet ze wat?’ En die PostNL man rollen met zijn ogen en een ‘Als dat hondje wat doet moet je je best doen om het te merken hoor... ze kan hooguit je veters los trekken’

@ttroeteltje: lijkt mij echt heel lastig zo’n probleem. Een muilkorf om voor het wandelen is één ding maar voor in en rond het huis te scharrelen is natuurlijk een heel ander verhaal

Jongedame vandaag in de tuin gewassen in de oude tummy tub van zoon. Echt een hondje van niets als al die fluff plat is. Nu is ze opgedroogd en zo fluffy dat het een mini-chowchow lijkt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje lastige keuze. Ik snap dat een muilkorf niet fijn is. Die muilkorf is dan ook geen eindstation. Er zijn best wat spelletjes te vinden voor impulscontrole. Dat is dan voornamelijk gericht op voer, maar je kunt dat natuurlijk uitbreiden naar alles waarvan je niet wil dat hij het eet. Het heeft hier veel geholpen. "Its your choice" heet het. Is veel over te vinden op youtube e.d. en echt niet ingewikkeld.
...
Alle reacties Link kopieren
Hier is het met bezorgers ook altijd dikke pret. Na het eerste pakje weten ze wie er achter de deur staat, en vanaf dat moment volstaan de meesten met “pakje neerzetten, op de deur kloppen, en maken dat je wegkomt”. Als al niet gekozen wordt voor “linea recta door naar de buren en gewoon liegen dat ze niet thuis zijn”. Heel af en toe zit er eens eentje tussen die het wel trekt, maar dat zijn echt uitzonderingen. En ze wisselen hier sowieso nogal snel van bezorgers (misschien wel juist omdat er zoveel honden in dit dorp wonen, bedenk ik me nu?)
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
02-06-2021 18:41

Schrikken @thordis maar wat goed dat ie luisterde!

Daar was ik helemaal op vergeten te reageren. Misschien wel omdat ik al de zenuwen kreeg van alleen het lezen van het verhaal. Echt doodeng, die telkens losspringende riem langs een drukke weg. Maar wat heeft de hond het goed gedaan!!!
Alle reacties Link kopieren
Thordis wat enorm schrikken! Wat een geluk dat hij dan goed luisterde. Lijkt me niet normaal dat die lijn opeens kapot.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Ai ja het is het baasje van de grote honden vrees ik waar puber ballistisch opgaat, Stond te praten met een man terwijl de honden aan het spelen waren met elkaar (wel aan de lijn dus de armen zijn getraind). En toen doemde de man met dit x 5 stuks van z'n grote honden op, instant ging de knop weer om en werd ze ballistisch :| ... kwamen verderop een zelfde ras tegen als de grote honden en ze gedroeg zich normaal. De man waar ik mee stond te praten zei ook vreemde en nare man is dat, maar damnnn :facepalm:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
02-06-2021 19:31
Hier is het met bezorgers ook altijd dikke pret. Na het eerste pakje weten ze wie er achter de deur staat, en vanaf dat moment volstaan de meesten met “pakje neerzetten, op de deur kloppen, en maken dat je wegkomt”. Als al niet gekozen wordt voor “linea recta door naar de buren en gewoon liegen dat ze niet thuis zijn”. Heel af en toe zit er eens eentje tussen die het wel trekt, maar dat zijn echt uitzonderingen. En ze wisselen hier sowieso nogal snel van bezorgers (misschien wel juist omdat er zoveel honden in dit dorp wonen, bedenk ik me nu?)
:-D
Mijn moeder snapt nog steeds niet waarom die mensen van thuisbezorgd zo ontzettend snel weer weg zijn. Maar volgens mijn man zijn die minderjarige koeriers banger voor mijn moeder en haar blik (“Het is wel nog warm?”) dan voor die twee Duitse Herders die haar flankeren bij de deur.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Nummer*Zoveel schreef:
02-06-2021 07:40
Ach Troeteltje, wat rot dat de hond dit doet. Maar lees dit even:

https://dierenklinieklieshout.nl/dieren ... de-dingen/

En het zou ook nog een gevolg kunnen zijn van alvleesklierproblemen, dus dat is wellicht ook iets om uit te laten sluiten door de dierenarts.
Wat fijn dat jij zo veel weet of zo veel weet te vinden.

Dank je wel!
Oh, ik zie dat meer mensen tips hebben gegeven, dank jullie wel!
Een hond die plots van de vrijheid geniet en toch luistert, wat knap Thordis.

En die taxateur en die pakjesbezorgers die benauwd worden, hahaha, zie het helemaal voor me. Ook moeder Lemoos zie ik voor me. Als ze net zo krachtig is als Lemoos zelf weet ik het wel.

Jongedame als een klein smal dunnetje en daarna als een ontplofte pluizenbol....ook dat zie ik voor me.

Ik ben en beelddenker...dus tel uit jullie winst.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het de laatste keer is dat we Sokkie mee hebben genomen op vakantie. Een paar dagen, dat trekt ze wel, maar niet een hele week. We hadden haar misschien beter thuis gelaten, want dan is ze in haar eigen omgeving en ze is vertrouwd met de oppas. In november wordt ze al 16 dus ze is echt wel bejaard, ook al merk je dat niet altijd aan haar. Ze is alleen maar wat langzamer geworden. Maar vandaag had ze het zwaar en we probeerden haar te ontzien. Ze was blij toen we vlak bij de camping waren, toen draafde ze ineens in één streep door. Ze kreeg eten en daarna ging ze op bed liggen slapen. Straks rond een uur of kwart voor tien gaan we nog even met ze lopen. Morgen laatste dag, vrijdag weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
02-06-2021 20:42
Ik denk dat het de laatste keer is dat we Sokkie mee hebben genomen op vakantie. Een paar dagen, dat trekt ze wel, maar niet een hele week. We hadden haar misschien beter thuis gelaten, want dan is ze in haar eigen omgeving en ze is vertrouwd met de oppas. In november wordt ze al 16 dus ze is echt wel bejaard, ook al merk je dat niet altijd aan haar. Ze is alleen maar wat langzamer geworden. Maar vandaag had ze het zwaar en we probeerden haar te ontzien. Ze was blij toen we vlak bij de camping waren, toen draafde ze ineens in één streep door. Ze kreeg eten en daarna ging ze op bed liggen slapen. Straks rond een uur of kwart voor tien gaan we nog even met ze lopen. Morgen laatste dag, vrijdag weer naar huis.
Dat zijn zware momenten hè. In 2019 besloten wij ook dat we oude bes niet meer zouden meenemen. Hij was letterlijk zo vaak de weg kwijt dat hij dan maar aan ons bleef plakken. Toen kwam COVID en nu is hij er niet meer :(. Die dieren zouden veel ouder moeten worden. Ik mis hem.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mis je hem. Logisch. Maar dit is ook al een stap terug he. Een moeilijke beslissing om je hond die mee wil, toch achter te moeten laten. Want dat zal ze erg vinden, dat weet ik nu al. Je kunt ze niet uitleggen dat ze het te zwaar zal vinden.

Aan de andere kant, als we maar een paar dagen gaan, dan kan ze wel mee. Volgend jaar rond pinksteren bijvoorbeeld.
Maar het zijn iedere x die stapjes terug.

Ik heb een mooie foto binnen hangen, daarop staan Bobbes, Peppie en Sokkie, toen ze nog jong en fit waren. En Bobbes en Peppie zijn alweer respectievelijk 3 en 2 jaar dood... Blijft toch pijnlijk.

En jij staat pas aan het begin van het verlies, het is nog maar net gebeurd........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven